Getirilen promosyon yasağı, akaryakıt sektöründe rekabetin kurallarını yeniden yazdırdı. Daha önce tabak, çanak, deterjan gibi promosyonlarla cezbedilen tüketici için şimdi 'nöbetçi'ler devrede. İstasyonlar, yol ayrımlarına ve kavşaklara ellerinde indirim pankartlarını taşıyan nöbetçiler dikti. Sabahın erken saatlerinde nöbet noktalarında yerlerini alan istayon çalışanları, yoldan geçen sürücülerin aklını çelerek direksiyonu istasyonlarına kırdırıyor. İstasyon çalışanları nöbeti dönüşümlü olarak tutuyor.

Sektörde nöbet sistemini uygulamayan firma neredeyse yok gibi. Nöbetçilerin taşıdıkları pankartlarla sürekli indirimlerin yanı sıra o güne özel indirimler de duyuruluyor. Akaryakıt istasyonları yetkilileri son iki aydır yollarda nöbet tuttuklarını açıklarken Türkiye Akaryakıt Bayileri Petrol ve Gaz Şirketleri İşveren Sendikası Başkanvekili Hasan Sevilir, "Bu, sektördeki yeni bir pazarlama taktiği. Bazı istasyonlar çalışanlarını, bazıları ise tuttukları personeli yola çıkarıyor" diyor.


Tasarruf miktarı hesapmatikten


Sektördeki kıran kırana rekabetin sonucu fiyat indirimlerinin tüketicinin cebine nasıl yansıdığına ilişkin ise Full, internet sitesine bir hesaplayıcı kurdu. Full Hesapmatik'e hangi ilde yaşadığını, haftalık yakıt sarfiyatını yazan tüketici aylık ve yıllık tasarrufunu görüyor. Hesapmatiğe göre İstanbul Avrupa yakasında haftalık 50 litre yakıt tüketiminden elde edilecek yıllık kazanç 546 TL.