Son zamanlarda 'girişimcilik' moda oldu...
Tabii ki siyasilerin de, bazı sözde yöneticilerin de ilgi alanına girdi.
Adam bir işyeri açıyor, bunun için büyük bir davet veriyor. Tabii ki en başta davetsiz misafirler orada. Yani 'yiyici' dediğimiz takım...
Sonra tam saatinde gelenler var. Bunlar da politikacılar ya da politikaya atılacaklar...
İş yeri açılımlarını sergilere benzetiyorum.
Hep aynı simalar.
Tanıtımlarda da böyle oluyor.
Çoğunluk ya medyatik olmak ya da bizim tabirimizle 'bedavacı' olarak, yani para ödemeden karnını doyurmak, bir şeyler içmek için oradalar.
Neyse daha fazla lafı uzatmadan ben işi ciddi tutayım ve 'berrak ve üretken düşünmeden' söz edeyim: Çünkü şu anda iş yeri açılmadığı gibi, girişimciler de herkes gibi beklemede...

Önce tasarım

Girişimcilere karşılık almadan şöyle yardımcı olabilirim: Eğer kaynak, yani para bulduysanız önce 'T' aşamasını geçmeniz lazım...
'T' dediğim, tasarlamadır!
'Nereye gidiyorum, neye varmayı amaçlamalıyım?' sorusunu kendinize sormanız gerekiyor.
Düşünmenin beş aşamasından ilki budur.
Bir kutuya ya da birçok odalı bir eve girdiğinizi düşünün. İlk oda da bu 'T'dir, yani tasarımdır...
Tasarım girişimin ilk harfidir... 'A'dır ama ben 'T'yi kullandım, Tasarım'ın 'T'sini...
Gitmek istediğimiz yönü, yani hedefimizi saptadıktan sonra ikinci aşamaya, yani odaya geçelim. Yani 'L' aşamasına; Listeleme'ye...

Listeleme

Girişimci 'listeleme'de ne yapmalı? Var olan ve ihtiyaç duyulan bilgiler nelerdir? Ya da algılar nelerdir?
Bu 'L' aşamasında, listelemelerimizi yaparken, bütün yönlere bakmalıyız...
Yani tasarladığımız hedefe ulaşmak için, ayırım yapmadan, her yerden, her kesimden bilgi toplayıp listelemeliyiz. Bir yığın para harcadığımız 'danışman' ya da 'uzmanlar' da bunu yaparlar.
Ama bence siz bu işi kendi imkanlarınızla yaparsanız daha başarılı olursunuz.

Potansiyeller

Şimdi sıra üçüncü 'P' aşamasında, potansiyellerde...
Olasılıklar, seçenekler nedir?
Bu odada, bu aşamada yeni fikirler üretilebilir, tabii ki güvendiğimiz kişilerle...
Burada listelediğimiz bilgileri kullanarak, potansiyel çözümleri oluşturma aşamasıdır.
Henüz eyleme geçilmemiştir. Kesinleşmesi gereken olasılıklar irdelenir.
Önümüzde birden çok çözüm olasılığı vardır. Tek doğru çizgiyi bulmalıyız.

Gelelim seçime

Az önceki 'P' odasında ya da aşamada, 'potansiyelleri' yani olasılıkları ele aldık. Ve artık diğer odaya, 'S' aşamasına geçebiliriz...
Dördüncü aşamada,  işimizin hedefi olan 'seçime' geldik...
Tüm seçenekleri ele alıp, tek tek eleyecek ve biri ile sonuca ulaşacağız...
Girişimci tüm potansiyelleri, olasılıkları ele almış, büyük araştırma ve irdelemelerden sonra sonuca ulaşmıştır.
Artık bir adım kalmıştır.
O da şudur!

Girişim

Artık tünelin sonundayız! Işık göründü...
Beşinci, 'G' aşamasına gelindi..
Girişimci (G) gidecek ve düşünceyi eyleme dökecektir.
Yani; uzmanların belirttikleri gibi 'düşünmek' en temel beceridir. Mutluluğumuz ve başarımız düşünmemize, düşünmenize bağlıdır.
Kolay ve etkili bir çerçeveyi sizinle paylaştık.
'Kafayı kullan' derler ya, bizler de, yani girişimcilerimiz de kendi kendine düşünmeli, tabii ki güvendiklerinin önerilerine de kulak tıkamayacak...
Her çiçekten bal almayı bilmelidir, çalışkan işçi arıları gibi...

DİP EKSPRES

Ağlamayı biliyorlar

Berrak ve üretken düşünmenin yollarını araştırıp sizlerle paylaşmaya çalıştık.
Sağlıklı bir şekilde kurulan ve yasalara uyan işletmelerin başarıyı yakaladıklarını biliyoruz.
Yani süreç bunların lehine gelişir. Diğerleri ise iki gündür gördüğümüz gibi, sadece ve sadece ağlamayı biliyor, düştükleri yerden bir avuç toprakla kalkmaya çalışıyorlar.
Yani karanlık tünele girmeden devletten spot ışıkları istiyorlar...