Kredi kartı aidatına sınır geliyor

Gündemden düşmeyen ‘bankacı-tüketici’ arasındaki tartışmaları büyük ölçüde çözecek reform niteliğinde eylem planı hazırlandı

Kredi kartı aidatına sınır geliyor

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu’nun (BDDK), Merkez Bankası, SPK ve TMSF’nin katkıları ile iki yılda hazırladığı eylem planında tüketiciler, bankalara karşı güçlü kılınıyor. Plandaki tüm düzenlemeler hayata geçirilirse, tüketici bankalar karşısında adeta kral olacak. BDDK Başkanı Mukim Öztekin’in, geçtiğimiz günlerde müjdesini verdiği ‘eylem planının’ ayrıntılarını STAR ulaştı. G-20 toplantılarında alınan karar doğrultusunda hazırlanan eylem planının önümüzdeki günlerde önce Finansal İstikrar Komitesi’nde ardın da hükümette ele alınarak kamuoyuna açıklanacak. Eylem planında yer alan bazı düzenlemeler ise şöyle:

Rakip bankanın faizi de anlat

Eylem planında, tüketicilerin bankalar nezdindeki hakları arttırılıyor. Örneğin, kredi kartı ve kredi kullanımlarında, kart verilmesi ve kart iptal edilmesi tamamen ‘yazılı’ taleplerle yapılacak. Söz konusu talepler, internet üzerinden de gerçekleştirilecek. Sözlü talepler ise geçerli olmayacak. Banka, kendisinden kredi kullanmak isteyen veya kredi kartı almak isteyen müşterisine, rakip bankanın veya diğer bankaların faiz ve komisyon oranları konusunda da bilgi verecek. Ayrıca, banka, tüketiciye önündeki riskler konusunda bilgi sunacak. Örneğin ‘Suriye krizindeki gelişmelerin’ tüketicilerin geri ödemelerini nasıl etkileyeceği konusunda tüketici bilgilendirilecek.

‘Çıldırtan faiz’ olmayacak


Kredi kartı aidatları, ek hesap faizleri, alınan komisyonlar konusunda da bir çok düzenleme geliyor. Buna göre, bankaların ücret ve komisyon alma hakları tamamen korunacak. Örneğin aidat yasaklanmayacak, ancak sınır getirilmesi söz konusu olacak. Yine yazılı talebi olmadan ek hesap açılmayacak ve ek hesapların faizlerine de tavan getirilecek. Kredi kartları, kredilerde ‘mahkeme’ yoluyla çözülen binlerce şikayet, BDDK’nın kuracağı tüketiciler dairesi ile çözülecek. Daire, bankalar ile tüketiciler arasında ombudsmanlık da yapacak.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.