Celestyal Cruises; Türkiye pazarında iddialı olduğunu göstermek için Türkiye'ye seferlerini arttırmıştı. Firma, gemisi Celestyal Nefeli için ana liman olarak Türkiye'yi seçmiş ve ilk seferini de Çeşme Limanı'ndan 8 Mayıs'ta başlatmıştı. Yolcuların ciddi talep gösterdiği Ceslestyal Nefeli, düzenlediği 3 turu da tam doluluk oranıyla tamamladı. Gözlerin yeniden diğer tur şirketlerine çevrildiği ortamda tur şirketlerinin Türkiye'yi yeniden kruvaziyer turizminde limanlarına sokup sokmayacağı ise merakla bekleniyor. Öngördüklerinden daha iyi bir noktada olduklarını belirten Celestyal Cruises Türkiye Temsilcisi Karavan Crusises Direktörü Özgü Anlıtemiz, 'Umduğumuzdan daha iyi bir noktadayız. Mayıs ayları özellikle gezginlerin çok alışık olmadığı bir tarihtir. Ancak 19 Mayıs'ın da tatil olması nedeniyle gemimizi 3'üncü seferinde de doldurmuş olduk. Doluluklar hedeflediğimiz doğrultuda gidiyor. Ramazan ayı olmasından dolayı taleplerin düşmesini bekliyoruz. Ancak bunu aşmak için de Haziran ayı için kampanyalar hazırlandı. Önümüzdeki günlerde de bir havayoluyla işbirliğimiz olacak. Kruvaziyer turizminde, Haziran 15'e kadar biraz düşüş olacağını ama Haziran 15'ten sonra çok ciddi bir yükselişe geçeceğini öngörüyoruz. Kruvaziyer turizminin ivme seyrinde ciddi bir değişim yok. Haziran ayı itibariyle satışlar artacak ve bu sayede de yükseliş sürecektir' diye konuştu.
 
'Kruvaziyer turizmi, yaşlı turizmi değildir'

Kruvaziyer turizminde temel sorunu, yolcuların bu turizmden tam olarak beklediklerini bilmedikleri olduğuna dikkat çeken Anlıtemiz, sözlerini şöyle sürdürdü: Genel olarak cruise olgusunda bilgilendirme yapılması gerekiyor. Öncelikle, kruvaziyer turizminin yaşlı turizmi olarak algılanmasının önüne geçilmeli. Gemilerimiz, yolcuların gemiyle tanıştıkları ilk ürün oluyor. Yolcularımıza Türkiye çıkışlı 3-4 ve 7 gecelik alternatif sunuyoruz. Yolcuların gemi hoşuma gider mi? gibi sorularına 3 günlük turlar öneriyoruz. Bütçelerde ve zamanda esneklikte farklı alternatifler sağlıyoruz. Gemilerimizi özellikle Türk yolcularımızın isteklerine göre dizayn ettik. Gemilerimizde her şey dahil konseptiyle hizmet veriyoruz. Özellikle çocukların ilgisini çeken bu konsept, yolcuların tercihlerinde önemli bir karar unsuru oluyor. Yalnızca Türkiye pazarında her şey dahil yaptık. Bunun yanında yolcuların lisan sıkıntısı da oluyor. Bu sorunun çözümü için de gemilerimizde, yoğunluğa göre değişen 10-12 Türk gemi tur lideri oluyor. Aynı zamanda bu seneye özgü olarak genel ihtiyaç durumları için uluslararası personelin yanında 80'e yakın Türk personel çalıştırıyoruz. Bu sayede ise lisanın bir bariyer olmasının önüne geçmiş oluyoruz.

23 farklı tur seçeneğinde 18 ayrı limana gidiyor

Yolcuların Celestyal Nefeli'yi tercih etmesinin bir diğer önemli nedenini vizesiz seyahat yapıyor olmaları olarak açıklayan, 'Yolcularımız gemilerimizi tercih ederken vize alabilir miyim, alamaz mıyım? gibi sorunlarla zaman kaybetmiyor. Vizesiz turlarımızla yurtiçi fırsatlarıyla, yurtdışı deneyim sunuyoruz. Firma olarak, yaptığımız kısa ve uzun turlarımızla potansiyel kruvaziyer müşterisi kazandırmayı hedefliyoruz. Bizle gezen yolcularımızın memnuniyet oranları yüzde 95 civarında. Dolayısıyla bu turizm alanında zinciri kırdıktan sonra bu yolcular diğer cruise ürünlerini de talep eder hale geliyor. Bir bakıma potansiyel gemi turlarına yolcu yetiştiriyoruz. 23 farklı tur düzenleyip, 18 ayrı farklı limana uğruyoruz. 3 günlük programlarımızda 4 ada ve Atina'yı dolaşıyoruz. Bu tabi çok çeşitleniyor. Ancak 3 günlük turda yolcularımız minimum 4 destinasyonu görebiliyor' dedi.