Gamze Geçer-2000 yılında özel bir bankadan emekli olduğunu söyleyen Emin Urgun bankacılık yaparken hareketli bir hayata sahip olduğunu belirterek, 'Emekli olduktan sonra boşluğa düştüm ve ne yaparsam hem hareket kazanır hem de Bergama'nın tanıtımına destek sağlayabilirim diye düşündüm. Sonrasında da Pergamon markasını ortaya koymak aklıma geldi. Sonrasında da Bergama'nın yerlilerinden olduğundan Sağancı köyündeki zeytinlikleri değerlendirmek ve emek vereceği bir iş olmasını isteyerek zeytinyağı işine girdim' diye konuştu.

Hedef, Pergamon'u dünyaya tescillendirmek

Dünyada ilk defa zeytinyağının hastalara, Pergamon Krallığı'nda Galenos tarafından kullanıldığını ve Pergamon adıyla zeytinyağı markası oluşturup dünyaya duyurma hayalini gerçekleştirdiğini belirten Urgun, 'Bergama arkeolojik açıdan öncelikli tarihi ile önemli bir ilçe olmasının yanında yer altı ve yer üstü doğal kaynaklarıyla da çok önemli bir konuma sahip. Bir yandan bunların tanınmasını ve Bergama'da 2500 yılından beri kullanılan zeytinyağını yurtdışına da yollamayı hedef koydum. 2004'te ulusal pazara 2005 yılında ise uluslararası pazara sunulan Pergamon zeytin, zeytinyağı ve sabunlara gösterilen ilgi günden güne artıyor. Bugün ürünümüzü Çin'e bile yolluyoruz. Güney Kore'den bana mail yollayan ve ürünü isteyenler mevcut. İlk hedefim Pergamon markası yaratmaktı. Diğer hedefim Pergamon markasını market raflarına ve sonrasında dünya pazarına ulaşmaktı. Bu 3 hedefi de başarılı bir şekilde gerçekleştirmeye çalışıyorum. Yeni hedefim Pergamon zeytinyağını dünyada yapılan yarışmalara katılarak tescillendirmek. Bu yönde çalışmalarıma devam ediyorum' dedi.

kutu kutu

18 köyün isimleri şişelerde

Emin Urgun'un başarıyla gerçekleştirdiği projelerden birisi de Bergama'ya bağlı köylerde üretilen halis zeytinyağını o köylerin adlarıyla şişeleyip Pergamon ismiyle markalaştırarak yabancı ülkelere pazarlayarak ilçe tanıtımına katkı sağlamak. Sağancı, Samanlık, Yenice, Çağlan, Narlıca, Pınarköy, Alacalar, Örenli, Çukurbağ, Çamköy, Bozköy, Eğrigöl, Koyuneli, İsmailli, Gaylan, Çeltikçi, Tırmanlar, Akçenger köyleri başta olmak üzere 18 köyün zeytinyağını kendi adlarıyla markalaştırdığını ve şişeleyip satışa sunduklarını belirten Urgun, şöyle devam etti: Her insanın yaşadığı bölgeye dair görevleri olduğunu bilmesi gerekiyor. Çevre halkından da aldığım büyük desteğin yüklediği sorumluluk bilinciyle ticari hayatımı sürdürüyorum. Özenle seçmekte olduğumuz Bergama ürünlerini, doğal ve sıhhi şartlarda ambalajlayarak ve Pergamon markasıyla piyasaya sunuyoruz. Çoğu zaman ticari düşüncelerin ötesinde doğru iş, iyi ürün ve dürüst ticaret felsefemizi ve şirket vizyonumuzu oluşturuyor.