Tüketiciler ile bankalar arasında dava konusu olan kredi kartı yıllık aidatının alınmaması konusunda bankalar yeni bir yol buldu.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nca hazırlanan Tüketiciyi Koruma Yasa tasarısında bankaların kredi kartında yıllık aidat alınmamasına ilişkin madde yer almıyor. Ancak tüketicilerin bankalara tepkilerini azaltmak için yıllık ücret alınmayan kredi kartı çıkartılacak.

Bankalarca önerilen ve Bakanlığın hazırladığı yasa taslağında yer alması beklenen bedelsiz kredi kartından bankalar yıllık ücret almayacak. Ancak sadece ödeme özelliğine sahip olacak olan kart, bugün bankalar tarafından tüketiciye verilen sayısız avantajı sunmayacak. Kredi kartına yıllık aidat ödemek istemeyen, ödediğini banka hesabından yapılan kesinti ile öğrenen müşterilerine bankalar, sıfır bedelli kartın yanında alış veriş kampanyaları, puan, uçuş mili, vale hizmeti sunan kredi kartlarını da sunmaya devam edecek.

İsteyen müşteriler bankalarından yıllık aidat ödemeyerek özelliksiz kredi kartı alarak limitlerine bağlı olarak alış verişlerinde ödeme aracı olarak kullanmaya devam edecekler veya bankalarıyla yapacakları anlaşma gereği kartlarında bulunmasını istedikleri özellikler paralelinde yıllık ücretler ödeyecekler.

ÜCRETLİ KARTA YÖNLENDİRECEKLER


Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Başkanı Şükran Eroğlu, tüketicilerden gelen yoğun şikayetlerden birinin de kredi kartı yıllık kullanım ücretleri olduğunu söyledi.

Bankaların müşterilerinden aldığı kredi kartı yıllık aidatlarının daha önce çıkarılan 5464 sayılı Banka ve Kredi Kartı Yasası'nda 'Alınamaz' şeklinde ele almasına karşın, son anda çıkartıldığını ifade eden Eroğlu, "Şimdi bu ifade hazırlanan Tüketiciyi Koruma Yasa tasarısında da yapılan baskılan sonucunda ikinci kez çıkartıldı.

Böyle özelliksiz bir kartın ücretsiz olarak verilmesi bankacıların cinliğidir. Tüketiciye taksit ve puan kazanma avantajlarını vermeyecekler. Böyle bir kartı kim almak ister. Yine tüketiciyi ücretli kredi kartı almaya mecbur edecekler, yönlendirecekler" dedi.