İspanyol bilim adamlarının, 7-10 yaşındaki 2 bin 500’den fazla çocuğun katılımıyla yaptığı araştırma, doğaya yakın büyüyen çocukların okuldaki başarısını artırdığını ortaya koydu.

Barselona’daki Çevre Epidemiyoloji Araştırma Merkezi'nden bilim adamları okul çevresinde yeşil alanların bulunmasının çocukların ezber yeteneğini artırdığını, dikkatsizlik sorununu ise azalttığını gösterdi.

Öte yandan araştırmacılar, ezber sorunu olan çocukların yüzde 9’unun hava kirliliğinden uzak kaldıklarında bu sorunun üstesinden daha kolay geldiğini de tespit etti.

Araştırmaya imza atanlardan Payam Davdand, yeşil alanların çocuklar üzerindeki psikolojik etkisine dikkati çekerek doğaya yakın olanların öz saygısının, sorunları çözme becerisinin, yaratıcılığının ve risk alma cesaretinin arttığını vurguladı.

Bilim adamlarından Claire Leconte de doğaya yakın büyüyen çocukların diğer insanlarla ilişki kurma, paylaşma ve kalabalık önünde daha rahat konuşma becerisi kazandığını ifade etti.

Doğanın çocukların duyu kapasitesinin gelişmesinde de etkili olduğunu söyleyen Leconte, ağaç ve yaprakları gören çocukların mevsimler ve zaman kavramını daha rahat öğrenebileceğini kaydetti.

Leconte, yeşil ortamın ve çocukların bulunduğu genel ortamın soyut olan her şeye anlam kattığına dikkati çekti.

Araştırmanın sonuçları Amerikan" Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America (PNAS)" dergisinde yayımlandı.

Avustralya’nın Melbourne Üniversitesi Psikoloji Bölümü araştırmacıların yürüttüğü bir başka araştırmada, doğaya ve yeşil alanlara bakmanın beyni güçlendirdiği ortaya çıkmıştı.

BM’nin geçen yılki verilerine göre, dünya nüfusunun yüzde 54’ü kentte yaşıyor.