İzmir'in simgesi, futbol mabedi, spor tarihinde önemli bir yer teşkil eden depreme dayanıksız hale geldiği için yıkılan Alsancak Stadı'nın açılış tarihi maddi kriz nedeniyle 1 yıl 4 ay daha ertelendi. Artan maliyetler, projede yapılan değişiklikler, bakanlığın ödeneği azaltması nedeniyle en erken 2020 temmuz ayında bitmesi öngörülüyor.

Tasarruf tedbirleri gelince...
 
2014'te kapatılan, 2015'te yıkılan ve Spor Bakanlığı'nca yapılan İzmir futbolunun efsanevi stadı olan Alsancak ise inşaatı çoktan başlamasına karşın artan maliyetler ve projeye yapılan ekler yüzünden ek ödenek engeline takıldı. Bu aşamadan sonra stadın olağan koşullarda 2020-21 sezonuna ancak hazır olacağı öngörülüyor.
Gençlik ve Spor Bakanlığı'nın Nisan 2017'deki ihalede 54 milyon 880 bin TL'lik fiyat veren Metro İnşaat'ı yüklenici firma olarak belirlediği Alsancak'ta yasal prosedürlerin aşılması sonrası inşaatın yarısı tamamlandı.

İlk etapta geçen sezon açılması planlanan statta ihale tarihinden bu yana geçen süreçte artan inşaat maliyeti ve projeye yapılan ekler nedeniyle ek ödenek ihtiyacı doğdu.
Maliyet farkı nedeniyle yüklenici firma gecikmeye düştü. Statta şu anda firmanın elinde olan malzemelerden kullandığı sadece çatı kaplamaları yapılıyor.

İZVAK Başkanı Ali Erten ne dedi:

Projede yapılan değişiklikler nedeniyle yeni maliyetin iki katını geçtiğini, 55 milyon TL'den 120 milyon TL'ye çıktığını söylüyor İzmir Spor Birliği Vakfı Başkanı Ali Erten. 'Ödenek azaldı, fiyatlar arttı' zıtlığından dolayı da firmaya verilen yeni tarihin temmuz 2020 olarak belirlendiğini, firmanın elindeki malzemelerle çalışmalara devam ettiğini, yeni bir ek süre beklemediklerini dile getiriyor Erten.

Hep İzmir'e denk geliyor

Bu kaotik ortamlar hep İzmir şehrinin başına geliyor. İki yıl gibi uzun süre geçmesine rağmen, Alsancak Stadı'nın inşaatının yarısına kadar gelindi. Bundan sonra da ne olacağı meçhul.
İzmir tesis konusunda inim inim inlerken, tasarruf tedbirleri nedeniyle yine başka bir bahara kalmış gibi görünüyor Alsancak Stadı'nın açılışı. Stadın yanından geçerken sık sık bakıyorum gelişmeleri görebilmek için.

Ama bir hareket olmadığı zaten kesin olarak görünüyor. Tüm sorunları çözülmüş bir tesisin şu anki durumu pek de iç açıcı değil.

Karşıyaka daha vahim

Karşıyaka Stadı'ın inşaatına yeni Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay stada pozitif bakıyor ve encümen kararı alıp çekincelerini kaldırarak Spor Bakanlığı'na gönderdi. Otopark sorunu maç günleri Orman İşletmesi'ne ait alanın stada tahsisiyle aşılacak. Ancak TOKİ önceki iki durdurma kararı nedeniyle yine de temkinli. Dosya inşaat ruhsatı için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nda. Ruhsat çıktıktan sonra 15 bin kişilik olması beklenen statta üçüncü kez ihale aşamasına gelinecek
Ancak 2019 yılında programda ihale yok. Yine tasarruf tedbirleri nedeniyle 2020 yılına kadar ihale yapılmayacak.
Görülüyor ki İzmir'in yeni statlar konusunda daha çok uzun yolu var. Yapımı hızla devam eden Göztepe Stadı dışında yeni gelişmeler en az 2020 yılını gösteriyor.
2011 yılından beri süre gelen İzmir'e en az 2 stat projeleri kolay kolay yerine gelmeyecek.
Beklemekten başka bir çare kalmadı.
Ne yapılırsa yapılsın, İzmir'in kötü kaderi bu.