Hataları, yanlışları, batan firmaları, kapananları gördükçe içimiz parçalanıyor. Kendimize soruyoruz? 'Acaba neden?' Üst yöneticiler, 'doğru sorularla veri bilimi ile yönetmeyi' bilmiyorlar mı?
Üst Yönetim İçin; Doğru Sorularla Veri Bilimi ile Yönetim eğitimi almaları, en üst düzey yöneticilerin veri odağıyla liderlik etmelerini ve firmalarını kararların her düzeyde veri kullanılarak verildiği organizasyonlar haline getirmelerini sağlayacak doğru soruları sorabilme bilgisi ile yeteneklerinin olması bu arada kendilerini yenilemeleri günümüzde birinci şart.
'Eğitim' diyoruz ya, bunun içeriği nedir? Bunu biliyor muyuz? Problemleri çözümleyebilecek verileri tanımlamak ve toplayabilmek Doğru veriyi kullanarak daha etkin ve sürdürülebilir kararlar alabilmek. Organizasyon kültürünün odağına veri bilimini yerleştirmek. Büyük Veri, Yapay Zekâ, Nesnelerin İnterneti, Endüstri 4.0 kavramları. Mevcut dijital dönüşümlerin iş yaşamına etkisi. Yapay zekânın iş stratejilerine ve iş modellerine dönüştürücü etkisi. Yapay zekânın hayatımıza kattıkları. Başardıkları. Henüz başaramadıkları. Yeni teknolojilerin bize vadettikleri. İnsanlığın geleceğine yönelik içerdiği tehditler...
İşte ilk aklımıza gelenler.
Belki birçok kişi, 'Yok canım!' diyerek, kaytarma ya da bize göre cahilliğini kapatmak için değişik karşı söylemleri söyleyeceklerdir. Ya da ağız kalabalığı yapacaklardır. Bu söylediklerimiz bilinmeden, eğitimini almadan, öğrenimini görmeden ne denirse boştur... Zaten boş olmaları da ortadadır.

Verimi yüzde 30 artıyor

Bilginin hızla akıp geçtiği bir zaman dilimi yaşıyoruz. Dijital kanallar vasıtasıyla 25 yıl önce 1 yılda edindiğimiz bilgiyi, 1 günde edinebiliyoruz. Fazla veri akışı da dikkat dağınıklığına yol açıyor.
İşyerlerindeki en büyük problemlerinden biri olan ekran zaman yönetimini sağlayarak personel verimliliğini yüzde 15 ila 30 arasında arttırabilmek mümkün. Telefon, mail, whatsapp, facebook, twitter, haber siteleri...
Gün içerisinde sürekli iletişim halindeyiz. Gündemi takip etmek, iş yaparken bir yandan da sosyalleşme çabası dikkat dağınıklığına sebebiyet verirken, çalışan verimliliğini de olumsuz yönde etkiliyor. Son yıllarda yapılan araştırmalar, çalışanların zamanın kendilerine yetmediğinden, zaman yönetimini doğru yapamadıklarını belirtiyor. Kişisel zaman kaybı, işyerlerinin performanslarını da olumsuz etkiliyor. MEZO Dijital Yönetim Kurulu Başkanı ve Dijital İletişim Uzmanı Dr. Nabat Garakhanova, sosyal medya kullanımı konusunda bilinçli davranmak gerektiğine dikkat çekiyor.

İç tüketimi artıracaklar

Çin hükümeti, 27 Ağustos Salı günü yaptığı açıklamada yurtiçi tüketimi artıracak politika paketi bağlamında, başta otomobil satışlarını desteklemek üzere iç tüketimi artırmak amacıyla çeşitli düzenlemeler yapıp, engelleri kaldıracak.
Devlet Konseyi tarafından ilan edilen ilkeler çerçevesinde araç satışları üzerindeki bölgesel sınırlamalar yeniden incelenerek enerji tasarruflu araçların satışı teşvik edilecek.
Devlet Konseyi tarafından açıklanan 20 adıma göre, ürünlerin dolaşımını kolaylaştırmak için yeni teknolojiler kullanılacak, alışveriş yapılan sokaklarda altyapı yenilenecek ve geç saatlere kadar açık mahalle bakkalı zincirleri büyük bir hızla geliştirilecek. Devlet Konseyi açıklamasında, 'Yurtiçi piyasasında düzenli bir büyüme gözlenirken geleneksel perakendecilerin aynı ölçüde yenilenmediği, yetersiz emtia ve hizmet tedariki gibi sorunlarla karşılaştığı saptanmıştır' deniyor.

Costco, Çin'deki ilk mağazasını açtı

ABD Başkanı Trump'ın ABD'li şirketleri Çin'den ayrılmaya çağırmasına karşın yatırımlar devam ediyor.
ABD'nin en büyük süpermarket zincirlerinden Costco, Çin anakarasındaki ilk marketini Shanghai'de açtı.
Alman perakende devi, ALDI'nin ilk Çin mağazası ise 7 Haziran'da hizmet vermeye başlamıştı.
Shanghai'deki yabancı sermayeli perakende mağaza sayısı 122'ye ulaştı...

DİP EKSPRES

İlk ürün töreni

Tarım sektörünün gelişimine katkı sağlamak, üretimi ve üreticiyi teşvik etmek amacıyla, İzmir Ticaret Borsası tarafından yaklaşık 100 yıldır geleneksel İlk Ürün Törenleri düzenlenmektedir. Bu törenlerde, sezonun ilk ürününü getiren üreticilerin ürünleri, açık artırma usulü ile piyasa fiyatından daha yüksek bir sembolik fiyatla satışa sunulmaktadır.
2019/20 sezonu Çekirdeksiz Kuru Üzüm ve Kuru İncir Sezon Açılışı, İlk Ürün Töreni ve İlk Ürün Satışı etkinliği 02 Eylül Pazartesi günü saat 12:00'de T.C. Tarım ve Orman Bakanı Dr. Bekir Pakdemirli'nin katılımıyla gerçekleştirilecek.

'Balık sezonu açılışı'

İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener'in katılımıyla İzmir Su Ürünleri Hali'nde 'Balık Sezonu Açılışı' gerçekleştirilecektir. Yer : İzmir Su Ürünleri Hali (Buca), Tarih :1 Eylül 2019, Pazar Saat: 06.00