Facebook, kıskançlığa yol açıyor

Almanya'da yapılan araştırmada internetteki sosyal paylaşım sitesi, Facebook'un kullanıcılarda hayal kırıklığı, hoşnutsuzluk ve kıskançlık duygularına neden olduğunu ortaya çıkardı

Facebook, kıskançlığa yol açıyor
23 Ocak 2013 Çarşamba 11:25

Deutsche Welle'nin haberine göre Almanya'da Darmstadt Teknik Üniversitesi ve Berlin Humbold Üniversitesi uzmanları ortaklaşa araştırma yaptı. Araştırmaya katılan 600 kadar Facebook kullanıcısının 3'te 1'inin Facebook'ta geçirdikleri sürede ve ardından kendilerini yalnız, yorgun, üzgün ya da memnuniyetsiz hissettiklerini bildirdi. Uzmanlar bu durumdaki en önemli etkenin kullanıcıların arkadaşlarının sayfalarında gördükleri olumlu haberler olduğunu değerlendirdi. Normalde insanların kendilerine benzeyen kişileri kıskandığını ifade eden proje yöneticisi Hanna Krasnova, kullanıcıların Facebook üzerinden diğerleriyle ilgili daha fazla bilgi sahibi olduğunu ve kendilerine benzeyen insanlarla kendilerini kıyasladığını vurguladı.

Darmstadt Teknik Üniversitesi'nden Thomas Widjaja ise, kullanıcıların Facebook'ta sürekli arkadaşlarının olumlu iletilerini gördükçe kendilerini değersiz hissettiklerini, en fazla tatil fotoğraflarının kıskançlık yarattığını söyledi.

Widjaja, kıskançlık duyan bazı kullanıcıların kendileriyle ilgili olumlu haberler yazma eğilimine girdiğini, bu mesajların da genelde abartılı ya da olumsuz ayrıntıları içermediğini belirtti. Kullanıcıların girdikleri sınavdan yüksek not alınca Facebook hesapları ile bunu arkadaşlarına duyurulurken, düşük not alındığında ise bunun sözünün bile edilmediği kaydedildi. Sanal toz pempe hayatlar yaratan bu durumun diğer kullanıcıların kıskançlık duygularını depreştirdiği ifade edildi. Uzmanlar bunu bir "kıskançlık döngüsü" olarak değerlendirdi.

Kaynak: DHA
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.