Bu hafta bir noktada Kaan Alişan'ın sahasına giriyorum. Gerçekte konu beni aşıyor ama bilinmesinde yarar olur, diye düşünüyorum, özelikle bu günlerde. Gazeteci Murat Eştürk ile Bilgin Önder derlemişler herhalde. Söyledikleri şu: 'Yabancıların sahip olduğu Türk markaları!' Sanıyorum onlar da Nazlı Ekşioğlu'ndan yararlanmışlar.
Bir kısmını sizinle paylaşayım:
BİZİM YAĞ: Yıldız Holding, Bizim markasını 2016 yılında Japon Ajinomoto firmasına sattı.
COLA TURKA: 2015 yılında Ülker tarafından Japon Dydo DRINCO şirketine satıldı.
İÇİM SÜT: Fransız Group Lactalis'in oldu.
SANA YAĞ: İngiliz-Hollanda ortaklı Unilever firmasına satıldı.
ÇAMLICA GAZOZ: 2015 yılında Japon Dydo DRINCO şirketine satıldı.
DAMLA SU: Artık Coca Cola'nın bir markası.
ERİKLİ SU: Nestlé 2006 yılında satın aldı.
ESKİPAZAR: 2015 yılında Japon Dydo DRINCO şirketine satıldı.
KOMİLİ ZEYTİNYAĞI: 2017 yılında ABD merkezli Koninklijke Bunge B.V.'ye satıldı.
SAKA SU: 2015 yılında Ülker tarafından Japon Dydo DRINCO şirketine satıldı.
SIRMA SU: 2013 yılında Fransız Danone şirketi tarafından satın alındı.
YÖRSAN: 2013 yılında Dubaili Abraaj Group'un oldu.
YUMOŞ: Birleşik Krallık ve Hollanda merkezli Unilever holdingin markası oldu.
HAYAT SU: Fransız Danone'ye katıldı.
AKMİNA: Fransız Danone firmasına satıldı.
YEDİGÜN : Amerikan şirketi olan Pepsi Co'ya ait bir marka.
KENT ŞEKERLEME: İngiliz Cadburry firmasının oldu.
FİLİZ GIDA: 2003 tarihinde İtalyan Barilla'ya satıldı.
NUHUN ANKARA MAKARNASI: Japon Nisshin Foods ve Marubeni Corporation ile 2014 yılında ortak oldu.
GOLF DONDURMA: Hollanda firmasına geçti.
UNO: Yarısı İspanyol Vedanta Equity' firmasında.
NAMET: 2014'te Bahreynli Investcorp ile ortak oldu.
BANVİT TAVUK: 2017'de Brezilyalı BRF ile Katarlı Qatar Investment Authority tarafından satın aldı.
CP Standart: Tayland merkezli bir grup tarafından satın alındı.
OLTAN GIDA: İtalyan Ferrero tarafından satın alındı.
KEMAL KÜKRER: 2013'te Japon Ajinomoto'nun oldu.
BİZİM MUTFAK: Japon Ajinomoto firmasına katıldı.
KIRLANGIÇ, SEZAİ ÖMER MADRA ZEYTİNYAĞLARI: Amerikalıların oldu.
FALIM SAKIZ: İngiliz Cadburry firmasına satıldı.
PEYMAN KURUYEMİŞ: Bridgepoint firması satın aldı.
JELİBON ŞEKERLEME: İngiliz Cadburry firmasına ait.
YEMEK SEPETİ: Nevzat Aydın tarafından kurulan firma Alman Delivery Hero'ya satıldı.
İPEK ŞAMPUAN: Fransız L'Oréal firmasına aittir.
HACI ŞAKİR: Amerikan Colgate firmasının markası.
ACE: Amerika merkezli Procter & Gamble firmasına ait.
CAN BEBE: Belçikalı Ontex firmasına ait.
MADO: Yarısı Katarlıların oldu.
BEYMEN: Katarlıların oldu.
OF ÇAY: Jacops'un oldu.
GİTTİ GİDİYOR: eBay, GittiGidiyor'u 2011'de Amerikan şirketine sattı.
TURKCELL: En büyük ortakları Rus Altimo ve ısveç TeliaSonera şirketleri.
TEB: Fransız bankacılık kurumu BNP Paris tarafından 2005 yılında satın alındı.
PROFİLO: 1995'den bu yana Bosch ve Siemens Ev Aletleri bünyesinde.
ATASUN OPTİK: Hollanda menşeli, yabancı zincir mağazalara katıldı.
VİKO: Japon Panasonik satın aldı.
BAYMAK Kombi/Şofben: Hollandalı BDR Thermea'nin oldu.
SEBA MED: Almanya'nın markası.
MNG KARGO: Dubaili MıRAGE CARGO BV'ye satıldı.
TEKİN ACAR Kozmetik: Fransız Sephora Kozmetik A.Ş. aldı.
PETROL OFİSİ: Hollandalı bir şirkete satıldı.
POLİSAN: Japon Kansai Paint Co. Ltd'ye satıldı.
EGE TAV: Japonlar tarafından satın alındı.
Sonuç şu: Toprak bizim, bahçe bizim, su bizim, et bizim, süt bizim, un bizim, yağ bizim, pamuk bizim, çalışan işçi ve emek bizim ama adamlar gelip bizim ülkemizde, bizim malımızı, bizi çalıştırıp, ürünü paketleyip, fiyatı katlayıp yine bize satıyorlar.
Dostluk  başka ticaret başka herhalde....

GÜNÜN HABERİ

Tofaş, projesini yaygınlaştırıyor!

Tofaş, teknoloji ve dijital dönüşüm alanında hayata geçirdiği projeleriyle örnek teşkil etmeye devam ediyor. Tofaş çalışanlarının çocuklarına yönelik başlatılan ve yeni teknolojilere hâkim nesiller yetiştirilmesine destek olmayı amaçlayan kodlama eğitimleri şirket dışına da taşınıyor.
Kodlama Projesi'nde Tofaş çalışanlarından oluşan 27 gönüllü eğitmen, yaşları 9 ile 11 arasında değişen çocuklara kodlama teknolojilerine yönelik eğitimler verirken; projenin 2019 sonuna kadar 448 çocuğa ulaşması hedefleniyor.