Bugün bisikletlerimizi alalım, hep birlikte Bostanlı'dan başlayarak, Kuş Cenneti'ne gidelim istedim.
Bostanlı İskele civarlarında ölçüm başlıyor ve Doğal Yaşam Parkı'na kadar tabelalarda kaç kilometre yol yaptığımızı görebiliyoruz. Ama başlangıcı tam olarak hangi nokta olduğunu bir türlü çözemedim.
Bisiklet yolunu takip ediyoruz. Burada çok fazla yaya var. Her ne kadar yayalar için yürüyecek yerler olsa da, maviye boyanmış bisiklet yolunun bir çekiciliği olsa gerek. İlla burayı tercih ediyor bazıları. Bostanlı'da yol alırken, sağımızdaki anayoldan, sahile doğru araç giriş yerleri var. Belediyeye ait olduğunu sandığım bir kafenin önünde çok sorun yaşadım. Burada bulunan bir kafe var. Eskiden bisiklet yolu deniz tarafına doğru gidiyor, kafenin diğer tarafından geçiyordu. Sahil düzenlemesi yapıldı ve güzergâhı değiştirildi. Kafenin otoparkını kullanmak isteyen taşıtlar, bisiklet yolundan geçmek zorunda kalıyor. Burada uyarı tabelaları var ancak bu bisiklet yolunu küçük çocuklar da kullanıyor. Onların bu tabelalardan anlaması beklenemez. Burada iş şoförlere düşüyor. Onların dikkatsizliği, kötü sonuçlar doğurabilir. Tabela dışında bir engel yol, tümsek yok, hiç bir şey yok. Bisikletlere dikkat etmeden geçen sürücülere denk geldim. Bazıları yola çıkmak için bisiklet yolunda beklemek zorunda kalıyorlar, bisiklet yolunu tıkıyorlar. Burada birçok kaza olacak muhakkak. Bizim yapacağımız şey çok ama çok dikkatli olmak.
***
Sonraki tehlike Mavişehir Balıkçı Barınağı. Burada çift tehlike var. Barınağa giren araç yolu üzerinden karşıya geçmek gerekiyor. Birden yola dalmamalı, sağa sola bakarak geçilmeli. Aynı şekilde barınağın önünden geçen yolun bitiminde de motosiklet gibi araç tehlikesi var. Virajlı bir yer. Burada yollar kesiştiğinden bir motor ile çarpışma olasılığı var.
Buradan sonra denize çok yakın gidiyoruz. Bisiklet yolu ile yaya yolu ayrımı yok. Yayalarla aynı yolu kullanmak zorunda kalıyoruz. Sola doğru viraja varmadan su ile karşılaşıyoruz. Burada deniz ile kara neredeyse aynı düzeyde. Bu sebepten deniz suyu sızıyor ve bisiklet yolunda gölcük oluşturuyor.
Arıtma İstasyonu yoluna geldiğimizde sol tarafta geniş bir arazi göze çarpıyor. Bu kısma giriş yasak. Tel örgü çekilmiş ama üst tarafa da dikenli tel gerilmiş. Çok dikkatli olmalıyız, yoldan çıkıp, tele girmemeliyiz.
Burada diğer bir sorun, havanın ılıman olduğu zamanlar uçuşan sinek ve böcekler. Suratınıza mermi gibi çarpabiliyor, ağzınıza ve gözünüze girebiliyor. Bu nedenle mutlaka bir gözlük şart. Ağzınıza bir bez de koyabilirsiniz. Ya da ağzınızla değil, burnunuzla nefes alıp vermelisiniz. Sıcak ve soğuk havalarda böyle bir sorun olmuyor.
6. km tabelası civarında bir ağaç vardı. Dallarıyla gölge oluşturur, bazıları burada mola verirdi. Tamamen budandığı için artık dinlenme noktası olmaktan çıkmış durumda. Hemen ileride köprüden geçiyoruz. Buranın da köpekleri ünlü. Çok sayıda köpeğe rastlamak mümkün. Ama şimdiye kadar hiç kimseye havladıklarını ve peşlerinden koştuklarını görmedim. Hepsi de kendi hallerinde.
***
Arıtma tesisine geldiğimizde çoğu zaman çok kötü bir koku oluyor. Burayı bir an evvel geçmemiz gerekiyor. Ama biraz yavaş... Dar bir yol. Sağında ve solunda ağaçlar var. Bu ağaçlardan dökülen yapraklar ve kırılan dallar yolu kaplıyor. Dahası, çok fazla sinek ve böcek var. Ilıman ya da sıcak hava olsun, fark etmiyor. Kış dışında hep varlar. Ağaçlar biraz budandı da azaldı ancak yeterli değil. En az 5-6 böcekle yakından tanışma şansını kaçırmıyorsunuz.
Devam edecek...

Formula 1 heyecan verdi

Hafta sonu, heyecan verici bir Formula 1 yarışı izledik. Heyecan daha start verildiğinde başladı. Yarışa ikinci sırada başlayan Mercedes pilotu Lewis Hamilton, ilk sırada başlayan takım arkadaşı Valtteri Bottas'ı geçmek için çok uğraştı. Başardı da ama hemen ardından yerini geri verdi. Kapışma burada sona erdi.
Sonraki turlarda bu sefer 3. sıradaki Ferrari pilotu Charles Leclerc ile Aston Martin Red Bull Racing pilotu Max Verstappen düelloya başladı. Verstappen çok zorladı, bir türlü geçmeyi başaramadı. Bu savaş 12. turdaki pit stoplarda da devam etti. İkisi de aynı anda pite girip, lastik değiştirdi. Red Bull mekanikerlerinin ellerinin daha hızlı olduğuna şahit olduk. Pit yoluna Leclerc'in 15-20 cm kadar önünde gönderdiler. Yanyana giderlerken sağa viraj vardı pit yolu çıkışında. İçeride olan Verstappen'in işine yaradı ve pistte yapamadığını, pitte yaptı. Fakat bu çok kısa sürdü. Red Bull pilotunun lastiklerinin yol tutuş kaybını iyi değerlendiren Lerclerc, kaybettiği yeri geri aldı. Mücadele yine devam etti, taaa ki...
Antonio Giovinazzi yarışın 20. turunda spin atıp çakıl havuzuna gömülünce güvenlik aracı piste girdi. O ana kadar hiç pit stop yapmayan Hamilton ve Ferrari pilotu Sebastian Vettel avantaj kazandılar. Pit stop yapmadıkları için ilk 2 sıraya yükselmişlerdi. Tüm araçlar yavaşlayınca pite girdiler. Hamilton yerini korudu. Vettel ise sadece Bottas'a geçildi ve 3. sırayı almış oldu. Pit stoplarda Verstappen tekrardan Leclerc'i geçmeyi başardı. Lerclerc bu işe şaşırdı kaldı.
***
Sırada Verstappen ile Vettel savaşı vardı. Verstappen geçmeyi başardı ancak Vettel arkasından çok şiddetli çarptı. Vettel çabuk toparlasa da, ön kanadını kırmıştı ve değiştirmesi gerekiyordu. Sonuncu sıraya düştü ve sonradan 10 saniye cezası yiyecekti. Verstappen çakıl havuza girmişti. Buradan çıkması zordu, çıkmayı başardı. Yoluna devam etti. Böyle bir çarpışmadan sağlam çıkması şaşırtıcı idi.
Uzak ara önde olan Hamilton, pit stopa çağrıldı. Girse de lider çıkacaktı. Amaç olası bir güvenlik aracının girmesi imiş. Hamilton kabul etmedi ve yoluna devam etti. Pit stopta da sorun çıkabilirdi, liderliğini kaptırabilirdi. Damalı bayrağı gören isim oldu, takım arkadaşı 2. sırayı aldı. Leclerc 3, Verstappen 5, Vettel ise sonuncu oldu.
Haftanın pilotu ise Lerclerc seçildi. Sebebi Verstappen'in ataklarına iyi direnmesi idi.
***
Bu yarışın sınıfta kalanı yayıncı kuruluş oldu. Hamilton Bottas'ı geçmek üzere iken, yarışı bırakıp, seyircilere döndü. Yarış İngiltere'de idi ve Hamilton'da İngiliz idi. Sevinci de vermek istediler ama biz o geçişi ancak tekrardan görebildik. İki araçta aynı olduğundan, görüntünün anlık kesilmesi neler olduğunu anlamamamıza neden olmuştu.
Sonraki hataları Lerclerc ve Verstappen'in pit stopta devam eden kapışmasında sadece Red Bull mekanikerlerine odaklanması idi. Kafa kafaya gittiklerini ancak yine tekrar yayınlandığında görebildik.
Diğer bir hata ise, öndeki aracı geçmeye çalışan pilotun araç kamerasından bunu vermeleri idi. Yanyana geldiklerinde diğer aracın ne yaptığını göremedik. Kısaca yarışın en heyecan verici yerlerinde, onu seyircilere yaşatamadılar. Sunucu Serhan Acar bile adeta isyan etti.