4 ana tema, 8 stratejik amaç ve 52 hedeften oluşan planın ilçenin gelecek 5 yıldaki gelişimine yön vereceğini belirten Bornova Belediye Başkanı Olgun Atila, 'Stratejik planımızın en dikkat çekici yanlarından birisi ilçemizi geleceğe taşıyacak inovasyon turizm ve tasarımın öne çıkması oldu' dedi

Bornova Belediyesi'nin meclis üyelerinden muhtarlara, sivil toplum kuruluşu temsilcilerinden, belediye personeline ve anketler yoluyla vatandaşlara kadar farklı kesimlerin görüşlerini alarak üniversitelerin akademik desteğiyle hazırladığı 2015-2019 stratejik planı yürürlüğe girdi. Bornova Belediye Meclisi'nde CHP'li ve AKP'li meclis üyelerinin oybirliğiyle kabul edilen 'Stratejik Plan', ilçenin 5 yıllık hizmet ve yatırımlarına yön verecek şekilde hazırlandı.

4 ana tema

'Kurumsal Gelişim', 'Belediyecilik Hizmetleri', 'Paydaşlarla İlişkiler' ve 'İnovasyon, Turizm ve Tasarım' olmak üzere 4 ana teması bulunan Bornova Belediyesi Stratejik Planı'nda yaşanabilirlik, sürdürülebilirlik, hizmet, insan ve çözüm odaklılık, hızlı ve güleryüzlü hizmet, mali ve teknolojik olarak sağlam altyapı, kültür ve tarih turizmi, tasarım ve inovasyon öne çıktı. Stratejik Plan'da 4 ana tema çerçevesinde 8 stratejik amaç ve 52 hedefe yer verilirken 67 performans göstergesiyle genel ilkelerin altyapısı oluşturuldu.

Stratejik Plan'da 'Kurumsal Gelişim' teması altında 'Stratejik Yönetim ve Yönetim Geliştirme Çalışmalarının Başlatılarak Kurumsallaşmanın Sağlanması', 'Mali Kaynakların Arttırılması ve Etkin Kullanılmasının Sağlanması', 'Yönetim Bilgi Sistemleri ve İletişim Teknolojileri Kullanılarak Hizmet Kalitesinin Arttırılması' hedeflerine yer verildi.

'Belediyecilik Hizmetleri' temasında 'Kentsel Gelişim Faaliyetlerinin Geliştirilmesi ve Tamamlanması', 'Çevre Bilincinin Arttırılması ve Olumsuz Çevresel Etkilerin En Aza İndirilmesi' ve 'Yurttaşların Yaşam Kalitesinin Arttırılmasına Yönelik Belediyecilik Faaliyetlerinin Gerçekleştirilmesi' hedefleri yeraldı.
'Paydaşlarla İlişkiler' teması altında 'Paydaşlarla Karşılıklı İşbirliği ve Etkileşimin Geliştirilmesi' hedefi benimsendi.
'İnovasyon, Tarizm ve Tasarım' temasına bağlı olarak ise 'Kent Kimliğinin Oluşmasını Sağlamak (Markalaşmak)' hedefi Stratejik Planda yer aldı.


Üniversiteye teşekkür

Başkan Atila, hazırlanmasındaki işbirliği nedeniyle Ege Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Candeğer Yılmaz ve EÜ İİBF Dekanı Prof. Dr. Jülide Kesken'e teşekkür ederek şöyle konuştu: Belediyemiz 2015-2019 Stratejik Planı'nın Bornova ve tüm İzmir için hayırlı olmasını diliyorum. Her kesimin görüşleri alınarak hazırlanan stratejik planımız doğrultusunda ilçemizin önünü açacak hizmetler üreteceğiz. Bornova'da stratejk yönetimin bütün gereklerini yerine getireceğiz. Stratejik planımızın en dikkat çekici yanlarından birisi inovasyon turizm ve tasarımın öne çıkması oldu. Bu plana ne kadar sadık kalırsak kentimiz için o kadar faydalı olacağına inanıyorum.