İTO Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, İzmir'de çok etkin ve güçlü bir otomotiv sektörü olduğunu belirterek, "Bir otomobil yapabilecek kadar güçlü bir sektör var" dedi. Yerli otomobil üretimi için Bakanlığın yaptığı çalışmaları yakından izlediklerini belirten Demirtaş, özellikle cari açık açısından sektörün gelişiminin çok önemli olduğunu söyledi. Demirtaş, "Bu nedenle tüm Türkiye'yi kapsayan İzmir'de,  "Türkiye Otomotiv Zirvesi - İzmir 2012" adıyla bir zirve yapmak istiyoruz. Uzun süredir bu zirve için yoğun olarak çalışıyoruz. Zirveyi sizin himayenizde düzenlemek istiyoruz" dedi.
Sanayi, Bilim ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün de İzmir'de güçlü bir yedek parça üretimi olduğunu belirterek, "Ancak, birisinin cesaret edip otomotivde yerli markayı yaratması gerekiyor. Bunları bir marka altında toplamak ve ona göre de üretim yapmak lazım" dedi. İTO'nun düzenleyeceği zirvenin önümüzdeki aylarda bakanlığın himayesinde yapılacağını belirten Bakan Ergün, zirvenin çalışmalarının yapılması için bakanlık bürokratlarına talimat verdi. Tüketicilerin otomobil alırken arabanın genel özelliklerine, sürüş konforuna, tasarımına ve fiyatına göre karar verdiğine vurgulayan Ergün, şöyle konuştu:
"Tüketici otomobil almadan önce jantı, silindiri, gövdeyi kim üretmiş buna dikkat etmiyor. Prensip olarak tasarım ve fiyat ön plana çıkıyor Yerli otomobili en kolay yapabilecek olanlar yabancı ortağı olan büyük firmalar. Örneğin, bu firmalar çimentoda, demir-çelikte birlikte iş yapıyorlar. Yıllardır %50 - %50 çok güzel çalışıyorlar. 'Biz sizden memnunuz ama bu kez de marka ve tasarım bizden olsun, ortaklık yapalım' diyebilirler."

100 bin yerli otomobil

Yan sanayiciler bir araya gelmesi gerektiğini otomobil üretimi için gerekli her şeyin Türkiye'de üretildiğini belirten Ergün, Alman ekonomisinin yüzde %25'inin otomobile dayandığını söyledi. Ergün, "Bize diyorlar ki bazı ülkeler 'Bizde otomotiv çok güçlü siz de bizim sektörlerin kullanacağı yedek parça üretiminde uzmanlaşın diyorlar. Bizim bu tavsiyeye uymamız mümkün değil" dedi. Yerli otomobil de şartların uygun olduğunu belirten Ergün, "Bizi kurtaracak ölçek miktarı nedir? 1000, 100 bin, 1 milyon mu?  Yapılan çalışmalar Türkiye'de üretilecek yerli otomobilin sedan olmasını ve en son teknoloji ile donanımlı olması gerektiğini gösteriyor. Türkiye'de iç pazar yıllık 600 bin araç. Bu birkaç yıl sonra 1 milyon olacak  bunun yüzde 10'ununu, 100 bin adedini de mi kaldıramayacağız? Yıllık 100 bin araç üretimini iç pazarımız bile kaldırır. Eskiden olsa biz bunu yarı devlet eliyle yapardık. Ancak, bu eskidendi. Bu çok büyük bir iş değil. Biz yerli otomobil konusuna devletimizin teşvikleri ile destek oluyoruz" dedi.