Türk Eczacıları Birliği'nden (TEB) yapılan yazılı açıklamada, sistemdeki sıkıntının teknik arızadan kaynaklandığı bilgisi alındığına yer verildi.

Yaklaşık 1 haftadır yaşanan sıkıntı nedeniyle hastaların ilaca ulaşmak için ya uzun süre eczanelerde beklediği ya da ilacını alamadığı öne sürülen açıklamada, şu görüşlere yer verildi:

"Sosyal Güvenlik Kurumu'nu günlerdir uyarmamıza rağmen, 7 gündür sistem (MEDULA Provizyon Sistemi) önce ağır aksak çalışsa da şu anda tamamen çökmüş durumda. Kurumun konuyla ilgili yeterli bir bilgilendirme yapmıyor olması da bizleri eczanelerimizde zor durumda bırakıyor.

2010 yılından bu yana sürekli yaşadığımız bu sorun karşısında, Sosyal Güvenlik Kurumu'nun sistemin altyapısını güçlendirmek adına herhangi bir çalışma yapmaması, eczanelerimizde sistemin açılmasını bekleyen binlerce hastalarımızın ilaçlarına ulaşamamasına ya da ilaçlarını ceplerinden ödeyerek almalarına neden olmaktadır.

Mevcut sistemin yerine bütün ihtiyaçları belirlenmiş, altyapısı tamamlanmış, vatandaşa günün gereklerine göre hizmet verebilecek yeni bir sistem oluşturulmalı."