Yarına bırakmayın!


Gamze UMUL

Gamze UMUL

04 Ekim 2015, 17:45

Televizyonlar da sezonu açtı.
Bazısı okulların açılmasını bile beklemedi.
Amaç seyirci çekmek reyting yapmak.
Böylece reklam pastasından daha fazla pay almak.
Düşünün onlarca televizyon ve radyo istasyonu ve çalışanı nasıl ekmek yiyecek.
Ama madalyonun bir başka yüzü de var.
Önce 'Zihin sağlığınıza önem vermeyi ihmal etmeyin!' diyorum.
Sonra ise vurucu ve önemli cümleye geliyorum:
'Televizyon karşısında çok fazla vakit geçirmek bunama riskini artırıyor.'
Öneri ise şu:
Yeni bir şeyler öğrenip, yeni alışkanlıklar geliştirerek zihinsel faaliyetlerinizi sürdürebilirsiniz.

*Düzenli olmalı

Sevgili okuyucularım:
Sağlığımızı en iyi korumanın en iyi yollarından biri de koruyucu sağlık hizmetleri olduğunu unutmamamız gerekiyor.
Düzenli sağlık kontrolleri ve yapılan testler, doktorunuzun tıbbi sorunları daha fazla büyümeden ve tedavisi güçleşmeden, erkenden belirlenmesini sağlar.

*Kurtulmanın 10 yolu

Bu arada; bel bölgesindeki yağlarından yakınanlar için, bel yağlarından kurtulmanın 10 etkili yolunu da sizlerle paylaşayım:
Öncelikle ödem ve şişkinlik yapan yiyeceklerden uzak durun.
İşlenmiş tahıllar, margarinler, bitkisel yağlar, soya ve mısırdan kaçının.
Toksin içmeyi bırakın!
Hazır içeceklerin birçoğu yüksek miktarda şeker, yapay tatlandırıcı ya da glikoz şurubu içerir.
Bütün bunlar bel çevresinde yağlanmaya sebep olur.

*Doğal beslenmeye çalışın

Bütün sebze meyvelerinizi organik ürün satan dükkânlardan alamazsanız bile, en az tarım ilacı kullanan güvenilir yerlerden alışveriş yapmaya çalışın.
Elma, kereviz, kırmızı kapya biber, şeftali, çilek, ıspanak, nektarin, üzüm, fasulye, marul, salatalık, yaban mersini ve patates daha az tarım ilacına maruz kalan sebze ve meyvelerdir. Bu yiyecekleri tüketmeye özen gösterin.
Tahıllar her ne kadar iyi besin kaynakları olsalar da, fazlalıkları bel çevrenizde birikiyor olabilir.
O yüzden günlük tahıl tüketiminizi 1- 2 porsiyon tahılla sınırlayın.


*Süt ürünleri ne kadar yararlı?

Birçok insanın, özellikle inek sütüne karşı intoleransı vardır.
Fakat bunu fark etmeden süt tüketmeye devam ederler.
İnek sütü hazımsızlık, şişkinlik ve kabızlık yapabilir.
Bunun yerine ev yapımı hindistan sütü tüketmeye çalışın.
Hem günlük süt ihtiyacınızı karşılayacak, hem de bel çevresinde fark edilir bir incelme yaratacaktır.
Bol bol su için çünkü yeterli su tüketimi, vücudunuzun ihtiyaç duyduğu dengeyi kurarak, özellikle bel çevrenizde yağ yakımını hızlandırır.

*Karın bölgenizi sıkılaştırın

Göbek ve bel çevrenizi sıkılaştırmanın en iyi yolu plank yapmaktır.
Yere uzanın, kollarınızı dirseklerinize kadar yere yaslayıp ayak parmaklarınızın üstünde dengede durun. Vücudunuzu omuzlarınızdan topuklarınıza düz bir çizgide tutmaya çalışın. İşte bu kadar!

*Yedikleriniz ne yiyor?

Biliyoruz, Türkiye şartlarında doğal besin bulmak zor, doğal beslenen hayvan da.
Ancak bitkilerle beslenen hayvanların etinde, yararlı yağlardan olan ve vücuttaki zararlı yağların yakımını hızlandıran Omega 3 ve CLA (conjugated linoleic acid) bulunmaktadır.
Yani kasabınızdan mutlaka doğal bitkilerle beslenen hayvan etini istemeyi unutmayın.
Ayrıca aklınızda olsun; dana eti yerine hormon verilemediği için kuzu etini, tavuk yerine ise çok daha sağlıklı olan ve eti hormon tutmadığı iddia edilen hindi etini tercih edebilirsiniz.

*Ender gıdalardan biri...

Organik işlenmemiş Hindistan cevizi yağına sofranızda yer açın.
Hindistan Cevizi yağının ne kadar faydalı olduğu düne kadar ülkemizde bilinmese de, artık yavaş yavaş hayatımızda hak ettiği yeri almaya başladı.
Her konuda mucize kabul edilen hindistan cevizi yağı, metabolizmayı hızlandıran ender gıdalardan.
Bu da doğal olarak vücudumuzdaki yağ yakılışını hızlandırır.

*Stresi hayatınızdan uzak tutun!

Stresin hayatımızdaki olumsuz etkilerini hep dinleriz ve biliriz.
Bel çevresinde yoğunlaşan dirençli yağ oluşumunun da doğrudan stresle alakalı olduğunu biliyor muydunuz? İster bir yoga sınıfına kaydolun, ister kendinize iyi bir psikolog bulun ya da çevrenizdekilere hayır demeyi ve eleştirilere kulak asmamayı öğrenin. Hayat kaliteniz artarken bel çevrenizdeki yağların azaldığını fark edeceksiniz.

*Aman düşmeye devam etsin!

Altın 6 gündür düşüyor!
Hafta sonu, sabah saatlerinde 1108 dolar seviyesinden işlem gören altın bir haftadır düşmeye devam ediyor.
Dolardaki güçlenme ve hafta boyunca Fed yetkililerinden gelen olumlu yöndeki faiz artırım beklentileri altın üzerindeki satış baskının artmasına neden oldu..
1117 dolara kadar yükselen ancak üzerinde kalıcılık sağlayamayan altın 1108 dolarda tutunmaya çalışıyor.
Analistlere göre altında ABD'de tarım dışı istihdam verisi ile oynaklık artabilir ve 220 bin kişi ve üzeri gelebilecek bir veri altında sert aşağı yönlü fiyatlamaları beraberinde getirebilir.
170 bin altında oluşabilecek bir gerçekleşme ise tepki alımlarını tetikleyebilir.
ABD'de istihdamın ağustostaki 173 bin seviyesinden eylülde 203 bine çıkmasını bekleyen ekonomistler, işsizlik oranının da yüzde 5.1 seviyesinde sabit kalacağını tahmin ediyor.

****

MENEKŞE

Sinemada İzmir buluşmaları


Geçen yıl HF Galeri (Hezarfen Film Galeri ) tarafından düzenlenen 'Bağımsız Türkiye Sineması İzmir Buluşmaları' Konak Belediyesi'nin desteği ile yeniden başlıyor.
Geçen yıl olduğu gibi her gösterimi filmin yönetmen veya yapımcıları ile bir söyleşi izleyecek.
Gösterim ve söyleşiler, Türkan Saylan Kültür Merkezinde izleyicilere sunulacak, gösterim ücretsiz olacak.
'Bağımsız Türkiye Sineması İzmir Buluşmaları', HF Galeri'nin, Türkiye Sinemasının bağımsız filmlerinin yeni örneklerinden oluşturduğu, bir sinema etkinliği.
Ücretsiz olarak yapılan film gösterimlerinin ardından, filmin ekibinden temsilciler, (yönetmen, oyuncu, yapımcı, senarist v.s), izleyicilerin filme dair sorularını yanıtlamak üzere hazır bulunurlar.

Amaç belli!

Bu etkinlim planlanırken hedeflenen amaçlar arasında şunları sayabiliriz:
Son yıllarda yurt içi ve yurt dışında başarılarıyla adından söz ettiren ancak dağıtım sorunları yaşayan filmleri ve filmlerin yaratıcılarını izleyiciyle buluşturmak.
Günümüzün en popüler sanat dallarından, en yaygın iletişim ve eğlence araçlarından olan sinema aracılığıyla toplumun kültür sanat yaşamına önemli bir katkıda bulunularak, dikkat çekiciliği ve takip edilirliği yüksek bir etkinlik kazandırmak.
Gösterimlerin ardından gerçekleştirilen söyleşilerle, izleyicinin ve filmin yaratıcılarına kendilerini ifade etme imkânı sağlamak ve bu şekilde Sinema Kültürünün izleyici ortamında gelişmesine katkıda bulunmak.
HF Galeri'nin, İzmir'de bağımsız sinemayı tanıtmak, izleyicisi ile buluşturmak ve yaygınlaştırmak amacıyla başlattığı etkinliğin, İzmir'in diğer semtlerine taşınmasını sağlamak.

***
Barışın ön koşulu

Türkiye'nin doğal ve kültürel mirasını korumak amacıyla 1990 yılında kurulan Çevre ve Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı (ÇEKÜL), 25'inci yaşını kutluyor.
Doğa-kültür-insan arasındaki yaşamsal uyumun savunucusu olan ÇEKÜL, 150 yerleşimdeki temsilcileri ve onların etrafında örgütlenen yüzlerce gönüllüsünün gücüyle, 25 yılda sayısız projeyi Türkiye'nin geleceğine armağan etti. Kuruluşundan bu yana günlük sorunları aşarak, ülkenin en uzak köşelerinde, köylerinde, kasabalarında, kentlerinde; ülkelerinin geleceğini dert edinenleri ortak bir hedef doğrultusunda birleştiren ÇEKÜL; 25 yıllık tecrübesiyle, ortak değerlerin ancak birlikte hareket ederek korunabileceğini ortaya koyuyor.
Çevre ve Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı (ÇEKÜL) Başkanı Prof. Dr. Metin Sözen, 25. yıl için verdiği mesaj ile 'Kültür barışın ön koşuludur. Kültürel mirasın korunmasında öncelikli değer barıştır. Savaş doğal ve kültürel mirası yok eder. Bu nedenle kültür öncelikli politikalar geliştirilmelidir' dedi.

***

KILÇIK

*- O yokken 'Hayır sevmiyorum, unuttum!' deyip, onu görünce elin ayağın birbirine dolanıyorsa; âşıksın...
*- Gitmekle gidilmiyor ki... Gitmekle gitmiş olamazsın; gönlün kalır, aklın kalır, anıların kalır.
*- Aşk kaçmaktan çok kovalamak, görmekten çok özlemek, gitmekten çok beklemek, dokunmaktan çok düşünmektir.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.