Yenilenmeden Aydın-İzmir arası 3 saat sürerken yıllık 250 bin yolcu taşınan güzergah yenilendikten sonra canlandı. Hızlı trenlerin seferlere başlamasıyla asırlık demir yolu bir saat 40 dakikaya inerken, demiryolunu kullanan yolcu sayısı ikiye katlayıp 650 bin yolcu sayısına ulaştı.

Aydın Tren Garı'nda 3 Şubat 2008 tarihinde motorin yüklü bir vagonun raydan çıkmasıyla meydana gelen tren kazasının ardından yenileme çalışmalarına başlanan Türkiye’nin ilk demir yolu hattında raybüslerin seferlere başlamasıyla demir yoluna olan ilgi her geçen gün artıyor.
Yaklaşık bir buçuk asırlık demir yolu hattındaki yenileme çalışmalarını etap etap tamamladıklarını ifade eden Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) 3. Bölge Müdürü Sebahattin Eriş, 2009 ve 2010 yıllarında yaklaşık olarak 120 Milyon TL yatırım yaparak 120 Kilometre tren yolu yenilemesi yaptıklarını söyledi.


ASIRLIK TREN YOLUNUN YENİLENMESİ 120 MİLYON TL’YE MAL OLDU

Yenileme çalışmalarında olumlu sonuçlar almaya başladıklarını kaydeden Sebahattin Eriş, “23 Eylül 1856 yılında imtiyaz sözleşmesi ile yapımına başlanan ve 1 Temmuz 1866 yılında da işletmeye açılan İzmir-Aydın demiryolunda 2009 ve 2010 yıllarında yaklaşık 120 Milyon TL tutarında 120 Kilometrelik yenileme çalışması yaptık. Şu anda İzmir - Aydın - Nazilli, İzmir - Söke, Söke - Aydın – Nazilli arasında yolcu ve yük treni işletmeciliği yapmaktayız. Nazilli - Denizli hat kesiminde yol yenileme çalışmaları devam ediyor. Bu çalışmayı 2011 Mayıs ayı sonlarına doğru bitirilerek, İzmir - Aydın - Denizli arasında tekrar yolcu ve yük trenlerinin işletilmesine başlamayı planlıyoruz” şeklinde konuştu.

Yenilme çalışmalarının tamamlanıp raybüslerin seferlere başlamasıyla demir yollarına olan ilginin de arttığını dile getiren Eriş, “Aydın merkez ve ilçeleri ile birlikte, 2008 yılında 133 bin 22 yolcu, 2009 yılında 251 bin 152 yolcu, 2010 yılında ise 654 bin 32 yolcu taşıdık. Bu rakamlardan da anlaşılacağı üzere yenilenen tren ve yollarımız demir yollarına olan rağbeti artırmış vaziyette. 2010 yılı hedefimizi çok yaklaştık. 2011 yılı hedefimiz ise bir milyon vatandaşımızı demir yoluyla taşımak” dedi.


HEM DAHA UCUZ, HEM DAHA GÜVENLİ


Yenilenen ve hızlanan demir yolu hattında taşınan insan sayısının yanı sıra taşınan yükün de arttığını kaydeden Sebahattin Eriş, yolların ve trenlerin yenilenmesiyle kendilerinden beklenen hizmet kapasitesinin ve kalitesinin de arttığını dile getirdi. Demir yolunun kara yoluna göre daha güvenli ve daha ucuz olduğunu kaydeden Eriş, “Aydın demir yolu hatlarıyla 2008 yılında 176 bin 153 ton, 2009 yılında 210 bin 389 ton, 2010 yılında ise 238 bin 600 ton yük taşıdık. 2011 yılında ise 250 bin ton yük taşımayı hedefliyoruz” dedi.

Yolcu taşıma ücretleri hakkında da bilgi veren Sebahattin Eriş, Aydın - İzmir tam bilet 9,50 TL, Aydın - Söke tam bilet 3 TL, Aydın - Nazilli Mototrenle 3 TL olduğunu açıkladı.