Ali Budak-Türkiye başta olmak üzere dünyanın dört bir yanında e-ticaret ile yapılan satışlar her geçen gün artış gösteriyor. Günümüzde internetten alışverişe gösterilen yoğun ilgi yatırımcının yüzünü güldürüyor. E-ticaret sektöründe bulunan şirketlerin yurtdışına açılmaları takdirde ülke ekonomisine ciddi döviz girdisi sağlayabileceklerine dikkat çeken E-İhracat Platformu İş Geliştirme Direktörü Ömer Nart, 'Türkiye'de bir ekmek bir lira ve asgari maaş ise bin 603 lira 12 kuruş. Avrupa'nın birçok ülkesinde bir ekmek 1 Euro ve asgari maaş daha iyi bir seviyede. Buradan yola çıkarak ürünlerinizin fiyatlarını liradan, Euro'ya çevirdiğinizde günümüz şartlarında 3,8 kat kar marjı oluşmaktadır' dedi.

565 aktif kullanıcı

Türkiye'nin Avrupa'ya oranla e-ticareti kullanımlarının daha az olduğunu belirten E-İhracat Platformu İş Geliştirme Direktörü Ömer Nart, 'Avrupa'da yaşayan insanların yüzde 70'i yani 565 milyon kişi aktif internet kullanıyor. İnternet kullanan her iki kişiden biri internetten alışveriş yapıyor. Avrupa'da 229 milyon evde internet bağlantısı var. Her evde ortalama yıllık 2 bin Euro internette alışveriş yapılmakta' ifadesini kullandı.

Lojistikteki gelişim

Türkiye'de e-ticaret ile birlikte lojistik sektörünün de büyüdüğüne dikkat çeken Nart, şöyle devam etti: 'Avrupa'nın e-ticaret hacmi 450 milyar Euro'ya ulaşmış durumda. Geleneksel perakendenin içinde online ticaret hacmi yüzde 6'ya tekabül etmekte. Bu rakam, Türkiye e-ticaret pazarının 90 katı büyüklüğünde. Fransa'nın 67 milyar Euro, Almanya'nın 80 milyar Euro, İngiltere'nin ise 142 milyar Euro e-ticaret hacmi var. Bu 3 dev ülkenin e-ticaret hacmi bütün Avrupa'nın yüzde 60'ına denk geliyor. Avrupa'daki internet kullanıcıları, online her 5 siparişinden birini Avrupa Birliği dışından satın alıyor. Avrupa Birliği'nin toplamda e-ihracat rakamı ise neredeyse 80 milyar Euro.'

Türkiye'de istenen seviyede değil

Dünyanın en büyük 50 perakendecisinden 39'unun e-ticareti kullandığına dikkat çeken İyzico CEO'su Barbaros Özbugutu, 'E-ticaret ve ödeme sistemlerinde dünyadaki durum ve Türkiye'deki durum farklılık gösteriyor. Akıllı cihazlar artık gündelik yaşamımızın bir parçası. Mağazacılık alışkanlıkları internete paralel olarak gelişim ve değişim göstermeye başladı. E-ticaretin sanal POS'lar sayesinde bütün bankalarla kullanılabiliyor olması, uluslararası e-ticaret firmaları ile kullanıcılar arasındaki bağı güçlendiriyor. Dünyanın en büyük 50 perakendecisinden 39'u e-ticareti kullanıyor. Türkiye'de ise en büyük 10 perakende firmasından 5'inin e-ticaret sitesi yok. E-ticaretin geleneksel mağazacılığa oranı, Türkiye'de sektörün hâlâ istenen seviyeye gelmediğini ortaya koyuyor. Ancak son yıllarda tüketici tarafındaki değişen kullanıcı alışkanlıkları dâhilinde sektör büyük bir atılım gösteriyor ve bu orta vadede dünya standartlarının yakalanacağına dair bir işaret olarak kabul ediliyor. E-ticaretin toplam perakende içerisindeki payı ise her yıl artıyor. Bu vizyon doğrultusunda işlerini büyütecek firmalar sayesinde ise her yıl e-ticaretin toplam perakende içerisindeki payı artacak' ifadelerini kullandı.