Altının gram fiyatı, uluslararası piyasada ons fiyatındaki yükselişin etkisiyle 114 lira sınırına çıktı.
Altının gram fiyatı, önceki akşam ABD Merkez Bankası (Fed) Başkanı Janet Yellen'ın açıklamalarının ardından yükselişini devam ettiren ons fiyatının etkisiyle 113,96 lirayı gördü.
Önceki gün 110 lira seviyelerine kadar gerileyen altının gram fiyatı, Yellen'ın açıklamalarının ardından başladığı yükselişini dün de sürdürerek 113,96 lirayı gördü.
Analistler, Yellen'ın açıklamalarının yeni ifadeler içermediğini, bu nedenle piyasalardaki güvenli liman arayışlarının sürdüğünü kaydediyor.

Merak ediyorum

Başbakan Yardımcısı Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, dün TÜSİAD'ın genel kurulunda, 'Petrol fiyatları düştü. Herkes iyi diyor. Acaba bu indirim piyasaya yansıdı mı?' diyerek dolaylı yönden, 'Neden ucuzluk yapmıyorsunuz?' diye sordu.
Konu için şimdilik yorum yapmıyorum.
Merak ettiğim bugün hangi gazete ya da ekonomi yazarı, bu konuyu irdeleyecek ve yorum yapacak.
Yoksa hepsi, parasal çıkarlar ve ilan düşüncesiyle görmezden mi gelecek!

Zammın sırrı ne?

Kamuoyunda zorunlu trafik sigortası olarak bilinen, Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartları 1 Haziran 2015'ten itibaren başlayan yeni düzen, sigorta primlerinde fahiş artışlara yol açtı.
Her yıl yenilenen sigorta primleri ile özellikle kazalı araçlarda yüzde 300'lere varan prim artışları gerçekleşti.
Büyük zamlar tüketicilerin yoğun tepkisini çekerken araç satışlarını da olumsuz etkiledi.
Haziran ayında uygulamaya giren yeni trafik sigortası şartları ve son aylarda döviz kurlarındaki artışlar bu zamların ana sebepleri olarak gösteriliyor.
Döviz kurunda yaşanan artışın yedek parça maliyetlerini arttırarak, trafik sigortası prim fiyatlarında yükselişe sebep olduğunu ifade ediliyor.
Ayrıca, yeni dönemde trafik sigortasında uygulanacak olan Eksper Atama Yönetmeliği'ndeki taban ekspertiz uygulamasında gidilen değişikliğin de hasar maliyetlerinin olumsuz yönde etkileyeceği belirtiliyor.
Yıllık olarak değerlendirildiğinde zorunlu trafik sigortası fiyatlarında yaşanan artış yüzde 10 civarında, fakat Ağustos ayı ile geçen yılın aynı döneminin karşılaştırıldığında bu artış yüzde 32 seviyelerine çıkıyor.
Haziran sonu itibari ile sigorta şirketlerinin trafik sigortasından kaynaklı zararlarının 1.2 Milyar TL'ye ulaştığı, sektörün her 1000 TL'lik primde, 500 TL'ye yakın zarara uğradığı açıklaması yapıldı.
Asıl problemin ise yeni düzenleme ile gelen değer kaybına yönelik tazminat taleplerinden kaynakladığı sigortacılar tarafından ileri sürülüyor.
Artan maddi hasarların dosya maliyetindeki ortalama yüzde 22 artışın yüzde 15'inin maliyet artışından, yüzde 7'sinin ise değer kaybı ödemelerinden kaynaklandığına dikkat çekiliyor.

Sigorta ile kasko birleşebilir

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Zorunlu Trafik Sigortası primleri ile HGS ve OGS cezaları konusunda düzenleme yaptıklarını belirtti.
Yıldırım şunları söyledi:
'Bu sigorta işi konusunda çok haklısınız, yerden göğe haklısınız. Bu konuda bir çalışma başladı. Bu işi bir düzene intizama sokacağız. Geçen hafta bunun kararını aldık. Ne tür iyileştirme yapılabilirse, bunların hepsini yapacağız. Trafik sigortasıyla, kasko birleştirilebilir bu da bir çözüm. Kapsamla ilgili birtakım sıkıntılar var. Primleri artıran kapsam, kapsam tekrar gözden geçirilecek. Ona göre makul bir çözüm üretmeye gayret edeceğiz.'

Kemalpaşa'da, müteşebbis heyet toplandı

Kemalpaşa Organize Sanayi Bölgesi Müdürlük Binası'nda gerçekleşen Müteşebbis Heyet Toplantısı'na; İzmir Valisi Mustafa Toprak, Kemalpaşa Kaymakamı Kamuran Taşbilek, Büyükşehir Belediye Başkanı Vekili Sırrı Aydoğan, Kemalpaşa Belediye Başkanı Arif Uğurlu, Vali Yardımcısı Nihat Kaynar, KOSBİ Yönetim Kurulu Başkanı Kamil Porsuk ile diğer müteşebbis heyet üyeleri katıldı.
Kemalpaşa Organize Sanayi Bölgesi'nin Müteşebbis Heyet Toplantısında; yıl içerisinde yapılan faaliyetler, on iki aylık dönem raporu ve gerçekleşen bütçe, İZKA Mali Destek Programına yapılacak proje başvuruları ile altyapı katılım payları görüşüldü ve gündemdeki diğer konular müzakere edildi.

En doğru çözüm İzmir modeli

Tire Süt Kooperatifi Başkanı Mahmut Eskiyörük, ülkemizde 2008 ve öncesinde dönem dönem yaşanan krizlerin tek nedeninin plansız üretim olduğunu belirterek 'Sütte arz fazlası üretim yine kriz yarattı. Sorunun en doğru çözümü; İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin uyguladığı Süt Kuzusu Projesi'ni tüm belediyelerin uygulayarak okul öncesi çocuğu olan ailelere süt dağıtmasıdır' dedi.
Sütte oluşan fazlalığın giderilmesinin en etkin yönteminin tüketimi arttırmak oluğunun altını çizen Başkan Eskiyörük, şöyle devam etti:
'Ülkemizde süt tüketiminin yeterli olmaması ve üretimin her geçen gün artması ile fazlalık oluştu. Bu fazlalık krize yol açtı. Üretici, bırakın değerinde satmayı sütünü pazarlayamaz duruma düştü.
Üretici büyük mağduriyet yaşarken ortaya bir de fırsatçılar çıktı.
Biz kooperatif olarak ortalama 1,15 TL'den alım yaparken Türkiye'nin birçok yerinde süt fiyatları 80-90 kuruşlara düştü.
Bu koşullarda üreticinin devamlılığını sağlamak mümkün değildir.
Seyirci kalınırsa 2008 yılında olduğu gibi yine süt ineklerimiz kesilecek, ardından yetmezlik oluşup tekrar ithalat yapmak zorunda kalacağız.
Bu ithalatla üretici, tüketici ve milli ekonomi zarar görürken; birileri de büyük paralar kazanacak, şu an ithalat lobisi de pusuda bekliyor. Piyasalara acilen müdahale edilerek üreticinin, tüketicinin ve milli ekonominin kayıplar yaşamasını önlemeliyiz.'

Güvence altına alınmalı

CHP İzmir Milletvekili Mustafa Ali Balbay ülkemizde genç nüfusun tarımdan kopması ve kentlerde daha büyük işsiz gençliğin oluşmasına dikkat çekerek, TBMM Başkanlığı'na bir kanun teklifi sundu.
Balbay kanun teklifinde şunları ifade etti:
'Tarımsal üretimin desteklenmesi ülkenin geleceğidir. Gelecek ise gençlerimizin üretime katılması ile tarımsal üretimde verimliliğin sağlanması ve üretimin artırılması ile mümkün olacaktır.
Cumhuriyetin ilk yıllarında yüzde 25 kentsel nüfusa karşın yüzde 75 kırsal nüfus olduğunu hatırlatan Balbay, 'bu nedenle tarımın emek gereksinimini o dönemde karşılamak kolaydı. Ancak günümüzde kentlere göçle birlikte kırsal kesim boşalmaya başladı. Son istatistiklere göre iki Trakya büyüklüğünde arazi ekilmediği için boş kalmaktadır' dedi.

***

DİP EKSPRES

EGİAD & BIC Angels seminer ve protokol töreni


İzmir ve Ege Bölgesi'ndeki Hazine Müsteşarlığı tarafından akredite ilk ve tek melek yatırım ağı EGİAD Melekleri, örnek çalışmalara imza atıyor. Sadece İzmirli değil, Egeli girişimcilere de destek olmayı hedefleyen EGİAD Melekleri, BIC Angels ile ortak bir seminer düzenleyerek işbirliği protokolü imzalayacak.
Türkiye'de bireysel katılım yatırımcısı lisansını alan ilk yabancı olan BIC Angels Investments Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Joachim Behrendt'in de katılımda bulunacağı söz konusu toplantıda melek yatırımcılık iş modeli, yatırıma uygun proje seçimi ve yatırım sonrası süreçler ele alınacak. EGİAD Melekleri Yatırım Ağı'na üye potansiyel yatırımcılarımız için faydalı olacağı düşünülüyor.
Seminer ve imza töreni bugün saat 17.00'da EGİAD Dernek Merkezi'nde yapılacak.
Açılış ve protokol imza töreninden sonra; Dr. Joachim Behrendt, BIC Angels – Melek Yatırımcı İş Modeli, Mehmet Onarcan, BIC Angels / Mentor's Network Türkiye – Yatırıma Uygun Proje ve Startup Seçimi, Çağlar Karataş, BIC Angels / Gastroclub – Yatırım Sonrası Süreç – Büyüme desteği, konuşmalarını yapacaklar.