Karşıyaka ve Konak tramvay hatlarında çalışacak 38 aracın Adapazarı'ndaki fabrikada yapımı tamamlanan ilk 3'ü, tip testleri süreci sonrası İzmir'e gelmek için gün sayarken, İzmir Metrosu'nun filosunu 182'ye çıkaracak olan 95 metro aracının imalatı ise Çin'deki fabrikada İzmir Metrosu'nun teknik personelinin de gözetiminde devam ediyor.

Tüm setler, İzmir'de rayların üzerinde yerini alınca İzmir Metrosu, 182 araçlık bir filo ile hizmet vermeye başlayacak. İzmir Banliyö Sistemi İZBAN'ın mevcut 219 vagonuyla birlikte ise İzmir'deki raylı sistemde hizmet veren araç sayısı 439'a ulaşacak.

Tip testleri tamamlandıktan sonra

Adapazarı'ndaki Eurotem fabrikasındaki 38 tramvay aracı, 12,6 km'lik Fahrettin Altay-Halkapınar ile 8.8 kilometrelik Mavişehir-Alaybey hatlarında çalışacak. Tüm imalat süreci tamamlanan ilk 3 tramvay seti, tip testleri de tamamlandıktan sonra İzmir'e gönderilmeye hazır hale gelecek. Bu yılın ortasında 12 set daha bitecek. Kalan 23 set ise önümüzdeki yılın başlarında raylara inecek. Tramvaylar, inşaatı tamamlanan tramvay hattında toplu ulaşım hizmeti vermeye başlayacak.
Çin'de dünyanın sayılı büyük fabrikasında üretimi süren 95 vagondan oluşan 19 setlik İzmir Metrosu filosunun ilk bölümü, Eylül ayından itibaren İzmir'de olmaya başlayacak. Maliyeti 79,8 milyon Euro'yu (Yaklaşık 255 milyon TL) bulan setlerin tümü ise 2017 yılı ortasına kadar raylardaki yerini alacak. Böylelikle İzmir Metrosu, kısa sürede filosunu tekrar iki katından fazla büyütecek. Aylar süren çalışma sonucu imal edilen tramvay ve metro setlerinin üretim süreçleri, İzmir Metro'nun teknik ekibi tarafından yerinde takip ediliyor.