Homend, geçen yılın sonlarında elektrikli ev aletleri pazarına giriş yaptı. Arkasında, Türkiye'nin önde gelen elektronik ürünleri dağıtıcısı Index vardı. Buna rağmen tamamen bağımsız bir marka olarak konumlandırıldı. Çıkınında bugün itibariyle 40 farklı ürün var. Bunların lansmanları da grup grup yapılıyor. Ütü, elektrikli süpürge, saç kurutma makinesi, meyve sıkacağı, mutfak robotu, karıştırıcı, çırpıcı, doğrayıcı, ısıtıcı, ekmek kızartma makinesi, buharlı pişirici vs...Aslında ürünlerin hiçbiri de yeni olmamasına rağmen Homend, oldukça iddialı. Mücadele edeceği kulvarı belirlerken çıtayı çok yükseğe koydu.
Genel Müdür Hakan Koçer, "Dünya markalarıyla aynı ligde yer almak istiyoruz" diyor,
Philips, Rowenta ve Tefal'le boy ölçüşmek yani yerli markalar, Arçelik ve Arzum ile Alman markası Fakir'in üstünde konumlanmak istiyor.
Birbirinin muadili sayılabilecek kimi ürünlerde yerine göre Philips, Rowenta ve Tefal'den bile daha yüksek fiyat koyabiliyor. Ürün gamı yeni değil. Fakat her bir ürünü mutlaka muadillerinde bulunmayan yeni birkaç özellikle donattığı görülüyor. Bunlar arasında konuşan çay makinesi, süper hızlı elektrikli süpürge, çorba makinesi gibi ilginç araçlar da var.
Şubat sonlarına doğru tanıtımı yapılan elektrikli tirbuşonun bugüne kadar 12 bin adetten fazla satılması herkesi şaşırttı. Dört farklı çeşidi bulunan Homend elektrikli tirbuşonların en ucuzu 57 liradan satıldı. Tek bir dokunuşla şarap şişesini açıyor, mantar hiç yıpranmadan çıktığı için yerine kolayca takılabiliyor. Bu sayede şarabın sonraki içimler için özelliğini yitirmeden saklanması mümkün oluyor.
Elektrikli tirbuşona en yüksek ilgi ise kadınlardan geldi. Homend yetkililerine göre ürünün estetik olarak da ilgi çekici bulunma bunda çok etkili oldu. Tirbuşonlar mavi ışık yaydığı için hem gece hem gündüz, iyi bir aksesuvar olarak değerlendirilebiliyor. Başlangıçta çıtayı yükseğe koyan Homend için bu tirbuşon hikayesi ciddi bir motivasyon kaynağı oldu.
Homend Genel Müdürü Hakan Koçer, "Çoğunlukla kadınları hedefleyen elektrikli ev aletlerinde Lifestyle adıyla yeni bil segment yaratma fikrimiz vardı. Bu segmentin ilk ürünü de farklı olsun, erkekleri hedeflesin istedik. Öneri, ürün müdürü arkadaşımız Derya Şancı'dan geldi, Elektrikli şarap açacağı projemiz böyle ortaya çıktı. Gelen tepkiler gösteriyor ki erkekler kadar kadınların da dikkatini çeken bir ürün ortaya çıktı."