İtalyan markasını alıp İtalya'ya ihracat lideri oldular

Isvea Pazarlama Müdürü Nurcan Sarıoğlu Yaprak

Isvea Pazarlama Müdürü Nurcan Sarıoğlu Yaprak



06 Ekim 2017, 10:05

Ali Budak- Yapı sektörünün önemli markalarından olan Ece Holding, İtalya'dan 4 yıl önce bünyesine kattığı Isvea ile banyo sektöründen sonra mutfak mobilyasına da giriş yaptı. Isvea markalı ürünlerinin yüzde 65'ini ihraç ettiklerini belirten Isvea Pazarlama Müdürü Nurcan Sarıoğlu Yaprak, 'Markanın doğduğu ülke İtalya'ydı. Şu anda firma olarak da Isvea'yı en çok İtalya'ya ihraç ediyoruz. Bu bizim için gurur verici' dedi.

Banyolar günümüzde artık kişisel mekanlar haline geldi. İnsanlar bu alanda dinlenmek, keyifli vakit geçirmek ve huzur bulmak istiyor. İtalyan tasarımlarını Türk banyo kültürü ile birleştiren Isvea, estetiği ve kullanışı bir araya getiriyor. Bu yıl ana temasını 'Mükemmeli Keşfetmek' olarak belirleyen Isvea, doğduğu ülke olan İtalya'ya ihracat yapıyor. İtalyan bir markayı satın alan ve Türkiye'de üretimini gerçekleştiren Ece Holding, şimdi bu markayı doğduğu ülkeye ihraç ediyor. Banyolardan sonra artık mutfaklarda da tasarımlar yaptıklarını belirten Isvea Pazarlama Müdürü Nurcan Sarıoğlu Yaprak, Isvea Cucine Italia mutfak tasarımlarını Çorum'da üreteceklerini dile getirerek,  'Mutfaklar da evlerimizde en fazla vakit geçirdiğimiz alanların başında geliyor. Bu nedenle mutfaklarda hem şık hem fonksiyonel hem de tasarımın ön planda olduğu ürünler tercih edilmeye başlandı' dedi.
Isvea Pazarlama Müdürü Nurcan Sarıoğlu Yaprak ile Isvea markasının yükselişini, en çok ihracatı doğduğu ülkeye yapma sürecini, banyo ve mutfaklardaki tasarım ve estetiğin önemini ve sektördeki yeni değişimleri konuştuk.

Tasarım odaklı çalışıyoruz


Isvea markasını satın alma sürecinizi ve markanın yaşadığı değişim ve dönüşümle dünya pazarında önemli bir yer tutma sürecini anlatır mısınız?

Isvea markasını orta-üst segmentten başlatıp lüks segmente uzanan bir çizgide konumlandırdık. Dolayısıyla Isvea'nın pazarın üst segmentine hedeflenmiş bir tasarım diline ve çizgisine sahip olmasını istedik. Burada üzerinde hassasiyetle durduğumuz konu ürünlerin yenilikçi, yaratıcı ve özgün tasarımlara sahip olması. Isvea olarak ürün gamımızda seramik vitrifiye ve banyo mobilyaları bulunuyor. Tasarım odaklı bir markayız ve bu noktada çalışıyoruz. Tasarım departmanımızın başında bulunan ünlü İtalyan tasarımcımız Ettore Giordano ve ekibi ile birlikte özgün projelere ve ödüllü çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Ettore Giordano'nun koordinasyonunda 10'dan fazla kişi ya da ofisle çalışıyoruz. Isvea'nın çalıştığı tasarımcılar arasında 2 genç Türk tasarımcı da bulunuyor. Tasarım konusunda Türk tüketici ise tasarımların ne ifade ettiği ve içeriği konusunda oldukça duyarlı ve ilgili hale geldi. Bu durum tüketicilerle duygusal bir bağ kurma konusunda bizi güçlendiriyor. Onların beklentilerini karşılayacak ve banyolarını bir yaşam alanına dönüştürecek tasarımları hayata geçiriyoruz.


Tasarımlarımızı İtalyanlar çok beğendi


Isvea, İtalyan bir markaydı. Firma olarak markayı satın alıp Türkiye'de üretimleri gerçekleştirdiniz ve yeniden İtalya'ya ihraç etme başarısını gösterdiniz. Bunun yanında bir de ihracat rakamlarınızdaki en yüksek seviye İtalya oldu. Bu çok önemli bir başarı. Bu konu hakkında düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Şu anda tamamını Türkiye'de ürettiğimiz Isvea markalı ürünlerimizin yüzde 65'ini ihraç ediyoruz. İhracatta birinci olduğumuz ülke ise İtalya. Bu bizim için de çok gurur verici oldu. Çünkü İtalya tasarımın cenneti ve bu alanda çok sayıda iyi marka ve çok sayıda da üretici var. Demek ki ortaya koyduğumuz ürünlerle ve tasımlarımızı İtalyanlar çok beğendi. Ürünlerimizle İtalya'ya çok hızlı bir giriş yaptık. Ürünlerimiz çok beğenildi ve satışlarımız çok iyi gidiyor. Zaten Isvea markamızla mevcut ihracat kapasitemizi de çok arttırdık. Başta İtalya olmak üzere çoğu ülkede satışlarımızı hızla arttırıyoruz. Önümüzdeki yıllarda da bu rakamları daha da yukarılara çekmeyi hedefliyoruz.

Mükemmeli keşfetmek


Firma olarak temelde banyo ürünlerinin üretimini gerçekleştiriyordunuz. Şu anda ise banyoların yanında artık mutfaklarda da tasarımlarınızı görüyoruz. Yeni alanlara açılma süreci nasıl oldu? Bu konuda neler söyleyeceksiniz?
 
Bu yıl Isvea'nın ana teması olarak 'Mükemmeli Keşfetmek'ı belirledik. İtalya'nın tasarım anlayışı ile teknolojiyi birleştirerek, banyolarda özel çalışmalar yapıyoruz. Aslında Türk insanına da banyo kültüründe yeni bir anlayış getirdik. Bu anlayışımızı mutfaklara da taşımaya karar verdik. İlk kez Isvea Cucine mutfak tasarımlarımızı da bu yıl sergiledik. Şimdilik sadece kurumsal satışlarla pazara sunduğumuz Isvea Cucine tasarımlarımız zamanla mağazalarda da yer alacak. Isvea markasını orta-üst segmentten başlatıp lüks segmente kadar uzanan bir çizgide konumlandırdığımız için bu hedef kitleye uygun bir tasarım diline ve çizgisine sahip olmasını istedik. Burada üzerinde hassasiyetle durduğumuz ve başarımızın sırrı diyebileceğimiz unsur, ürünlerimizin tasarım ayrıcalığı kadar yenilikçi ve özgün olması. Böylece, markamızı diğerlerinden ayrıştırmayı ve istediğimiz noktaya konumlandırmayı başardık. Aslında tüketiciyi istediği ve beklediği tasarımlarla kavuşturduk.


Tüketiciyi beklediği tasarımlarla kavuşturduğunuzu söylüyorsunuz. Peki, firma olarakı banyo ve mutfaklardaki tasarım anlayışınız ne yönde gelişiyor? Bu anlamda ne gibi farklılıklar yarattığınızı anlatır mısınız?

Günümüz banyoları artık kişisel birer mekan haline geldi. İnsanlar banyolarında sadece banyo yapmak istemiyor. Bu alanda dinlenmek, keyifli vakit geçirmek ve huzur bulmak istiyor. Biz de tüm tasarımlarımızı buna göre yapıyoruz. Ekip olarak; İtalyan tasarımı Türk banyo kültürü ile birleştirerek en estetik, en kullanışlı ve birbiriyle uyumlu ürünleri yaratma amacındayız. Modern ve özgün banyoları sunmak için değişik alan çözümlerine karşı işlevsel yaklaşımımız, bizi diğerlerinden ayıran en önemli farkımız. İtalyan tasarım anlayışına getirdiğimiz inovatif yaklaşım ile birlikte her zevke hitap eden, her banyoya uyarlanabilen, farklı alanlar için farklı çözümler sunabilen bir marka olduk. Kulpundan rengine en ufak detayına kadar her şeyi ile bu tasarımlar; banyoları yaşanılan ve keyif alınan mekanlar haline getirmek için. Mutfaklar da evlerimizde en fazla vakit geçirdiğimiz alanların başında geliyor. Bu nedenle mutfaklarda hem şık, hem fonksiyonel hem de tasarımın ön planda olduğu ürünler tercih edilmeye başlandı. Banyo ve mutfaklarda tasarıma olan farkındalığın artmasındaki neden, bu konuda Türk tüketicisinin tasarımın ne ifade ettiği ve içeriği konusunda oldukça duyarlı ve ilgili hale gelmiş olması. Bu durum tüketicilerle duygusal bir bağ kurma konusunda bizi güçlendiriyor. Onların beklentilerini karşılayacak ve banyolarında olduğu gibi mutfaklarında da keyifle vakit geçirebilecekleri tasarımları hayata geçiriyoruz.
 

Tasarım, işlevsel olmak zorunda


Bu sektörde ve çoğu sektörde özellikle son zamanlarda daha çok tasarım odaklı ürünlere ağırlık verilmeye başlandı. Bu tüketicinin bir talebi mi yoksa tamamen üretici firmaların yeni bir pazarlama hamlesi miydi?  

Banyo ve mutfaklar evde en çok vakit geçirdiğimiz alanlar. Bu alanlar bizim iyi vakit geçirmek ve rahat etmek istediğimiz özel yerler. Dolayısıyla renkler ile oynamak, kendimize özel tarzı oluşturmak, hayatımızı kolaylaştıran eşyalara yer vermek istiyoruz. Çok radikal değişiklikler yapamayan kişiler aksesuarlar yardımıyla küçük dokunuşlarla bunu yapmaya çalışırken bazıları için tamamen kendilerine has özel tasarımlarla baştan sona bir değişim söz konusu olabiliyor. Bu alanlarla oynamak kendi elimizde ve bu değişimler, yenilikler, gözümüze hitap eden ve hayatımızı kolaylaştıran tasarımlar bizi mutlu ediyor. Son dönemlerde dekorasyon dergilerinin bu yönde oluşturduğu içerikler de etkileyici oluyor diyebiliriz. Sıra dışı, olağandan farklı, özgün ve kendi zevkimize uygun tasarımları bulduğumuzda sahip olmak istiyoruz. Burada önemli olan nokta, tasarımın sadece şık olması değil aynı zamanda işlevsel olması ve hayatı kolaylaştırması.

Tasarım ürünlerine tüketicilerin daha çok talep ettiği yönünde araştırmalar var. Sizce, tasarım ürünleri sektörü ve tüketicinin kullanım ve satın alma alışkanlıklarını nasıl değiştirdi?

Elbette tüm bu gelişimler yani teknoloji, hayat tarzımız ve değişen yaşam koşulları; ürünleri olduğu kadar pazarlama şeklimizi de çok daha çeşitlendirdi. Eskiden banyo mutlaka beyaz olmalıydı. Ama artık siz kırmızıyı çok seviyorsanız banyonuzu her şeyiyle kırmızı ürünlerden tasarlayabilirsiniz. Klasikten vazgeçemiyorsunuz ama biraz da zamana ayak uydursun ve modern mi olsun istiyorsunuz. Bunu da tasarım ürünler arasında bulabilir ve zevkinize uygun olarak istediğiniz banyo ya da mutfağı oluşturabilirsiniz tıpkı bir yapboz gibi. Ya da bir elbise kombini. Biz hem komple bir çözüm sunuyor hem de modüler olarak mekandaki değişimlere fırsat sunabiliyoruz. Son 5 yıldır teknolojinin de hızla gelişmesi bu alanı da etkiledi. Artık sadece tasarım değil teknolojik açıdan da son derece donanımlı ürünler ortaya koymak durumundayız. Çevreci ürünler, inovatif çözümler, akılcı kombinler sunuyoruz. Markalar da artık tüm bunları sunan ürünlere ve teknolojiye yatırım yapıyorlar. Tüketiciler daha fazla sorguluyor, daha detaycı ve talepkarlar.
Son olarak ise, Türkiye'deki üretimi ve tüketici davranışlarını konuştuk. Dünyadaki son durum hakkında neler söyleyeceksiniz?

Aslında paralel ilerliyor. Renkli lavabolar ve klozetler bu sene banyoların havasını değiştirmeye aday. Özellikle doğadan ilham alan opak renkler, kendi tarzınızı ve zevkinizi banyoya da yansıtmanızı sağlıyor. Kimi zaman ayrıntılardaki küçük değişiklikler ise mekanlarda büyük farklılıklar yaratabiliyor. Banyo dekorasyonunda altın, bronz gibi metalik renklere yer vermek son trendler arasında yerini alıyor. Doğal malzemeler kullanmak da banyo tasarımlarında çok popüler bir olgu. Doğal ahşap görünümlü mobilyalar da en çok tercih edilenler arasında. Banyolardaki yenilenme özellikle kullanılan teknolojiyi daha da ön plana çıkardı. Tasarruf sağlayan, hijyeni ön plana çıkaran ve kolay temizlenebilen klozetler ile başladı bu değişim. Teknolojinin ön planda olduğu bu ürünlerde yalın ve modern çizgiler tercih edildi. Kanalsız klozetler, hijyene önem veren tüketicilerin gözdesi olacak. Ayrıca, kullanıcıya maksimum konfor sağlayan elektronik klozet kapaklarının yüksek talep göreceğini düşünüyorum. Yeni çalışmalarımızı da bu noktaya ağırlık vererek sürdürüyoruz.
 
Isvea, 1962 yılında Angelucci ailesi tarafından Roma'ya 200 km uzaklıkta San Eusanio Del Sangro yakınlarında, İtalya'nın 7'nci fabrikası olarak kuruldu. Firma, vitrifiye seramik alanında faaliyetlerini yürüttü. Özellikle Güney İtalya'da yaygın bir marka olan ve pazarda ilk 10 üretici arasında yer alan Isvea, 2013 yılında Ece Holding tarafından satın alınıp, Türk pazarına da giriş yaptı.
 

Mimarları hedef alıyoruz

Bu ürünleri pazarlama noktasında değişik stratejiler belirliyorsunuz. Pazarlama stratejilerinizden ve ürünlerinizi tüketicilerin kabul görmesi sürecinden bahsedebilir misiniz?

Pazarlama stratejilerimizi tüketici tutum ve beğeni araştırmalarını baz alarak oluşturuyoruz. Hedefimiz ve önceliğimiz her zaman tüketicilerimizin zevkine uygun tasarımları sunmak. Hedef kitlelerimiz arasında mimarlar da yer alıyor ve bu kitle bizim için önemli bir kriter. Tasarım odaklı bir marka olmamız herkesten farklılaşmak isteyen nihai tüketici ve mimarlar için de tercih noktası. Nihai tüketici için hijyen, konfor gibi fonksiyonel kriterlerin yanı sıra renkler, stil gibi estetik gibi özellikler de önemli. Bu unsurları yeni ürün geliştirme stratejilerimizde dikkate alıyoruz. Pazarlama stratejilerimiz gereği sosyal medyada tüketiciyle etkileşim halindeyiz. Haftanın kombini, tasarımcı öneriyor, dekorasyon fikirleri gibi ilgi çekici içeriklerle tüketicilerimizi bilinçlendirerek tercihlerini yapma konusunda onları yönlendiriyoruz.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.