Son zamanlarda bu işin tadı iyice kaçtı. Sahtekar ve dolandırıcılar neredeyse her gün yeni bir sistem ile karşımıza çıkıyor.
Bir anlık boşluğumuzdan yararlanarak bizi güç durumda bırakıyorlar. Yaşamınız boyuncu bin bir güçlükle biriktirdiğiniz emeğinizi bir çırpıda alıp götürüyorlar. Bu sorun hepimizin...
Hatta bankaların...
İşte bu nedenle hafta sonunda bazı bankalar mudilerini uyardılar. İşte size banka adı vermeden, yani reklamını yapmadan görevimizi yapalım...

Güvenliğe önem veriyorlarmış...

Bazı bankaların açıklaması, 'Güvenliğinize önem veriyor, en yeni ve teknolojik önlemleri sizin için takip ediyoruz. Kişisel güvenliğinizi sağlamak ve bilgilerinizin gizliliğini koruyabilmek için dikkat etmeniz gereken bazı önemli noktaları hatırlatmak isteriz' diye başlıyor.
Çünkü; Son dönemde banka adı ve logosu kullanılarak, dolandırıcılık amaçlı gönderilen SMS'ler ile mesajlaşma uygulamaları ya da sosyal medyada açılan sahte hesaplar üzerinden çeşitli vaatlerde bulunularak size ait bilgiler ele geçirilmeye çalışılıyor. Güvenliğiniz için bankanıza ait resmi siteler ve sosyal medya hesapları dışında yapılan duyurulara ve gönderilen mesajlara sakın itibar etmeyin.

Okumanızda yarar var!

Şifre ve bilgi güvenliğiniz için şu öneride bulunuyorlar: 'Kendilerini polis, bankacı, avukat olarak tanıtan, özellikle yurt dışı alan kodlu numaralardan sizi arayarak bilgilerinizi paylaşmanızı isteyen kişilere kesinlikle cevap vermeyin. Unutmayın; Kart bilgileriniz, müşteri numaranız, internet/mobil bankacılık şifreniz ve cep telefonunuza gönderilen tek seferlik SMS işlem onay şifreniz sadece size özeldir. Resmi makamlar tarafından da sık sık açıklandığı gibi; hiçbir banka tarafından hiçbir koşul ve durumda müşterileri aranarak sözlü veya yazılı olarak bu bilgiler talep edilmemektedir.
Şimdi bir adım öteye gidelim:
Web sitesi güvenliğiniz için ise şöyle hareket edin: Bilmediğiniz kaynaklardan gönderilen veya tanıdığınız kişilerden şüpheli konu başlıklarıyla gelen SMS'lerdeki, mesajlaşma uygulamalarındaki, sosyal medya veya e-posta iletilerindeki linklere tıklamayınız. Linke tıklasanız bile yönlendirilen siteye herhangi bir bilgi girişi yapmayınız. Mesajlaşma uygulamalarında, sosyal medyada, e-posta iletilerinde ya da SMS'lerde bankamız adının, web sitesi alan adının ya da sosyal medya hesap isimlerinin; yanıltıcı noktalama işaretleriyle farklılaştırılarak kullanıldığı bilgilendirmelere itibar etmeyin. Çok mağdur haberi aldığımız için daha derinlere girelim örneğin; cihaz güvenliğiniz için neler yapılması gerektiğini uzmanlardan aktaralım:

Sıkıcı ama devam edin...

Birincisi;  Cihazınızın resmi uygulama marketi (Google Play, App Store, Windows Store, BlackBerry App World) dışındaki ortamlardan uygulama indirmeyiniz. Ayrıca; bazı bankaların mobil uygulamalarını, bankacılık işlemlerinizi gerçekleştirmek için yüklemek zorunda kalırsanız, uygulama adının hemen altında bankanızın markasının bulunduğundan emin olunuz.
Ayrıca; Bankacılık işlemi yaptığınız cep telefonunuz, tabletiniz ya da kişisel bilgisayarınızda virüs temizleme programı bulunduğundan ve programın güncel olduğundan da emin olunuz. Aksi taktirde binlerce kişi gibi sıkıntılı anlar yaşayabilirsiniz. Şüpheli bir durumla karşılaşmanız durumunda bankanız ile irtibata geçebilirsiniz. Ve de polise ya da güvenlikle ilgili birimleri bilgilendiriniz.

DİP EKSPRES

Bostanlı ve Hatay'da yeni merkezler


Gediz Elektrik Perakende Satış AŞ (Gediz), artan müşteri yoğunluğuna yönelik daha iyi hizmet verebilmek adına İzmir Hatay ve Bostanlı'da Müşteri İlişkileri Merkezi açtı. Müşteriler, MİM'de tahsilat başta olmak üzere abonelik, indirimli elektrik ve avantajlı kampanyalar gibi birçok hizmeti de daha hızlı bir şekilde alabiliyor.