6 eğitimcinin kurduğu Denge Koleji, kısa sürede kaliteli eğitim almak isteyenlerin dikkatini çeken bir kurum haline geldi. Kurucu öğretmenler yılların birikimini bir araya getirerek, Atatürkçü düşünceyi özümsemiş, çağdaş yaşamın gerektirdiği bilgi, beceri ve değerlerle donatılmış, idealist, üretken, özgüvenli bireyler yetiştirmeyi hedefliyor.

Denge Koleji'nde yıllara dayanan eğitim tecrübesi bir araya geldi. 1 yıllık kısa eğitim hayatında kendinden söz ettiren Denge Koleji, kaliteli eğitim almak isteyenlerin gözdesi haline geldi. Kendini geliştirme isteğiyle dolu, sosyal sorumluluk bilincine sahip, özgüvenli ve kendini en iyi şekilde ifade edebilen, Atatürkçü düşünceyi özümsemiş, çağdaş yaşamın gerektirdiği bilgi, beceri ve değerlerle donatılmış, idealist, üretken bireyler yetiştirmek amacıyla yola çıkan Denge Koleji'nin altı kurucusundan biri olan kolejin müdürü Ömer Özdemir ile konuştuk.

-Denge Koleji'ni açmaya nasıl karar verdiniz? Kuruluş hikayesini dinleyebilir miyiz?


Yıllarca özel kurumlarda ve devlet okullarında görev yapmış altı eğitimci arkadaş bir araya gelerek bilgimizi, tecrübemizi ve eğitime olan inancımızı birleştirdik ve 2014 yılında Denge Koleji'ni kurduk.
İdealist duruşumuz, Denge Koleji'nin de temelini oluşturdu. Eğitime işletmeci anlayışıyla değil, eğitimci bakış açısıyla yaklaşmamız ve bizlerin iş adamı değil eğitim adamı olması, öğretmen kadromuzun ise eğitime gönülden bağlı eğitimcilerden oluşması okulumuzun hikayesini özetliyor.

-Yeni kurulmanıza rağmen eğitim camiasında sözü edilen bir kurum oldunuz. Bu kadar kısa sürede başarı göstermenizi neye bağlıyorsunuz?

Okul bina olarak bakarsanız bir yıllık gibi gözükebilir ama 6 eğitimcinin kurduğu bir kurum olduğu için 30 yıllık bir birikimi var. Aslında bu kolej 30 yıl önce kuruldu. Yıllardır bu işi yapıyoruz, şimdi bir binada toplayıp birikimimizi insanlara sunmaya başladık. İnsanlar verdiğimiz hizmeti görüyor; eğitim, sağlık, hijyen, konfor, spor salonu, güvenlik... Bu yüzden başarısız olmamız mümkün değil. Her şeyi doğru yaparak başarıyı çok kısa sürede yakaladık.



-Denge Koleji'ni nasıl tanımlarsınız?

Denge Koleji, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı öğrencilerine çağdaş bir eğitim ortamı sunan, eğitimdeki yenilikleri takip eden, özverili, mesleğini seven ve duyarlı bir öğretmen kadrosuna sahip bir okuldur.
Velilerine karşı sorumlu, öğretmen-öğrenci iletişiminin önemli olduğu bilincine sahip, öğrencilerini sınava değil hayata hazırlayan sosyal sorumluluk taşıyan bir okuldur.
Aynı zamanda, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler ile öğrencilerinin psikomotor gelişimine önem veren, aktif öğrenme modeli ile yaptırarak ve yaşatarak öğrenme eylemini gerçekleştiren, çocuk merkezli butik eğitim anlayışına sahip bir okuluz.

-Denge Koleji'nde çocuklara nasıl bir eğitim veriliyor?


Denge Koleji eğitim programı, öğrencilerin eğitim ve gelişimini her yönden destekleyecek şekilde planlanır. Hafta içi ders sonrası ve cumartesi günleri, ödev çalışmaları ve akademik derslerin tekrarıyla birlikte farklı alanlarda destekleyici ek dersler ve çalışmalar gerçekleştirilir. Böylece öğrencinin eksik yönlerini tamamlamak ya da ilgili olduğu alanlarda kendini geliştirmek için ihtiyaç duyduğu eğitimi, ayrıca bir kursa gitmeden, alıştığı düzen içerisinde, ücretsiz olarak alması sağlanır.
Ayrıca akıllı tahta uygulamaları, görsel materyaller ve simülasyonlarla zenginleştirilmiş ders içerikleri, 20 kişilik sınıflarda öğretmen ve öğrenci etkileşiminin en üst düzeyde tutulduğu derslerle işlenir. Öğrencilerin bilgiyi deneyerek, yaparak, yaşayarak öğrenmeleri ve öğrenme sürecinin aktif bir parçası olmaları sağlanır. Bu aktif yaklaşım ile öğrenciler daha çok soru sormaya ve merak etmeye teşvik edilir, bunun sonucunda ise kendilerini ifade etmeyi öğrenirler. Bunun yanı sıra GEMS Materyalli eğitim yaklaşımıyla temel fen ve matematik becerilerini de geliştirmeyi öğrenirler.

Öğrencilerle bire bir ilgileniriz

-Butik eğitim anlayışı dediniz. Ne demek olduğunu anlatabilir misiniz?

Butik eğitim anlayışı, Denge Koleji'nin eğitime olan yaklaşımını ifade eder. Butik deyince insanların kafasında hemen basitleştirilmiş bir kurum geliyor. Butik eğitimi biz farklı açıdan ele alıyoruz. Biz öğrenciyi tek taraflı ele almıyoruz. Öğrencinin zihinsel, akademik ve karakter gelişimi vardır. Biz bu üç parçayı da işleyen sene başı ve sene sonu testlerle, uygulamalar ve gözlemlerle devamlı takip eden bir kurumuz. Bununla ilgili rehberlerimiz, öğretmenlerimiz her bir öğrenci ile bire bir ilgileniyor. Bu yüzden sayısı büyük, kalabalık öğrenci mantığı içinde değiliz. Okul kayıtlarımızı doldurmamıza rağmen buna girmiyoruz. O zaman eğitim felsefemize ve amaçlarımızın dışına çıkmış oluruz. Bu yaklaşım, Denge Koleji'nin her eğitimcisi tarafından içtenlikle benimsenir; Denge Anaokulu, İlkokulu ve Ortaokulu'nda her öğrencinin eğitimine artı bir değer kazandırır. Bu yaklaşımla;
·    Her öğrenciye daha çok ve nitelikli zaman ayrılır.
·    Her öğrenci kütüphane, laboratuvar ve materyallerden istediği şekilde faydalanır.
·    Her öğrencinin ilgi ve yeteneği keşfedilebilir, gelişime açık ve geliştirilmesi gereken yönleri fark edilir.
·    Her öğrencideki değişim öğretmenleri tarafından kolaylıkla takip edilebilir.
·    Öğrenciler, mutlu bir eğitimci ailesinin sunduğu sevgi dolu, ilgili ve güvenli bir "ikinci eve" sahip olur.



-Üstün Yetenekli Çocuklar Özel Eğitim Programı'nız hakkında bilgi verir misiniz?


Üstün yetenekli çocukların yeteneğini keşfetmesi, geliştirmesi ve nasıl kullanılacağını öğrenmesi için üç aşamalı özel bir program uyguluyoruz.
Birinci aşama : Yetenek Gözlem
Öğrencinin yeteneğine dayalı olarak üretimde bulunabilmesi için gerekli altyapı oluşturulurken kendisiyle ve çevresiyle barışık, iletişim becerileri gelişmiş, sosyal bir birey olması sağlanır. Bu amaçla takım çalışması eğitimi, sorun çözme teknikleri, öğrenme stratejileri, bilimsel araştırma stratejileri, liderlik ve yaratıcılık eğitimleri uygulanır.
İkinci aşama: Yetenek Geliştirme
Öğrencinin sahip olduğu yeteneklerin açığa çıkması amaçlanır. Uygulanan testler ve gözlem yoluyla öğrencinin yetenek alanları saptanır ve gelişime açık olan bu alanlarda özel bir eğitim programı oluşturulur. Böylece çocuğun hem yeteneğini keşfetmesi hem de geliştirmesi sağlanır.
Üçüncü ve son aşama ise Proje Üretim Aşaması
Öğrencinin, sahip olduklarını bir hedef ve disiplin doğrultusunda kullanabilir duruma gelmesi amaçlanır. Uzman eğitimciler rehberliğinde gerçekleştirilen çalışmalarla öğrencinin, bireysel olarak ve takım içerisinde bir proje üretmesi beklenir. Böylelikle öğrenci, sahip olduğu yetenekleri, bilgi ve yaratıcılığı nasıl kullanacağını öğrenir.

-Peki GEMS Materyali Eğitim Yaklaşımı nedir?

GEMS (Great Explorations in Math and Science) California Üniversitesi bünyesinde yer alan Lawrance Hall of Science adlı bir fen merkezi tarafından oluşturulmuş, sürekli gelişen bir programdır.
Çocukların, temel fen ve matematik becerilerinin önemini göstermek, bağımsız öğrenen ve eleştirel düşünen bireyler yaratmak, fen ve matematiğe karşı olumlu bir tutum edinmelerini sağlamak amacıyla bu eğitim yaklaşımını benimsiyoruz. Önce uygulayıp sonra açıklamak şeklinde gerçekleşen bu yöntem, öğrencinin kendiliğinden harekete geçmesini, konunun temelindeki kavram ve fikirleri anlamak için gereken deneyimi edinmesini ve eleştirel düşünmesini sağlar.

İkinci dil olarak İspanyolca öğretiyoruz


-Denge Koleji'nin öğrencilerine sunduğu fiziksel imkanlar nelerdir?

Okulumuzun eğitim ve öğretim programlarına etkin bir şekilde katkıda bulunmak, öğrencilerimizin boş zamanlarını en iyi şekilde değerlendirmelerini sağlamak ve bilgi gereksinimlerini karşılamak için zengin kitap arşivini içinde bulunduran bir kütüphanemiz var.
Okulumuzda düzenlenen tören, yarışma, seminer ve yılsonu etkinlikleri için kullanılan ses-ışık düzeni, kaliteli teknik donanımı ve çok amaçlı özelliğiyle 120 kişilik bir konferans salonumuz mevcut.
Beden eğitimi derslerinde, takım antrenmanlarında, spor okulu etkinlikleri ve benzer sportif faaliyetlerde kullanılmak üzere spor standartları göz önünde bulundurularak inşa edilen, uygun saha ölçüleri ve sakatlanmalara karşı koruyan zemin dokusu ile basketbol, voleybol, hentbol, tenis ve diğer salon sporları için öğrencilerimize uygun spor salonumuz bulunmakta.
Kolejimizin bahçesinde çocuklarımızın öğrenirken eğlenmesi için tüm detayların düşünüldüğü bir oyun parkı bulunuyor. Ayrıca çağımızın yeniliklerine uygun donanıma sahip fen ve bilişim laboratuvarı, drama atölyesi, müzik odası da mevcut.

-Öğrencilerinizin iyi bir yabancı dil eğitimi almaları için yaptığınız çalışmalardan söz edebilir misiniz?

Yabancı dilin öneminin daha kolej kurulmadan farkındaydık ve bunu düşündük. Bunun için ilk olarak uzun araştırmalar neticesinde çok deneyimli, kolejlerde ve üniversitede akademisyenlik yapmış bir hocamızı kadromuza kattık. Bunun ardından öğretmen seçimlerimiz başladı. Bunları belirlerken ikinci bir dil eğitiminin de gerekliliğini fark ettik. Araştırmalar sonucunda ve önemi açısından İspanyolca eğitimi vermeyi kararlaştırdık. Dünyada en çok konuşulan yabancı dillerden bir tanesi. Amerikada da konuşulan yabancı dil İspanyolca. Okullarda bu konuda neden eğitim verilmiyor diye düşündük. Baktık ki bununla ilgili eğitimci bulmak çok sıkıntılı. Yabancı bir öğretmenimizi birkaç elemeden sonra seçtik. İngilizce ve İspanyolca dersi için bir kurumun yayınlarıyla anlaştık. O yayınevinin dünya üzerinde yarışmaları var. Bunlardan bir tanesine katıldık ve ödüller kazandık. Türkiye'den 7, İzmir'den 2 okul seçildi. İzmir'den seçilen 2 okuldan birisi de biziz. TOEFL tarzı sınavlara da önümüzdeki günlerde katılmaya başlayacağız. Akademik anlamda Türkiye'de çok az okulun katıldığı sınavlar var. Onda da 3 sınıf düzeyinde Türkiye birincisi olduk. Bu da bizim ne kadar kısa sürede bir başarı elde ettiğimizin bir göstergesidir.


Denge'de öğretmen olmak daha zor


-Eğitim ve öğretim kurumlarında sadece modern tesisler bir şey ifade etmez. Öğretmenler de önemlidir. Öğretmenlerinizi hangi kriterlere göre belirliyorsunuz?


İyi öğretmenler olmazsa istediğiniz fiziksel şartları sağlayın, altından koltuklar koyun o okul asla başarılı olamaz. Biz bunun farkındayız. Sadece öğretmenin değil çalışan her personelin önemli olduğunu düşünüyoruz. Kapıdan girdiğinizde güvenlikten temizlik elemanına kadar her birisinin çok önemi var. Öğrenci evini 2 saat görürken burada 8 saat kaldığının farkında olan bir kurumuz. Öğretmenleri birkaç kademeli bir sistem ile seçiyoruz. Bizim burada öğretmenlerin söyediği bir söz vardır, 'Devlete atanmak daha kolaydır, Denge Koleji'ne girmekten' diye. Buraya girmek isteyen öğretmen adaylarımız öncelikle yaratıcı olacaklar. Yaratıcı olmayan hiçbir öğrtmenimiz burada barınamaz. Yaratıcılık dışında, akademik bilgi birikimi, aile yaşantıları, sigara kullanmıyor olmalarına varana kadar birçok kritere göre seçiyoruz. Bizim personelimiz de sigara içmez; çünkü öğrenciye örnek olacaklar.

-Sosyal sorumluluk anlayışınız nedir ve bu doğrultuda yapılan çalışmalarınız neler?


Denge Koleji olarak tüm sosyal etkinliklerimizi eğitimin bir parçasıysa yapıyoruz. Eğitim açısından çocuğa bir katkı yapmıyorsa sosyal bir etkinlik olsun mantığında değiliz. Mutlaka yaptığımız her hamle, gezi, sosyal etkinlik ve seminer hepsi eğitime katkı sağlayacaksa burada yapılıyor. Denge Koleji olarak içinde yaşadığımız topluma değer sağlamayı temel sorumluluk alanlarımızdan biri olarak görür bu çerçevede eğitimden çevreye, spordan sanata, teknolojiden sağlığa pek çok alanda sosyal sorumluluk çalışmaları yürütürüz. Sahip olduğumuz kaynakları etkin bir biçimde kullanarak öğrencilerimizi de bu bilinçle yetiştirir, sürdürülebilir bir dünya için çeşitli sosyal sorumluluk faaliyetleri üretir ve yapılan faaliyetlere katılım gösteririz.

ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Sertifikası ve ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Sertifikası'na sahibiz. 2014 yılında okulumuzda LÖSEV yararına bir kermes düzenledik. Tükettiğimiz maddeleri geri dönüşüm kutularına ayrıştırarak atarız. Bu maddelerin tekrar hammadde olarak kullanılmasına katkı sağlamak ve öğrencilerimize geri dönüşüm bilinci kazandırmak amacıyla okulumuzda "Geri Dönüşümü Seviyoruz" projesi başlattık. İlerleyen dönemlerde uygulamaya geçireceğimiz başka sosyal sorumluluk projelerimiz de olacaktır.