Mahkeme kararı olmadan, milli güvenliği ve kamu düzenini ilgilendiren konularda internet sitelerine 4 saat içinde erişim engelleme yetkisi veren düzenleme tekrar gündeme geliyor.
Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilen düzenleme için Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, engelleme yetkisinin Telekomünikasyon İletişim Başkanı (TİB) yerine bakan veya başbakan tarafından kullanılması için yasa çıkaracaklarını söyledi.

Elvan yaptığı açıklamada, Anayasa Mahkemesi'nin konuyla ilgili düzenlemeyi ekim ayında iptal ettiğini anımsattı. AYM'nin iptal ettiği yasa maddesinde milli güvenlik ve kamu düzeniyle ilgili acil durumlarda, TİB'e 4 saat içinde internete erişimi engelleme yetkisinin verildiğine dikkat çeken Elvan, 'Mahkeme TİB'in kamu güvenliğiyle yetkili olmadığı tespitinde bulunuyor. Doğru bir tespit. Bu nedenle TİB Başkanı ifadesi yerine Başbakan veya ilgili bakan ifadesi gelecek. Milli güvenlikle ilgili bir konuysa Milli Savunma Bakanı, kamu düzeniyle ilgiliyse İçişleri Bakanı veya Başbakan karar verecek' açıklamasını yaptı.
Elvan, bu tür durumlarda kararları uygulamayan internet servis sağlayıcılarına da 500 bin TL'ye kadar para cezası öngörüldüğünü kaydetti.

 
Ürünlerimizi THY pazarlayacak

Türkiye'nin nadide tatlarını uçaklarda yolculara ikram ederek tanıtan Türk Hava Yolları (THY), şimdi de bunların satışını gerçekleştirecek.
Türkiye'nin dünyada en fazla tanınan markalarından olan THY, yeni markası 'We'r From Turkey' markası altında zeytinyağından nar ekşisine, akide şekerinden çay ve kahveye kadar birçok ürünü yurt dışına pazarlayacak.

Yeni marka ve proje hakkında konuşan THY Genel Müdürü Temel Kotil, 'Türkiye'nin güzelliklerini bu marka altında satmak istiyoruz. İnşallah bu satılacak. Bu proje çok hevesle ve güzel başladı. Herkes çok emek verdi. İnşallah bu projeyle yabancılar daha kolay bu ürünleri alacak. Bu işten THY de firmamız da para kazanacak, Türkiye'miz de kazanacak.
Allah'ın izniyle 2015'te havayolu olarak biz büyümeyi yaparız da bu sene biraz daha farklı yapalım. Her şeyi satma yılı yapalım. Satacak çok şeyimiz var. Ama en çok satacağımız şey de güler yüzümüz, Türk konukseverliğidir' diye konuştu.

Kotil, 2015 yılında yüzde 18 büyüyerek 70 milyon, 2023'te ise 200 milyon yolcu taşıyarak 24 milyar dolar ciro yapmayı hedeflediklerini anlattı.
Toplantıda konuşan THY Kurumsal İletişim Başkanı Zeki Çukur ise, yeni markanın sunumunu yaptı.
THY, Türkiye'nin zengin kültürüne ait ürünleri 'We'r from Turkey' markası ile dünyada daha geniş kitlelere tanıtmayı hedefliyor.
Yerel kültür ve geleneği sembolize edecek markada zeytinyağı, reçel, marmelat, çay, kahve, tahin-pekmez, nar ekşisi, akide şekeri, lokum, bal, sabun, kuruyemiş ve kuru meyve ürünleri yer alıyor.


Zor ortamdaki başarı

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, 2014 yılı değerlendirmesinde "Yıl sonuna doğru resesyon belirtilerinin olması ekonomideki büyümenin pozitifken maalesef tekrar aşağı doğru gitmesine neden oldu. Bütün bu olumsuzluklara rağmen ihracatımızı yüzde 4-5 arttırmamız bence çok büyük başarı' dedi.
Yılın ilk aylarının kendileri için çok iyi başladığını ancak haziran ayı itibariyle çeşitli ülkelerde yaşanan sıkıntıların ihracatı etkilediğini anımsatan Büyükekşi, şöyle devam etti:
'Özellikle Irak'ta ortaya çıkan sıkıntılar ve arkasından Ukrayna ile Rusya gerilimi, onun devamında özellikle brent petrolün varil fiyatının 60 dolarların altına gerilemesi ve petrol üreten ülkelerdeki çalkantılar, bütçelerindeki bozulmalar, Avrupa Birliği'nde (AB) iyi başlayıp ama yıl sonuna doğru orada resesyon belirtilerinin olması, ekonomilerindeki büyümenin pozitifken maalesef tekrar aşağı doğru gitmesi... Bütün olumsuzluklara rağmen bizim ihracatımızı yüzde 4-5 arttırmamız bence çok büyük bir başarı. 2015 yılı geliyor. Geçen yılın telafisinin olabileceğini söylemek için erken, biraz bekleyip görmemiz gerekiyor.'


Şehenk'n rüyası gerçekleşiyor

Son yıllarda büyük bir gelişme gösteren ve bölgede Türkiye'yi çekim merkezi haline getiren sağlık hizmetlerindeki yeni bir hamle, bu kez iş dünyasının iki önemli ismini bir araya getirdi.
İstanbul'da 0-16 yaş grubu çocuklar için bir çocuk hastanesi kurmak üzere yola çıkan Acıbadem Sağlık Grubu Yönetim Kurulu Başkanı ve Acıbadem Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Mehmet Ali Aydınlar ve Doğuş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk, bir araya gelerek protokol imzaladılar.
Acıbadem Üniversitesi ve Şahenk insiyatifi olarak kurulması planlanan çocuk hastanesi, Acıbadem Üniversitesi'nin akademik birikimiyle hizmet sunacak ve Türkiye'nin ve bölgenin referans çocuk hastanesi olacak. Doğuş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk, sağlık hizmetlerini Türkiye'nin her tarafına götürmeye gayret ettiklerini belirterek şunları söyledi:
'Bu aşamada uzun zamandır hayalini kurduğum bir çocuk hastanesini hayata geçiriyoruz. Yalnızca çocuklar için, doğumdan itibaren onları kucaklayacak dünyadaki en ileri teknolojileri ve Ar-Ge'yi bünyesinde barındıracak bir hastane olacak.'


SON NOKTA

İthalat azaltılacak


Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, 'Büyüme, yıl sonu itibariyle revize edilen Orta Vadeli Program'a uygun olarak gerçekleşecek, yüzde 3,3'ler seviyesinde büyüme rakamına ulaşacağız' dedi.
Teşvik kararlarında 2014 itibariyle değişiklikler yaptıklarına işaret eden Zeybekci, 'Yeni düzenleme ile yatırımların daha yüksek oran ve sürelerde desteklerden yararlanabilmesi için yatırıma başlama tarihini 31 Aralık 2014'e kadar uzatmıştık. Arkadaşlarla yaptığımız çalışmalarda daha fazla uzatmanın talep edilmediğini görüyoruz' diye konuştu.

Üretim korunacak

Zeybekci, 'Önümüzdeki dönemlerde Türkiye'de üretilen veya üretilmesi mümkün olan eşyaların ithalatının azaltılarak içeride üretimin korunması yolunu tercih edeceğiz. Elektrikli ev aletleri, el aletleri, cep telefonu, tablet ve bilgisayarlarla ilgili çok yakın süreçte bir sonuç mutlaka ortaya çıkacaktır' dedi.