Bornova Belediyesi'nin 'Borbel-E Kent Bilgi Sistemi' Projesi İZKA'dan da (İzmir Kalkınma Ajansı) 750 bin lira proje desteği kazandı. Vatandaşlara daha kolay, daha hızlı ve çözüm odaklı hizmet sunulmasının hedeflendiği proje kapsamında hem Bornova Belediyesi'nin kendi içindeki bilgi iletişim teknolojileri birbiriyle entegre ediliyor hem de Büyükşehir Belediyesi'nin coğrafi bilgi sistemi ile entegrasyon sağlanıyor. İmardan mali hizmetlere, ruhsattan emlak ve zabıta gibi pek çok hizmette birimler arası bilgi teknolojileri koordinasyonunun sağlanmasıyla iş süreçleri kısalıyor, vatandaşların da hizmetlere daha hızlı ulaşması sağlanıyor. Vatandaşlar 'Borbel-E Kent Bilgi Sistemi'nden internet, mobil teknolojiler, e-devlet kapısı ve ilçenin çeşitli noktalarına yerleştirilecek kiokslarla (dokunmatik ekranlı, bilgi ve servis amaçlı, elektronik terminaller) aracılığıyla yararlanabilecek.

Cepten hizmet dönemi

Akıllı telefonlar ve tabletler için İOS ve Android işletim sistemlerine uygun uygulama geliştiren Bornova Belediyesi, "e-belediye" hizmetlerini akıllı telefonlardan veriyor. Bornovalılar dünyanın her yerinden belediye hizmetleriyle ilgili bilgi alıyor, etkinlikleri takip edip programlarına ekliyor, vergi durumlarını sorguluyor, şikayetlerini fotoğraf da ekleyerek doğrudan başkana iletebiliyor.

EBYS sayesinde bir taşla iki kuş

Bornova Belediyesi, Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) projesini hayata geçirerek yepyeni bir dönem başlattı. Yeni sistemle kağıt ve yazıcı toneri kullanımına son verilerek büyük tasarruf sağlanırken işler daha hızlı şekilde ilerliyor. Başkan, başkan yardımcıları, meclis üyeleri, müdürler ve imza yetkisi bulunan personel internetin olduğu her yerde resmi evrakları 'e-imza' ile onaylayabiliyor. Vatandaşların başvuruları ve talepleri büyük bir hızla cevaplandırılıyor. Online olarak ulaşılabilecek belgeler akıllı hale getirilerek bütün içerikleri sorgulanabilir hale geliyor.