Sebahat Çakıcı-En büyük sorunlarının online satış yapan çiçek siteleri olduğunu ifade eden Kazım Kış, bu sitelerin Türkiye genelindeki çiçek siparişlerinin % 85'ini aldığına dikkat çekti. Çok ciddi reklam kaynakları olan bu sitelerin Türkiye genelinde çiçekçileri bayi yapıp rant elde ettiğini aktardı. Online sitelerin google reklamlarında çıktığı için çok ciddi bir müşteri potansiyeli olduğunu söyleyen Kış, 'Çiçek Sepeti bayisi olup kendi kendine darbe vuran arkadaşlarımız da var. Çiçek Sepeti  bütün bayilerini internet sitesinde görülen bütün materyalleri kendilerinden almaya zorluyor. Bu materyaller de % 20 karla satılıyor. Örneğin 10 TL olan bir gül 25 TL'ye bayilere satılıyor. Bizimle çalışacaksan bizim ürünlerimizi alacaksın mantığı var. Bir çiçekten % 60 kar elde ediliyor. Bugün bir aranjman çiçek 70 TL. Çiçekçinin kazandığı ise 10 TL. Bu yüzden web sitesi olmayan çiçekçi kalmasın diyoruz. Çiçekçiler kendileri için hizmet versin' diye konuştu. 

Mesleğe ihanet

Kendisinin de çiçekçi dükkanı ve 5 internet sitesi olduğunu belirten Kazım Kış, internet üzerinden de hizmet verdiğini söyledi. Çiçekçileri bilinçlendirmek gerektiğini vurgulayan Kış, "İnternet üzerinden çiçek satışında çok ciddi rakamlar var. Bayilerimizin amacı günü kurtarmak. Online çiçek satan sitelere bayilik yapan firmalar ve üyelerimiz var. Ben bunu mesleğe ihanet olarak görüyorum ve yaptırım gücümüz de yok. Arkadaşlarımız kendileri için çalışsa daha fazla kar edecek ama üyelerimizin tercihi. Biz sürekli mücadele veriyoruz. Sorunlarımızın çözümü için esnaf odalarına başvurduk. İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Mutlu da bize destek verdi. Zekeriya Mutlu'nun  projesi olan 'Çiçek Esnaf' e- ticaret altyapısında ve Çiçek Sepeti gibi bir site. Yeter ki çiçekçi iş yapsın. Bu siteye düşen siparişleri biz çiçekçi arkadaşlarımıza dağıtacağız. Müşterilerimizin bu siteden sipariş vermesini istiyoruz. Çiçekçi esnafı iş yapsın diye Zekeriya Mutlu bizden daha fazla uğraşıyor. Her konuda bize desteği var" diye konuştu.