Denizcilik sektörüne ilişkin açıklamalar yapan Yıldırım, özellikle Yalova, Altınova, Karadeniz ve Marmara'da kurulan yeni tersanelerle sayının 71'e çıkarıldığını belirtti. Daha fazla sayı için devam eden çalışmalar olduğunu hatırlatan Yıldırım, kriz dolayısıyla doğal olarak bir yavaşlamanın söz konusu olduğunu söyledi.
Yıldırım, Türkiye'nin kriz şartlarında bile "dünya gemi adedi sipariş ortalamasında" 81 bin detveyt ton (dwt) ile 6'ıncılığını koruduğunu aktardı.
Türkiye'nin devlet bazında da 633 bin dwt tonla dünya 11'nciliğini koruduğunu paylaşan Yıldırım, "Demek ki dünyada hakikaten ciddi bir kriz var. Bu kriz Japonya'da da aynı kriz var Kore'de de. Amerika'da ve Avrupa'da başlamış olan bu krizin düzelmesinin yolu mutlaka ama mutlaka, mali piyasaların düzelmesidir. Bu süreyi biz geleceğe yönelik hazırlıklarımız için bir fırsat olarak görmeliyiz" diye konuştu.

Nitelikli personel gerekli

Yıldırım, küresel krizin denizcilik sektörünü önemli ölçüde etkilediğini belirterek 2008 de ABD'de yaşanan krizin en önce denizcilik sektörünü vurduğunu belirtti.
Yıldırım, "Yine denizciliğimiz zor günler yaşıyor maalesef ama bu sektörün itici gücü çok fazladır. Unutulmamalıdır ki şu günlerde denizcilik şekil değiştiriyor, ölçek ekonomisine geçiş var. Daha nitelikli, şekil ve ebat itibariyle daha geniş ve kullanışlı gemiler kullanılacak. Ayrıca daha nitelikli yabancı dili, mesleki bilgisi çok iyi olan gemi adamları yetişmeli" değerlendirmesini yaptı.
9 yılda denizcilik sektörüyle ilgili çok yollar katettiklerini belirten Yıldırım, limanlara, marinalara, inşaat tesislerine ve benzeri denizcilik harcamalarına yapılan yatırımın 26 milyar dolar olduğunu ifade etti.
Yıldırım, artık bu sektörün en önemli bileşenlerinden birinin eğitim olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti: "Son 10 yıl içerisinde denizciliğimizde çok önemli gelişmeler oldu, denizcilik eğitimi veren fakülte ve meslek yüksek okulu sayısı bir iki elin parmaklarını geçmezdi. Ama şimdi 50'nin üzerinde meslek yüksek okulu var. Birçok üniversitede gemi inşaatçılık fakülteleri, denizcilik mühendisliği bölümleri açıldı."

ÖTV'siz yakıt desteği

Son 10 yılda yaşanan gelişmelerden denizcilik sektörünün de payını aldığını anlatan Yıldırım, "Hükümete geldiklerinde ilk icraatlarının denizciliğe destek olduğunu anımsatan Yıldırım, bu sektörün gelişimi için ÖTV'yi kaldırma kararını o zaman aldık" dedi.
Denizcilik sektörü bir ülkede sıkıntı yaşarsa o ülke zor duruma düşer diyen Yıldırım, "biz bunun farkına vardığımız için hükümet olarak denizciliğe katkı sağladık. Denizcilik gelişecekse, bu ülke gelişecekse denizcilik sektörü desteklenmeli dedik. 2,7 katrilyon ile denizcilik sektörüne doğrudan katkı sağladık. Bu desteği Türkiye'de başka hiçbir sektör almadı."