Aydın Sanayi Sitesi'ndeki işletmesinde faaliyet gösteren 56 yaşındaki kaporta ustası Erol Atik, yaptığı açıklamada, 1970'ten sonra Türkiye'ye getirilerek kamu kurum ve kuruluşlarının hizmetine sunulan ciplerin, aradan geçen sürede işlevini yitirdiğini söyledi. 

İhaleyle satışa çıkarılan ciplerin genellikle çiftçiler tarafından satın alındığını ve bakım için kendilerine getirildiğini ifade eden Atik, şunları kaydetti:

"Aydın'da genellikle dağlık alanlarda incir ve zeytinlikleri bulunan çiftçiler yıllardan beri ihalelere girerek bu cipleri satın alıyor. Daha sonra bize getiriyorlar. Kaportada çürüyen yerler onarılıyor ve araç yeniden boyanıyor. Ayrıca motor kısmında da bakımları yapılıyor. Arazi arabası olduğu için her yere rahatlıkla girip çıkabilen, yük taşıyabilen cipler büyük ilgi görüyor."

Şehir dışından da talep geliyor

Aydın'ın yanı sıra İstanbul, Denizli, Konya gibi şehirlerden de tamir için ciplerin getirildiğini anlatan Atik, özellikle Marmaris ve Bodrum gibi mekanlarda turistik amaçlı olarak da kullanıldığını söyledi.

Motor ustası Necati Alan da ihale ile satın alınıp kendilerine getirilen ciplerin kamu kuruluşlarındaki sayısının hızla azalmaya başladığını belirterek, "Bir zamanlar Amerika'da askeri amaçla kullanılan cipler şimdi çiftçilerin hizmetine sunuluyor. Tamirde kullandığımız parçaların çoğu Türkiye'deki toptancılar tarafından Amerika'dan getiriliyor. Onlardan satın aldığımız parçaları kullanarak bu araçları yeniliyoruz" dedi.

Motor ustası Gürbüz Özince ise askeri ciplerin engebeli arazilerde rahatlıkla yol alması nedeniyle çiftçilere büyük rahatlık sağladığını vurgulayarak, "Uzun yıllar devlet hizmetinde kullanılan cipleri tamir edip çiftçilere ve ekonomiye kazandırdığımız için memnunuz" ifadelerini kullandı.