Festivalde Ulusal Uzun Metraj Film kategorisinde yarışan ‘Sivas’ filminin galası, Antalya Kültür Merkezi, Aspendos Salonu’nda yapıldı. Sinemaseverler, filmi izlemek için bütün koltukları doldurdu. Kangal cinsi bir köpeğin 11 yaşındaki bir çocukla hikayesinin anlatıldığı filmde sıklıkla küfürlü konuşmalar ve köpek dövüşü sahneleri, hayvan severlerin tepkisine yol açtı. Bazı seyirciler ise salonu terk etti. Film sonrasındaki söyleşide filmin senaristi ve yönetmeni Kaan Müjdeci memleketi Yozgat Yerköy'de çekimi yapılan filmin 3 yıl sürede tamamlandığını açıkladı. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın 200 bin liralık destek verdiği filmin bütçesinin ne kadar olduğunu kendilerinin bile hesap edemediğini anlatan Kaan Müjdeci, filmin yapımcılığını kardeşi Yasin Müjdeci’nin yaptığını belirtti. Müjdeci, amcasının oğlu Muttalip Müjdeci, Hasan Özdemir, Ezgi Ergin ve Furkan Uyar gibi ilk oyunculuk deneyimini gerçekleştiren isimlerin yanı sıra, Ozan Çelik, Banu Fotocan ve Okan Avcı gibi profesyonel oyuncuların da filmde yer aldığını söyledi. 1 saat 37 dakikalık filmin 31 Ekim’de vizyona gireceğini de aktaran yönetmen, köpek dövüşleriyle ilgili eleştirileri yanıtladı.



YÖNETMEN: KÖPEKLERE ZARAR VERİLMEDİ

Filmin çekimini yapmadan önce köpek dövüşlerini, köpek sahiplerini incelediğini, filmin çekimini yaptıkları bölgedeki 9 ile 12 yaş arasındaki çocukları araştırdıklarını anlatan Müjdeci, ardından çekime başladıklarını anlattı. Köpek dövüşü sahnelerinde hiçbir hayvana zarar vermediklerini de belirten Müjdeci, “Bu sahneleri Süpermen nasıl çekildiyse biz de öyle çektik. Film gösterimi sırasında birkaç seyirci kalkıp gitti. Ama biz hiçbir hayvana zarar vermedik” dedi.

Kendisinin de zevk için köpek dövüştürülmesine karşı olduğunu, ancak çobanlar arasında sürüleri korumak amacıyla en iyi dövüşen köpekleri belirlemek için köpeklerin dövüştürüldüğünü anlatan Müjdeci, dövüşlerden galip çıkan köpeklerin çiftleştirilerek çoğaltıldığını, böylece kurtlara karşı mücadeleci köpekler yetiştirildiğini aktardı. Orta Anadolu’da küfürlü konuşmaların sanki cümlede bir bağlaç gibi kullanıldığını da iddia eden Müjdeci bunun sosyolojik bir durum olduğunu söyledi. Film çekiminde çocuk psikologlarıyla birlikte çalıştıklarını da anlatan yönetmen, filmle ilgili de herkesin farklı bir anlam çıkarabileceği açıklamasını yaptı.