Dünyanın en büyük cam ambalaj üreticileri arasında yer alan Şişecam Cam Ambalaj'ın üyesi olduğu Avrupa Cam Ambalaj Üreticileri Federasyonu'nun (FEVE) işbirliğiyle gerçekleştirdiği tüketici araştırmasına göre Avrupalı tüketicilerin yüzde 78'i cam ambalajı tercih ediyor.

Avrupa'da Türkiye'nin de dahil olduğu 12 ülkeden tüketicilerin katıldığı anket, Avrupalıların yüzde 73'ünün camı en çevre dostu ambalaj olarak değerlendirdiğini, yüzde 78'inin ise gıda ve içecek ürünlerini satın alırken sağlık için cam ambalajı tercih ettiğini gösteriyor. Bu tercihte tüketicilerin camın yiyecek ve içecek ile etkileşim riski olmayan ambalaj malzemesi olduğuna yönelik farkındalık önemli rol oynuyor.

Tercih nedeni

Camı tercih edenlerin yüzde 78'i gıda ve içecek ürünleri konusunda camın en iyi ambalaj seçeneği olduğunu belirtiyor. Yüzde 73'ü ise camı en çevre dostu ambalaj malzemesi olarak değerlendiriyor. Her yıl 11.6 milyon ton cam ambalajın toplanıp geri dönüştürüldüğü Avrupa'da cam geri dönüşüm oranı yüzde 74'e ulaşıyor.
29 Mart- 27 Nisan 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırmaya, Almanya, Fransa, İtalya, İngiltere, İspanya, Avusturya, Hırvatistan, Çekya, Polonya, Slovakya, İsviçre ve Türkiye olmak üzere 12 ülkeden 6 bin 256 tüketici katıldı.

4 ülkede 10 tesis

Cam sektörünün global oyuncusu konumundaki Şişecam Topluluğu bünyesinde faaliyet gösteren Şişecam Cam Ambalaj, günümüzde toplam 2,3 milyon ton/yıl üretim hacmiyle hem Avrupa'nın hem de dünyanın 5'inci büyük cam ambalaj üreticisi. Şişecam Cam Ambalaj, Türkiye ile birlikte Gürcistan, Rusya ve Ukrayna olmak üzere 4 ülkede toplam 10 üretim tesisiyle faaliyetlerini sürdürüyor.
Türkiye pazarının lideri konumundaki Şişecam Cam Ambalaj gıda, su, maden suyu alkollü ve alkolsüz içecekler ile ecza ve kozmetik sektörlerine 6 cc'den 15.000 cc'ye kadar çeşitli hacim ve renklerde cam ambalaj sağlıyor.

Hayat kurtaracak

Türk Telekom, sağlık alanında Türkiye'de ilk defa kullandığı dar bant nesnelerin interneti (NB-IoT/ Narrowband IoT) teknolojisi ile akıllı sağlık cihazları ve uygulamalarının önünü açıyor. Nesnelerin interneti teknolojisi, sağlık hizmetlerinde hasta takibini daha güvenli hale getirirken zaman, enerji ve maliyet konularında da avantajlar sağlayacak. Türk Telekom'un Borda Teknoloji, Ankara Güven Hastanesi ve Nokia çözüm ortaklığıyla geliştirdiği deneme projesi kapsamında üretilen akıllı organ taşıma çantaları, nakledilen organın ısı, nem seviyeleri ve kapak hareketi bilgilerini sürekli ölçümleyerek çevrimiçi olarak raporluyor; kritik durumlarda ilgililere hem program üzerinden hem de SMS ve e-posta ile alarm mesajı gönderiyor.
Test aşamasının başarıyla tamamlandığını aktaran Türk Telekom Strateji, Planlama ve İş Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Fırat Yaman Er; IoT (nesnelerin interneti) teknolojisinin sağlık sektöründe kullanılmasıyla birlikte, hasta takibi ve hastane operasyonlarının kolaylaşacağını belirterek 'akıllı medikal cihazlar sayesinde acil ve istenmeyen durumlar ortaya çıkmadan önlenerek belki de pek çok hayatın kurtulması sağlanacak' dedi.

DİP EKSPRES

Rakamlar iç açıcı değil!

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) İzmir Bölge Müdürlüğü'nden alınan bilgilere göre, 2018 Nisan ayı sonu itibarıyla İzmir'de trafiğe kayıtlı toplam araç sayısı bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 5,6 artarak 1 milyon 371 bin 577 oldu.
Nisan ayı sonu itibarıyla İzmir'de trafiğe kayıtlı toplam 1 milyon 371 bin 577 adet taşıtın yüzde 55'ini otomobil, yüzde 16,6'sını kamyonet, yüzde 18,1'ini motosiklet, yüzde 4,7'sini traktör, yüzde 3'ünü kamyon, yüzde 1,2'sini otobüs, yüzde 1,1'ini minibüs, yüzde 0,3'ünü ise özel amaçlı taşıtlar oluşturdu.
2018 Nisan ayında İzmir'de trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı geçen yılın aynı ayına göre ise yüzde 8,5 arttı.
Nisan ayında İzmir'de trafiğe kaydı yapılan 3 bin 284 adet otomobilin yüzde 19,6'sının Renault, yüzde 9,3'ünün Peugeot, yüzde 8,1'inin Dacia, yüzde 7,4'ünün Volkswagen, yüzde 6,9'unun Opel, yüzde 6,6'sının Ford, yüzde 6,3'ünün Honda, yüzde 5,5'inin Fiat, yüzde 4,3'ünün Nissan, yüzde 3,6'sının Hyundai, yüzde 3,6' sının Skoda ve yüzde 18,9'unun ise diğer markalardan oluştuğu görüldü.