Bild gazetesinin haberine göre, sosyal paylaşım siteleri Facebook ve Twitter üzerinden H&M mağazasına,"Peşmerge kıyafeti üzerinden reklam yaparak para kazanıyorsunuz" tepkisi yağdı. Firmayı, 'Böyle bir günde, cesurca savaşan kadın Peşmerge kıyafetini kullanarak, saygısızlık ve utanmazlık yapmakla' itham edenler, H&M'den, tulumun satışından elde ettiği gelirin bir bölümünü Peşmerge güçlerine vermesi çağrısında bulundular.

Bunun üzerine açıklama yapan H&M mağazası, sözkonusu benzerliğin tamamen tesadüf olduğunu belirterek,"Şayet, ürünümüz nedeniyle birileri alındıysa özür dileriz. Niyetimiz kesinlikle bu değildi. Geçen sezon, yoğun olarak tulum talebi aldığımız için, bu ürünü tasarladık ve aranılan renk olan haki renginde ürettik" açıklaması yapıldı.

H&M'in kataloğunda, sözkonusu haki renkli tulumu bir mankenin askeri botla birlikte sunduğu görülüyor.