Sigara DNA'nızda kalıcı hasar bırakıyor

Sigara üzerine yapılan bir araştırma acı gerçeği gözler önüne serdi

Sigara DNA'nızda kalıcı hasar bırakıyor

İngiliz ve Amerikalı bilim insanları yaptıkları araştırmada binlerce tümör genini inceledi. Araştırmada her gün 20 sigara için bir kişinin akciğerindeki her hücrede her yıl ortalama 150 mutasyon meydana geldiği açığa çıktı.

Yapılan bu araştırmada sigaranın DNA'larda verdiği hasarın kalıcı olduğu ortaya çıktı. Sigara içmeyi bıraksanız bile DNA'nızda meydana gelen mutasyonlar geçmiyor ve kalıcı oluyor.

Kişinin içtiği sigara sayısı ile DNA'daki mutasyonların sayısı arasında da doğrudan bir bağlantı bulunuyor.

Buna göre günde ortalama bir paket sigara içen kişinin akciğerindeki her bir hücresinde her yıl 150, gırtlağında 97, ağzında 23, mesanesinde 18 ve karaciğerinde de 6 mutasyon meydana geliyor.

Bilim adamları, en fazla mutasyonunun sigara dumanına doğrudan maruz kalan akciğer gibi dokularda meydana geldiği uyarısında bulundu.

"Science" dergisinde yayımlanan araştırmaya İngiltere ve ABD'den çok sayıda üniversite ve araştırma merkezi destek verdi.