Whirlpool, Ege’den büyüyecek

ABD’li beyaz eşya üreticisi Whirlpool Corporation Ortadoğu, Rusya ve Afrika’yı da kapsayan coğrafyaya Türkiye üzerinden uzanacak. Ege bölgesinin ihracat şampiyonu Whirlpool, stratejik pazar olarak gördüğü Türkiye’de Hotpoint markasına yatırım yaparak büyümesini sürdürmek istiyor

Whirlpool, Ege’den büyüyecek

Ali Budak- Beyaz eşya üreticisi Whirlpool Corporation, 22 yıllık köklü geçmişi olan Indesit Company’i satın alarak, stratejik pazar olarak gördüğü Türkiye’ye giriş yaptı. Yaklaşık iki yıllık süreçte Türkiye’deki yapılanmayı ve planlamayı tamamlayan Whirlpool Corporation, yeni stratejisiyle harekete geçiyor. Whirlpool Corporation, başta Hotpoint olmak üzere Türkiye’deki markalarına ve ürünlerine yatırım yaparak büyümeyi hedefliyor. Whirlpool Corporation Türkiye Genel Müdürü Gabriele Esposito, İzmir’de düzenlediği basın toplantısında, yol haritalarını anlattı

Stratejik merkezimiz Türkiye 
   
Whirlpool Corporation’ın Türkiye’yi stratejik merkez olarak gördüğünü söyleyen Gabriele . Esposito,  Türkiye’nin EMEA bölgesindeki stratejik önemini vurguladı. Whirlpool Corporation'ın 2 ay önce 100 milyon Euro’luk sermaye artırımına gittiğini kaydeden Esposito, ‘Bu karar Türkiye'ye bakışımızın ve Türkiye'ye güvenimizin ifadesidir. Türkiye bizim için stratejik Pazar. Bütün bölgelere açılan bir yer. İki fabrikamızın bulunmasının yanında Ege Bölgesi de bizim için stratejik öneme sahip. Türkiye ve Ege Bölgesi için önemli yatırım planlarımız var’ dedi.

Türkiye’ye yabancı değiliz

Türkiye pazarına yabancı olmadıklarını dile getiren Esposito, şöyle devam etti: 22 yıldır Türkiye’de üretim yapan bir firma olarak kendimizi bu pazarda yabancı oyuncu olarak hissetmiyoruz. Yerli üretimimizin gücü ve globalden getirdiğimiz bilgi birikimi ile bir başarı hikayesi yazmaya hazırlanıyoruz. Whirlpool Corporation’ın EMEA liderliği Türkiye ile yükselecek. Manisa fabrikamızın üretiminin yüzde 80’ini ihraç ediyoruz. Bu coğrafyada Türkiye’yi daha yüksek performanslı ülkelerden biri haline getirmek istiyoruz.

Yeni bir perakendecilik anlayışı

Esposito, Whirlpool Corporation’ın diğer yandan stratejik pazar olarak gördüğü Türkiye’de Hotpoint markasına yatırım yaparak ilerleyeceğini kaydetti. Türkiye'de sadece üretim yapan bir şirket değil aynı zamanda perakende şirketine dönüşmeyi hedeflediklerini belirten Esposito, ‘Hotpoint, 106 yıllık geçmişiyle çok köklü, güçlü ve arka arkaya tam 11 yıl İngiltere’nin en güvenilir beyaz eşyası seçilen bir marka. Türkiye genelinde 71 ilde, bine yakın noktada satış yapıyoruz ve her yıl bu rakamı artırarak devam etmeyi hedefliyoruz. Yeni mağazalarımızı dünya klasmanındaki perakendecilik anlayışı ile düzenliyor, tüketicilerimize en üst seviyede müşteri deneyimi yaşayabilecekleri yeni bir konsept sunuyoruz. Yeni konsept mağazalarımız ile markanın kalite yaklaşımını vitrine taşıdık’ diye konuştu.

1000 kişilik istihdam

Sadece mağazalar için 20 milyon liralık yatırım yaptıklarını anlatan Esposito, sözlerini şöyle sürdürdü: Yeni konsept mağazalarımızı Türkiye’nin dört yanında açmaya başladık. Bu şekilde 2018’de de hızla yeni mağazalar açmaya devam edeceğiz. Hedefimiz 2020 yılına kadar mağaza sayımızı ikiye katlamak. Bu sayede 1000 kişilik istihdam yaratmayı bekliyoruz.

Yılda üç milyon üretim

Whirlpool Manisa fabrikası Müdürü Görkem Suner de Manisa’daki soğutucu ve çamaşır makinesi fabrikaları hakkında bilgiler verdi. Suner, ‘1 milyar TL’ye yaklaşan cirosu ile İSO 500’de 96’ncı sırada yer alan şirketimiz, Manisa’da gerçekleştirdiği yılda 3 milyon adetlik üretimle ve yaptığı ihracatla Ege Bölgesi’nde 7 yıldır üst üste ihracat şampiyonu oldu. Binden fazla kişinin çalıştığı Manisa soğutucu fabrikasında üretilen soğutucuların yüzde 80’i; başta İngiltere ve İtalya olmak üzere Avrupa ülkelerine ihraç ediliyor. Manisa soğutucu fabrikası, bizim için Avrupa ülkelerinin dışında Ortadoğu ve Orta Asya ülkeleri için de ihracat üssü konumunda. Manisa’daki ikinci fabrika 32 bin metrekare kapalı alanda yılda 1 milyon 400 bin adet çamaşır makinesi üretiyor. Üretimin yüzde 75’i başta Avrupa ülkeleri olmak üzere dünyaya ihraç ediliyor. Bu fabrikaya yapılan yatırımla geçen yıl ek istihdam sağlandı, yan sanayiye de yeni yatırımlar yapıldı’ dedi.

Saniyede 9 adet beyaz eşya

Dünyanın 1 numaralı beyaz eşya üreticisi arasında bulunan Whirlpool Corporation, 2016'da 21 milyar dolar ciro elde etti. 170 ülkede 70 adet fabrika ve Ar&Ge merkezi bulunuyor. Her saniye 9 adet beyaz eşya satışı gerçekleşiyor. Son 2 yılda Avrupa’da 4 markası ile 40’a yakın tasarım ödülü aldı. Toplamda 93 bin çalışanı var. Manisa’da 50 bin metrekarelik soğutucu fabrikası ve 32 bin metrekare çamaşır makinesi fabrikası bulunuyor. Soğutucu fabrikası maksimum günlük kapasitesi 5 bin 100, çamaşır makinesi fabrikası maksimum günlük kapasite 6 bin. Maksimum yıllık soğutucu üretimi 1.4 milyon, çamaşır makinesi üretimi 1.6 milyon. 7 yıldır Ege’de ihracat şampiyonu. 2016'da yaklaşık 2 milyon çamaşır makinesi ve soğutucu üretimi ve 279 milyon dolar ihracat geliri elde etti. 89 ülkeye ihracat. Soğutucu üretiminin yüzde 80'i ihraç ediliyor. Çamaşır makinesi üretiminin yüzde 75'i ihraç ediliyor. Türkiye'de 2 bin 500 kişilik istihdam hacmiyle bin 500'e yakın çalışan ve bin kişilik saha ekibi kurulacak. 71 ilde bine yakın satış noktası. 155 münhasır Hotpoint mağazası. 2018'de 50 yeni Hotpoint mağazası hedefi. 2020’de pazardaki en büyük 3 oyuncudan biri olma hedefi var.

Etiketler; #whirlpool #abd
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.