Bel ağırısına 15 dakika yeter

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Hilmi Selçuk Küçükoğlu, "Bel ağrısı şikâyeti olan hastalara 15 dakika kaslarını güçlendirecek egzersizler verdiğimiz zaman rahatladığını ve yaşam kalitesini artırdığını gözlemekteyiz" dedi.

Bel ağırısına 15 dakika yeter
25 Aralık 2018 Salı 15:54

Evde ya da işte, sürekli gelişen teknolojinin sağladığı olanakların da etkisiyle giderek hareketsizleşiyoruz. Aynı pozisyonda uzun süre oturmanın bele ve omurgaya bindirdiği yük, vücudumuzda çeşitli rahatsızlıklara yol açabiliyor. Özellikle iş yerinde, mesai süresi boyunca masa başında oturmak zorunda kalan kişilerin büyük çoğunluğu bel ağrısından muzdarip. Peki ne yapmak gerek? Medicana Bursa Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Hilmi Selçuk Küçükoğlu, basit egzersizler ile birçok ağrının giderilebileceğini ifade etti ve "Hastalara 15 dakika kaslarını güçlendirecek egzersizler verdiğimiz zaman rahatladığını ve yaşam kalitesini artırdığını gözlemekteyiz" dedi. Belli pozisyonda çalışmanın tembelliği de beraberinde getirdiğinin altını çizen Küçükoğlu, "Ofis hayatıyla birlikte bel ağrıları arttı. Çünkü insanlar ofislere giriyorlar, uzun süre aynı pozisyonda çalışıyorlar. Belli pozisyonda çalışmak belli tembelliği de beraberinde getiriyor. Bir çekmeceye bile yerinizden kalkmadan ulaşmaya çalışıyorsunuz. Zaten hareket etmeyen sertleşmiş kaslarınızı biraz daha germeye sevk ediyorsunuz. Dolayısıyla da orada ağrılar oluyor" diye konuştu.

Her ağrı fıtık değil

Bel ağrılarının çok çeşitli nedenleri olduğunu ve ameliyatın her zaman şart olmadığını belirten Prof. Dr. Küçükoğlu, "Her bel ağrısı bel fıtığı değildir. İlla ameliyat gerekmez. Burada kişinin kendisine düşen sorumluluklar vardır. Çünkü vücut ona emanettir. O emaneti çok iyi bir şekilde kullanması gerekir. Bunun için de günlük yapabileceği 15 dakika kaslarını güçlendirecek, özellikle bacak kaslarını güçlendirecek egzersizler verdiğimiz zaman rahatladığını ve yaşam kalitesini artırdığını gözlemekteyiz" ifadelerini kulandı. Bel ve omurga sağlığını korumanın bir diğer önemli noktasının da koltuk seçimi olduğunu söyleyen Prof. Dr. Küçükoğlu, Herkesin kendisine uygun koltuğu kullanması ve oturma pozisyonuna dikkat etmesi gerektiğini belirtti ve şunları söyledi:

"Kişinin oturduğu koltuğun kendisine özgün olması lazım. Kimimiz uzun, kimimiz kısa boylu, kimimiz biraz kilolu. Dolayısıyla hepimizin oturma durumuna alışkanlık göstermemiz lazım. Burada mutlakla ayaklarımızın yere değmesi gerekiyor ve dizlerin kalçanın hafif aşağısında oturarak, rahat pozisyon alması gerekiyor. Bir de önemli olan oturduğunuzda bel yukarısının ağırlığı belinize biniyor. Fıtıkların en çok görüldüğü yerler de belin alt noktaları. 5 tane bel omuru olduğunu düşündüğünüzde 5'inci omurla kuyruk kemiğinin bulunduğu kemiğin üstü. Biz sakrum diyoruz oraya. Dolayısıyla oturduğunuzda burası daha yük altında kalıyor. Onun için rahat oturulmalı ve zaman zaman üst taraflarını bir yere yaslamalılar."


Kaynak: AA
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.