Celal Bayar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Pakdemirli’nin imzasıyla 6 Mart’ta tüm dekanlıkların personel idari başkanlıklarına bir yazı gönderildi. Yazıda, üniversite bünyesinde görev yapan tüm akademik ve idari personelin özellikle icra konusunda duyarlı olması istendi. Rektör Prof. Dr. Pakdemirli, konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada, üniversite bünyesindeki bazı personelin özellikle icra konusunda bir takım sorunlar yaşadığının ortaya çıktığını belirtti. Rektör Pakdemirli, “Biz bir kurumuz. Yaptığımız her hareket, davranış veya hakkımızdaki yasal işlemler kurumumuzu zedelemektedir. Yaptığımız çalışmada bazı personelimizin icralık olduğunu ve bu durumun sürekli devam ettiğini tespit ettik. Rektörlük olarak konuyu dikkate alarak, sadece bir veya iki kişi ilgilendiren değil, genel manada tüm dekanlıklarımıza yazı gönderdik. Yazıyla, genel anlamda üniversitemiz bünyesinde görev yapan tüm akademik ve idari personelin, kurumumuzun itibar ve güvenini zedeleyecek tutum ve davranışlardan kaçınmaları konusunda uyardık. Ayrıca gerek kurum içi gerek kurum dışı tutum ve davranışlarına özen göstermelerini, aksi yönde hareket edenlerin haklarında ise yürürlükteki mevcut yasalar gereği işlem yapılacağı hususunun bilinmesini istedik” diye konuştu.

Prof.Dr. Pakdemirli, üniversitedeki bazı personelin ticari alışverişlerden dolayı sürekli icralık duruma düştüğünü dile getirerek, “Biz ve bizden önceki üniversite yönetimi icralık olanlar hakkında bu zamana kadar hiçbir disiplin soruşturması açmadı. Ancak yönetmeliğimize göre icralık personel hakkında disiplin soruşturması açmamız gerekir. Biz bunu yapmak istemiyoruz. Bu nedenle uyarı yazısı gönderdik. Bundan sonra tüm akademik ve idari personelin olmak üzere herkesin daha hassas olmasını istiyoruz. Uyarımızın dikkate alınmadığı takdirde kanunlar ve yönetmelik neyse uygularım” dedi.


Rektörün uyarı yazısı

Rektör Mehmet Pakdemirli imzasıyla e-mail olarak gönderilen yazı şöyle:

“Üniversitemiz birimlerinde görev yapan bazı akademik ve idari çalışanlarımız hakkında son günlerde icra mercilerince icra takibatı işlemlerinin sıklıkla yapıldığı, icra iflas müdürlüklerinin icra emir talimatlarından anlaşılmakta olup, bu işlemler kurum idarecisi olarak bizleri, kurumumuz adına toplumdaki ve kurumlararasındaki yerimiz ve önemimize binaen üniversitemizin itibar ve güvenini sarstığı için bizleri üzüntüye sevk etmektedir. Mensubu olduğumuz kurumumuzun toplum ve kurumlar nezdindeki itibar ve güvenini korumak ve kollamak başta idareciler olarak bizlerin ve tüm çalışanlarımızın en temel görev ve sorumluluklarındandır. Yasalarla üniversite çalışanları olarak her birimize yüklenmiş olan bu görev ve sorumluluklarımızı yerine getirirken gerek kurum içi gerekse kurum dışındaki tutum ve davranışlarımızı kontrol altına alma ve kamu görevliliğine yaraşır bir şekilde sergileme zorunluluğumuz bulunmaktadır. Bu bağlamda biriminizde görev yapan tüm akademik ve idari personelin, kurumumuzun itibar ve güvenini zedeleyecek tutum ve davranışlardan kaçınmaları konusunda uyarılarak, gerek kurum içi gerek kurum dışı tutum ve davranışlarına özen göstermeleri, aksi yönde hareket edenlerin haklarında ise yürürlükteki mevcut yasalar gereği işlem yapılacağı hususunun bilinmesini rica ederim.”