İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 2015 yılı Ağustos ayında çalışmalarını başlattığı İzmir Ulaşım Ana Planı tamamlandı. Plan geçtiğimiz hafta kamuoyuna duyuruldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada uluslararası düzeyde uzmanlığa sahip 10 akademik danışmanın kontrolünde geniş bir teknik ekip ile gerçekleştirilen planla, İzmir'in 2030 yılına kadar izleyeceği yol haritası belirlendi. Dikkat çekici olan; Körfez Geçiş Projesi'nin Ulaşım Ana Planı'nda yer almaması.
Doğrudan hükümetin, kişisel olarak da Başbakan Binali Yıldırım'ın projesi olarak gündeme gelen, zaman zaman İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun da sahip çıktığı Körfez Geçiş Projesi'nin Ulaşım Ana Planı'nda yer almaması doğal olarak tartışmalara yol açtı. Kocaoğlu tartışmaya bilimsellik kriteri ile girdi, "Ulaşım Master Planı'nda bilim insanları 2030 projeksiyonunda körfez geçişini öngörmüyorsa, fizibıl bulmuyorsa, biz onu birilerinin gönlü olsun diye ulaşım master planına koyamayız. Bilim derse ki koy, memnuniyetle alıp savunuyoruz. Biz akla ve bilime inanırız. Ulaşım Master Planı'na konulmaması, bu planın bilimsel bir vesika olmasını güçlendirir" şeklinde net bir tavır koydu. [1] Bu sözler çok kıymetli, Sayın Kocaoğlu'nu kutluyorum, daha fazla tartışmaya girmeyi gereksiz buluyorum. İzmir Ulaşım Ana Planı'nda yer almaması Körfez Geçiş Projesi'nin İzmir'in ulaşım sorunu ile bir ilişkisinin olmadığını göstermiştir. Bunun bir başka anlamı; Körfez Geçiş Projesi'nin bilimsel olmadığıdır.
Gelinen aşama; başından beri bu köşede dile getirilen görüşleri haklı çıkarmıştır. Bundan sonra yapılması gereken, siyasi iktidarın ya da belli iktidar odaklarının baskısını önlemektir. Ulaşım Ana Planı'na bilim dışı, hukuk dışı müdahaleler olabilir, bunu İzmirlilere yaptırabilirler. Aynı şekilde Körfez Geçiş Projesi ÇED olumlu belgesinin iptali davasına hukuka aykırı müdahaleler olabilir. Şimdilerde davalı tarafında davada yer almak için müdahale talepleri var. Başka türlü müdahalelerin önüne geçilmelidir. Bunun tek yolu; kamu yararından başka beklentisi olmayan, bu kentin geleceğini düşünen İzmirlilerin Ulaşım Ana Planı'na sahip çıkmaları, bilimsel olmayan Körfez Geçiş Projesi'ne karşı durmalarıdır.

Körfez Geçiş Projesi ÇED olumlu belgesine karşı TMMOB, EGEÇEP, Doğa Derneği ve İzmirlilerin açtığı davaların 25 Ocak'ta keşfi olacak. O gün yelkenliler, balıkçılar ve tüm İzmirlilerle, martılarla, Körfez'in balıkları ve diğer canlılarıyla Körfez'e sahip çıktığımızı gösterebiliriz. 'Kimse ihanet etmeden' İzmir'e sahip çıkmak gerek.

[1] www.izmir.bel.tr/HaberDetay/33269/tr