"8. Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu Ulusal Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Politikaları Çalıştayı"nın 4+4+4 eğitim sistemiyle ilgili oturumunda, sistemin gelecekte çocuklar açısından sıkıntı yaratacağına dikkat çekildi. Konuşmacılar, sistemin çocukları yanlış meslek seçimlerine yönelttiğine, çocuklara bilimsel eğitim yerine, dini eğitim verilmeye çalışıldığı vurgulandı. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi ve Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneğinin ortaklaşa düzenlediği çalıştayın 4+4+4 sistemiyle ilgili oturumuna Prof. Dr. Buket Akkoyunoğlu, Prof. Dr. Aysel Ekşi,  Avukat Hatice Kaynak ve Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız konuşmacı olarak katıldı. Ünsal Yıldız, sistemin devamı olarak YÖK yasa taslağı hazırlandığını, AKP Hükümetinin son dört yılı da kontrol altına almaya çalıştığını söyledi. Gelecek yıllarda sistemin sıkıntılarının daha açık görüleceğini belirtti. Yıldız, Lise dönemi eğitiminde dışarıdan okuma olanağı getirilmesinin öğrencileri okuldan uzaklaştırdığı uyarısı yapan Yıldız, "Liselerde açık öğretim uygulaması 136 bin öğrencinin örgün eğitimden ayrılmasına yol açtı" dedi. Yıldız, sistemle özellikle 60 aylık çocukların okula gitmek istemediğinin ve devamsızlıklarının çok olduğunun altını çizdi. Özellikle 1. sınıf öğretmenlerinin psikolojik sıkıntılar çektiğini belirtti.

ELEŞTİREL DÜŞÜNCE ÖNEMLİ!

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesinden Prof. Dr. Buket Akkoyunoğlu ise sistemde kalabalık sınıfların oluştuğunu, öğrencilerin ilgi alanlarının dikkate alınmadığını ve öğrencilerin test sistemine alıştırıldığını söyledi. Akkoyunoğlu eğitim sisteminin yaratıcılığı geliştirmeye, eleştirel düşünmeye ve yabancı dil öğrenmeye göre düzenlenmesi gerektiğini vurguladı. Akkoyunoğlu ayrıca, 4+4+4 sisteminin çocukları yanlış meslek seçimlerine yönelttiğini vurguladı.

İstanbul Üniversitesi Çocuk Sağlığı Enstitüsünden Emekli Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aysel Ekşi yeni eğitim sistemiyle ilgili yasanın tartışılmadan zorla geçtiğini, ailelerin sisteme karşı tepkisinin büyük olduğunu söyledi. Din ile ilgili derslerin zorunlu seçmeli olarak uygulandığına dikkat çeken Ekşi, "Yeni hazırlanan kitaplarda dinsel ifadelere yer verildi" dedi. Çocuklara bilimsel eğitim yerine, dini eğitim verilmeye çalışılmasını eleştiren Ekşi, "Çocuklar dini derslerdeki soyut kavramlar ile bilimsel derslerdeki somut kavramlar arasında kalıyor, psikolojik yönden olumsuz etkileniyorlar" dedi.