Kullanıcılar, olumlu nedenlerden ötürü ve iyi hissetmek adına sosyal medyayı ziyaret ediyor. Türkiye’de çoğu insan (%68) arkadaşları ve meslektaşları ile iletişim halinde kalmak; eğlenceli ve komik paylaşımlar görmek (%71) için sosyal ağları kullanıyor. Türkiye’deki kullanıcılar ayrıca, dijital profillerini oluşturmanın ve profillerini her türlü pozitif anı ile doldurmanın yanı sıra; kendilerini gülümseten içerikleri (%77), tatil günlerinde ve gittikleri seyahatlerde geçirdikleri harika zamanları arkadaşlarıyla paylaşmak (%56) için ciddi bir zaman ayırıyorlar.

İnsanların %89'unun davetsiz ve yoğun bir şekilde karşılarına çıkarak iletişimlerini zorlaştıran reklamlardan rahatsız olması şaşırtıcı bir sonuç olmamakla birlikte, mutsuzluğun sebeplerinin daha derinde yattığı görülüyor. İnsanlar sosyal medyadaki etkileşimleri sonucunda iyi hissetmek istemekle birlikte; arkadaşlarının tatil, hobi ve eğlenceli etkinliklerle ilgili mutlu paylaşımlarını görünce hayatın tadını yeterince çıkaramadıklarını düşünüp kötü hissediyorlar. Örneğin, %57'si davet edilmedikleri bir partiden arkadaşlarının paylaştığı bir içeriği görünce mutsuz olduklarını; %53’ü de arkadaşlarının mutlu tatil fotoğraflarının kendileri üzerinde olumsuz bir etkisi olduğunu söylüyor. Dahası, %40'lık bir kesim de, geçmişte paylaştıkları mutlu içeriklere bakmanın, eski yaşamlarının şimdikinden daha iyi olduğunu düşünmelerine sebep olduğunu belirtiyor.

Daha önceki araştırmalar da sosyal medya ile kurulan sıkıntılı ilişkileri gözler önüne sermiş, insanların %78’i sosyal medya kullanımını tamamen bırakmak istediğini itiraf etmişti. Sosyal medya kullanmaya devam etmek için tek sebebin fotoğraflar ve diğer dijital anıların kaybedilmesinin yanı sıra arkadaşlarla irtibatın kopmasından korkmak olduğu görülüyor. Arkadaşlarla irtibatta kalma konusunun çözümü çok kolay olmamakla birlikte, dijital anıların kurtarılması alanında Kaspersky Lab’ın üzerinde çalışmakta olduğu bir çözüm söz konusu.