Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, yaptığı yazılı açıklamada 2012 Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonuçlarının 23 Temmuz 2012 tarihinde açıklandığını hatırlattı. Öğrencilerin üniversite ve bölüm tercihlerini ilgi ve yeteneklerini, kişisel isteklerini ve gelecekten beklentilerini de dikkate alarak yapmalarını önererek, "Öğrencilerimizin; bu tercih sürecinde büyük gayretlerle elde ettikleri puanları boş ve ihtiyaç yoğunluğunun olduğu alanlardan en uygun yükseköğretim programlarını tercih edeceklerine inanıyorum." dedi.

Son yıllarda yapılan çalışmalarla üniversite kontenjanlarında önemli oranda artışlar yapıldığını kaydeden Dinçer, "Tüm alanlarda 2011 yılında 789 bin 167 öğrenciye üniversiteli olabilme imkânı sağlanmıştır." ifadesini kullandı. Milli Eğitim Bakanlığı’nın, öğretmenlik meslek seçimi ve mezuniyet sonrası istihdam konusunda kalıcı ve sistematik bir çözüm bulmak amacıyla yürüttüğü ‘Öğretmen İstihdam Projeksiyonları, Stratejileri ve Sistemlerinin Geliştirilmesi Projesi (MEB-IKOP)’ çalışmasının ilk aşamasının tamamlandığını kaydeden Dinçer, şöyle devam etti: "Öğretmenlik mesleği arz-talep projeksiyonu çalışmasını da kapsayan MEB-İKOP proje çalışması, Ankara Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi gibi ülkemizin saygın üniversitelerinden akademisyenlerin içinde bulunduğu uzman bir ekip tarafından gerçekleştiriliyor. 31 Ekim 2011'de çalışmalarını başlattığımız Öğretmen istihdam Projeksiyonları, Stratejileri ve Sistemlerinin Geliştirilmesi Projesi; temel eğitim ve orta öğretim kademesinde kamu okullarında ve özel okullarda 2023 yılına kadar ihtiyaç duyulacak alanlardaki öğretmen sayılarının bilimsel yöntemlerle kestirimini amaçlıyor. MEB, 2023 vizyonu çerçevesinde ulusal öğretmen istihdam politikasını hazırlayarak öğretmenlik mesleğine ilişkin insan kaynakları politikasını ortaya koyacak ve bu alanda veriye dayalı etkili ve verimli planlama imkânına kavuşacak ve sistemin sürdürülebilirliğini sağlayacak BİT temelli sistem ile daha uzun vadeli yeni projeksiyonlar oluşturulacak."

Dinçer, proje ile YÖK ve öğretmen yetiştiren fakültelerin gelecek vizyonu ile bilgiye dayalı planlama ve yönetim imkânına kavuşacağını, eğitimin tüm kademelerinde devlet okullarında ve özel okullarda istihdam edilebilecek öğretmen sayılarına göre belirlenecek üniversite öğretmenlik program kontenjanlarının yükseköğretimde arzın rasyonel verilere göre şekillenmesine yardımcı olacağını kaydetti. Proje sonuçlarının, öğrenciye, ailesine ve bu alanda eğitim hizmeti veren üniversitelerin kullanımına sunulacağını, bu bilgi sayesinde gençlerin kariyer planlaması ve meslek seçimini güvenilir verilere dayalı olarak çok daha bilinçli yapabileceğini kaydetti.

MEB’in, bu proje kapsamında 2023 yılını hedef alarak yaptığı projeksiyonlarla öğretmen ihtiyacının hangi alanlarda yoğunlaşacağına ilişkin ilk belirlemeleri yaptığını kaydeden Dinçer, "Yükseköğrenim tercihlerinde öğretmenlik mesleğine yer vermek isteyenlerin tercihlerini yapmadan önce, eğitim sistemimizin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmalarının, mesleklerini icra edebilme fırsatı yakalamaları açısından faydalı olacağını düşünüyorum. 2012 Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonuçlarına göre öğretmenlik mesleğini tercih edecek öğrencilerimizin İKOP projesi kapsamında geliştirilen sistem kullanılarak hazırlanan öğretmen projeksiyonunda en çok ihtiyaç duyulan öğretmenlik alanlarını dikkate almaları gerekmektedir." dedi.

Dinçer, ilk projeksiyon sonuçlarına göre önümüzdeki yıllarda en çok ihtiyaç duyulan öğretmenlik alanlarını şöyle sıraladı: "rehber öğretmen, ilköğretim matematik öğretmenliği, din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenliği, Türkçe öğretmenliği, beden eğitimi öğretmenliği, fen ve teknoloji öğretmenliği, sosyal bilgiler öğretmenliği, ingilizce öğretmenliği, Türk dili ve edebiyatı öğretmenliği, Almanca öğretmenliği, görsel sanatlar/resim öğretmenliği, müzik öğretmenliği, teknoloji ve tasarım öğretmenliği, biyoloji öğretmenliği, matematik öğretmenliği, coğrafya öğretmenliği, kimya öğretmenliği, fizik öğretmenliği, felsefe öğretmenliği, tarih öğretmenliği.