Avrupa ve Ortadoğu ülkeleri arasında bir ticaret köprüsü kuran MARBLE 2011, katılımcı ve ziyaretçilerine yeni pazarların kapılarını açtı. Dört gün süren fuarda hareketlilik, fuarın kapanış saatine dek sürdü. Fuarda sergilenen ağır tonajlı iş makineleri ve mermer işleme makineleri de ziyaretçilerden ilgi gördü. Firmalar makine lansmanları için MARBLE'ı tercih ederken, "Satıldı" levhaları ilk günden itibaren asıldı. Pek çok firma fuarda yaptığı iş bağlantıları ile yılı kapattı. Makedonya, Fas ve Yunanistan'da mermer ocağı açan Türk firmalarının taşları da ilk kez MARBLE 2011'de sektörün beğenisine sunuldu. Kültürpark'ta 201 bin 500 metrekare alan üzerinde gerçekleşen fuara, 42 ülkeden 265'si yabancı 895'i yerli 1160 firma katıldı. Ziyaretçi sayısı ilk günden itibaren sürekli artan MARBLE 2011'i, 86 ülkeden 4 bin 481'i yabancı toplam 55 bin 445 kişi ziyaret etti. MARBLE 2011'e ziyaretçilerin geldiği ülkeler: Amerika Birleşik Devletleri, Afganistan, Almanya, Arnavutluk, Avustralya, Avusturya, Azerbaycan, Bahreyn, Bangladeş, Belçika, Beyaz Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri, Bosna Hersek, Brezilya, Bulgaristan, Cezayir, Çad, Çek Cumhuriyeti, Çin, Danimarka, El Salvador, Endonezya, Ermenistan, Fas, Filistin, Fransa, Gabon, Güney Afrika, Güney Kore, Gürcistan, Hırvatistan, Hindistan, Hollanda, Irak, İngiltere, İran, İrlanda, İspanya, İsrail, İsveç, İsviçre, İtalya, Japonya, Kanada, Katar, Kazakistan, Kırgızistan, KKTC, Kosova, Kuveyt, Kuzey Kore, Letonya, Libya, Lübnan, Macaristan, Makedonya, Malezya, Mısır, Moldova, Monaco, Nijerya, Norveç, Pakistan, Papua Yeni Gine, Polonya, Portekiz, Romanya, Rusya, Sırbistan, Singapur, Slovakya, Slovenya, Surinam, Suriye, Suudi Arabistan, Şili, Tayland, Tayvan, Tunus, Ukrayna, Umman, Ürdün, Vietnam, Yemen, Yeni Zelanda, Yunanistan.

MARBLE Fuarı süresince yurt içi ve yurt dışından gelen katılımcılar ve ziyaretçiler, kent ekonomisine de katkıda bulundu. Yapılan konaklama, ulaşım ve diğer harcamaların 70 milyon doların üzerinde olduğu tahmin ediliyor. İZFAŞ Genel Müdürü Doğan İşleyen, "Türk doğaltaşının dünya pazarından aldığı payı artırmak hedefiyle yıl boyunca ziyaretçi ülke ve yabancı alıcı sayısını artırmaya yönelik girişimlerimizi sürdürdük. Bu çalışmalarımızın olumlu sonuçlarını aldık. Son yılların en başarılı organizasyonunu gerçekleştirdik" dedi. MARBLE Fuarı'nın her yıl bir öncekinden daha iyi olmaya devam etmesi için çalıştıklarını belirten Doğan İşleyen, şunları söyledi: "Bu yılki fuarda Çin, Hindistan, Suriye, İtalya, İsrail'den gelen ziyaretçilerin yoğunluğu ve yaptıkları büyük alımlar dikkat çekiciydi. İş bağlantıları bakımından katılımcı ve ziyaretçilerimiz verimli bir fuar geçirdi. Türk doğaltaş sektörü ihracatını artırma yolunda MARBLE Fuarı ile birlikte önemli yol aldı."

MARBLE 2010'a bin 146 katılmış ve fuarı 78 ülkeden 4 bin 281'i yabancı 54 bin 227 kişi ziyaret etmişti.