Lütfü Dağtaş- İstanbul'un, günün deyimiyle "markalaşmış" adları söylendiğinde İzmirlilerin ad olarak birbiri ardına sıralanmaları kentimizin dinamiğinin önemli bir yansıması. Bu konuda sizlerle tanıştırmak istediğim en yeni adlardan birisi, ayakkabı dünyasından Pınar Arkun!

Dokuz Eylül Üniversitesi GSF Tekstil Bölümü Moda Aksesuar Programından 2004 yılında mezun olan Pınar Arkun, henüz üniversite öğrencisiyken, 2003 yılında, 4. Ulusal Özgün Ayakkabı Yarışması Kadın Kategorisinde 1.lik ödülünü alınca "marka bir ad olmanın adımını atmakta olduğumu duyumsadım" diyor. Nitekim bu ödül, daha sonraki süreçte Arkun'a, İtalya'da çeşitli seminerlere ve work shoplara katılma olanağının kapılarını sonuna değin açacaktır. Bunu bir süre sonra İstanbul'da düzenlenen Ulusal Deri Günleri (Derisigner) yarışmasında finale kalması izler ve Fuar kapsamındaki sergiye kişisel koleksiyonuyla katılır. Pınar Arkun'un, alanındaki azmi ve kararlılığı çalışmayla birlikte kariyerindeki basamaklarda hızla yükselişini de beraberinde getirecek, ilk olarak 2004 yılında, "ver elini İstanbul!" diyecektir. Değişik firmalarda endüstriyel tasarımcı olarak çalışır, 2 yıl sonra, 2006'da Boyner Grubu'na bağlı İtalyan ayakkabı markası Divarese'de görsel tasarım yöneticisi olur. Nisan 2009'a geldiğinde Pınar Arkun'un yeni hedefi "artık kendi markasını oluşturmak" tır, Boyner'den ayrılır.
    
Mutluluğum odur ki, Dokuz Eylül Üniversitesi GSF Moda Tasarım Bölümü'nde ders verdiğim yıllarda Pınar öğrencim oldu.  Derslerine devam eden, öğrenmeye istekli, hedeflerini az çok belirlemiş öğrenciydi.    
 
Şimdi öğrencim Pınar ile ayakkabı alanında markalaşmasına giden yolu konuşalım: İzmir Dokuz Eylül Üni. GSF Tekstil Bölümü Moda Aksesuar Bölümü'nden mezun olduktan sonra uzun yıllar endüstriyel tasarım dünyasının içinde yer aldın Pınar. 2009 Nisanından bu yana da özel butik ayakkabı tasarımı konusunda yoğunlaşman, İstanbul'da, gelin ayakkabısı alanında adını marka yaptı.

Önüne koyduğun hedeften başlayarak bu süreci özetler misin?


Öncelikli amacım, ayakkabı sektöründeki kişiye özel butik üretim eksiğini gidermek ve ayakkabı tasarımcısı kavramının, bir giysi ve ürün tasarımcısı gibi özel bir yer edinmesini sağlamaktı. Bu amaçtan hareketle, öncelikle gelin ayakkabısından başlayarak, özel günlerde giyilebilecek, kişinin zevk ve karakterine uygun, anlamlı, kişiye özel tasarım ve üretimler yaparak hayalindeki ayakkabıları gerçeğe dönüştürmek ve ayakkabı tutkusuna anlam katmak için yola koyuldum, halen de çalışıyorum.

Okuldan mezun olduktan sonra, profesyonel deneyim kazanmak adına 5 yıl kadar sektörün farklı alanlarında endüstriyel ve görsel tasarımla ilgili çalıştım, böylece okulda göremeyeceğim markalaşma ve marka yönetimi alanında tecrübe kazanmış oldum ve kendimi yeterli hissettiğim bir dönemde de gelin ayakkabıları gibi sektörde büyük eksikliği hissedilen bir alanlada kendi markamı yaratarak çalışmaya başladım.

Evlenecek bayanların hazırlıkları sürecinde gelinlik ayakkabı konusunda Pınar Arkun imzasını aramaları nasıl bir duygu?


Bu algının oluşabilmesi ve markalaşma adına gerçekten çok çaba sarf ettim ve özveriyle çalışmaya devam ediyorum. Bunun takdir edilmesi ve tercih edilmek elbette ki inanılmaz bir mutluluk.

Şirketlerde çalışırken kendi işini kurma aşamasında korku yaşadın mı? Özellikle İzmir'den çıkarak İstanbul'da marka olmaya giden sürecin zorlukları nelerdi, aktarır mısın?

Özel sektörde çalıştığım dönemlerde aklımda olan tek şey öğrenmek ve kendimi her anlamda geliştirebilmekti. Açıkçası işin içine girmeden zorluklarını kestirmek oldukça zor. Herşey tecrübeyle gelişiyor, fakat istek ve çalışmak çok önemli. En büyük avantajımın işimi çok severek yapmak olduğunu düşünüyorum. O nedenle korkularım arka plânda kaldı, diyebilirim.

Ayakkabı bir tutkudur, tümcesine ilişkin neler söylemek istersiniz?


Gerçekten öyle. Aslında moda tutkudur bence. Bunun içinde ayakkabının da yeri çok ayrıdır. Bir kadın için bütün gün ayakkabıların içinde vakit geçirmekten daha güzel ne olabilirki?

Önümüzdeki kış ve yaz modasına ipuçları olacak bir tasarım çalışmanızı bizimle paylaşır mısın?

Açıkçası genel moda anlayışını es geçemesem de, kendi tasarımlarım için oluşturduğum çizgilerde, yarattığım markaya özel tasarımlar yapıyorum. Yapacağım koleksiyonlar daha önce yaptıklarımı izliyor ve bu şekilde gelişiyorlar. Önümüzdeki kış sezonu için hazırım. Yaz sezonu için de; her bir aksesuarını ve parçasını, hatta derisini bile kendim tasarladığım bir koleksiyon çıkarmayı düşünüyorum.

Peki, ayakkabılarını satış noktaları nereleri?


İstanbul'da 3 ayrı nokta söz konusu. Nişantaşı Valikonağı'nda kendi yerim. Janucha Butik, Merry Go Round. Antalya'da Berrin Şentay Butik, Nevşehir'de Filiz Bilgin. Bir de Rusya'da E'lege Shoes. Ayrıca yaklaşık bir yıldır da Vakko'ya veriyorum.