TBMM Maden Kazalarını Araştırma Komisyonu üyeleri, Soma ile ilgili faciayı araştırmaya devam ediyor. Komisyon üyeleri İmbat Madencilik İş Güvenliği Müdürü Aygün Ekici'nin bilgilerine başvurdu.  Bir kilometre mesafedeki 5 işçinin kurtarılması için 5 kişilik kurtarma ekibinin gönderildiğini belirten Aygün Ekici, "Elindeki oksijenli ferdi kurtarıcılarla birlikte işçileri, dumanın içine gönderdik. Hayatlarını riske ederek. Bu arkadaşlar gerçekten ilk defa burada söylüyorum; son derece zorlandılar. Burunlarının ucunu dahi göremeden yaklaşık 20 kiloluk yükle buradan girdiler. Tutuna, tutuna ve hiçbir yeri görmeden el yordamı ile madene girdiler. Bu arkadaşlara maskeleri ulaştırdılar" dedi.

5 İŞÇİ TEDAVİ GÖRÜYOR

İmbat Madencilikte çalışan ve kurtarma çalışmalarına katılan bu 5 işçinin olaydan sonra psikolojik tedavi gördüğünü anlatan Ekici, "Bu 5 arkadaşımızın psikolojik tedavileri hala devam ediyor. İkisi ise gerçekten ağır vaka. 5 kişiden ikisi çok ağır vaka olmak üzere hepsi psikolojik bunalım içinde. Çünkü gerçekten çok zor şartlarda buraya girdiler ve daha sonra da tabi ki burada durumdan çok etkilendiler. Yani burada bize şöyle de bir örnek oldu. Burada hiçbir şekilde kurtarma çalışması yapılamazdı. Hiçbir şekilde buradan işçileri tahliye etmek, yani bin metrelik derinlikten oksijenli ferdi kurtarıcılarla tahliye etmek mümkün değildi. Bu havanın ters çevrilme kararı ne kadar doğru olduğuna bir kanıttır" dedi.

ÖLÜMLERİN ASIL SEBEBİ YÜRÜYEN BANTMIŞ

Maden faciasında çok can kaybının olmasının asıl sebebinin yürüyen bantların tutuşup çalışmaması olduğunu söyleyen Aygün Ekici, "Burada insanları öldüren banttı. Bizde İmbat madencilikte bu bantlar yangına dayanıklı bantlar olarak kullanılıyor. Bu faciadan sonra belli mesafelerle bu bant kenarlarına ekstra yangın söndürme birimleri kurduk" dedi.

ÖZEL: TATBİKATLAR UYGULANSA EN FAZLA 7-10 KİŞİ ÖLÜRDÜ

Komisyon üyesi CHP Manisa Milletvekili Özgür Özel, kazanın en büyük nedenlerinden birinin madenlerde olağanüstü hal tatbikatının yapılmaması olduğunu söyledi.

Özgün Özel, "Bugün olsa ve tatbikatlar uygulansa bu kazada en fazla 7-10 kişi ölürdü" dedi.

Komisyon üyeleri ölümlerin fazla olmasının nedeninin, bantların yanmaz malzemeden yapılmaması, olayın geç haber verilmesi, müdahalenin gecikmeli yapılması sonucu oluştuğu konusunda görüş bildirdi.