Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından 24 Ocak’ta ihaleye çıkartılan santral ve liman sahasının mavi yolculuğa vereceği zararlar Bodrum Deniz Ticaret Odası’nda düzenlenen toplantıyla masaya yatırıldı. Bodrum Deniz Ticaret Odası Başkanı Gündüz Nalbantoğlu’nun başkanlığını yaptığı toplantıya Denizciler Derneği Başkanı Mustafa Demiröz, Bodrum Ticaret Odası Başkanı Mahmut Kocadon, Bodrum Otelciler ve Turistik İşletmeciler Derneği Başkanı Halil Özyurt, TÜRSAB Bodrum Yürütme Kurulu Başkanı Neşe Gökbel ve Mavi Yol Girişimi üyeleri katıldı.

MAVİ YOLCULUĞUN KABUSU OLUR


Toplantı sonrası bir açıklama yapan Bodrum Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Arif Yılmaz, termik santral ve liman sahası ihalelerin kamu yararına iptal edilmesi gerektiğini söyledi. Yılmaz, "Öncelikle Kemerköy Termik Santrali’nin önündeki 130 metre boyundaki iskele arka sahası ile birlikte liman olarak ihale şartnamesinde yer almaktadır. Gökova Körfezi dünyanın tanıdığı 'mavi yolculuk' diye adlandırılan ve bin 500’den fazla ahşap yelkenli tekneden oluşan filo ile gerçekleştirilen deniz turizminin merkezi, yerli ve yabancı binlerce teknenin ziyaret ettiği arkeolojik, doğal, neredeyse tamamı koruma altında benzersiz koylarıyla bir dünya doğa kültür mirasıdır. Buradan yapılacak kömür, çimento, mermer gibi ağır yük elleçlenmesi hemen yanı başında önemli bir turizm merkezimiz olan Ören Beldesi’nin yazları hakim rüzgarın etkisi ile toz toprak altında kalmasına neden olacaktır” dedi.

GÖKOVA İÇİN TEHDİT


Gökova’nın turizme ayrılması ve gemi trafiğine açılmaması için alternatif olarak yıllar önce Güllük Limanı’nın yapıldığını hatırlatan Yılmaz, "Santral bölgesindeki kömür kaliteleri ve miktarı santrallerin tam verimli olarak çalışmasına uygun olmadığı bilirkişi raporlarında mevcuttur. Sonradan takılan baca filtrelerinin de ekonomik nedenlerle tam çalıştırılmadığı söylenmektedir. Bölgemizin iklim koşulları düşünüldüğünde alternatif yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelinmesi çevre ve doğa açısından zorunluluktur. Termik santralin limanını kullanacak gemilerin balast suları (denge için depolara başka denizlerden alınan sular) yük alınırken denize boşaltılacaktır. Bu işe yarı kapalı bir körfez olan Gökova’nın biyolojik yapısını olumsuz etkileyecektir. Yüzlerce özel ticari, yerli, yabancı yatın dolaştığı bölge seyir güvenliği açısından uygun olmayacaktır. Herhangi bir gemi kazası, uzun vadeli, onarılmayacak bir çevre faciasına dönüşebilir. Çeşitli düzeylerde yapılmakta olan kıyı master planında ve fiziki olarak, Gökova tam bir turizm merkezidir ve birçok açıdan koruma altındadır. Deniz turizminin gözbebeği olup, cennet gibi benzersiz koylarıyla, Türkiye’nin özelliği bir turizm ürünü olan mavi yolculuk filosunun en önemli çalışma alanıdır. Arkeolojik, doğal, otantik, sualtı değerleri gibi özellikleriyle dünya kültür mirası olup, ticaret ötesi, ticaret üstü bir değere sahiptir. Dünyanın gelecek kuşaklarına bırakılması gereken bir mirastır” diye konuştu.

Arif Yılmaz, tüm bu nedenlerle mücadelelerini ve ihalenin bu ülkeye yarar değil, zarar getireceğini her türlü platformda anlatmak ve yasal süreci hızlandırmak amacı ile Bodrum-Gökova Platformu’nu kurduklarını da kaydetti.