20 yılda kişi başı dondurma tüketiminin 10 kat artmasında en büyük paya sahip olan Algida, 2009 itibarıyla 2015 yılına kadar kişi başı tüketimi iki katına çıkarma hedefine, 2010 yılında elde ettiği 3,5 litrelik kişi başı dondurma tüketimi ile bir adım daha yaklaştı.

2010 yılını Türkiye ve dünya çapındaki başarılarla kapatan Algida, dünya Algida operasyonu içinde ev dışı dondurma tüketiminde dünya şampiyonu olurken, toplam dondurmada Amerika'dan sonra ikinci en büyük ülke oldu.

Türkiye dondurma sektörünün lideri Algida, 31 Mart tarihinde Four Seasons Bosphorus'ta düzenlenen basın toplantısında 2010 yılı dondurma pazarını, Algida'nın Türkiye ve dünya dondurma pazarındaki faaliyetlerini ve 2011 yılı hedeflerini medya mensuplarıyla paylaştı. Unilever Türkiye Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin ve Algida Pazarlama Direktörü Özgür Kölükfakı'nın ev sahipliği yaptığı toplantıda, Algida Türkiye'nin dünya dondurma operasyonunda elde ettiği başarılar
vurgulandı.


DONDURMA PAZARI 1 MİLYAR TL'YE YAKLAŞTI


Toplantıda Türkiye ambalajlı dondurma pazarına yönelik bilgi veren Algida Pazarlama Direktörü Özgür Kölükfakı, 2010 yılının Algida Türkiye tarihine, Türkiye ve dünya çapında elde edilen başarılarla dolu çok özel bir yıl olarak geçtiğini kaydetti. Türkiye dondurma pazarının 2010 yılında da büyüme trendini sürdürdüğüne dikkat çeken Özgür Kölükfakı şunları söyledi: "Dondurma pazarındaki büyüme, litre bazında yüzde 28 gibi bir oranda gerçekleşerek, dondurma, gıda sektöründeki bisküvi, atıştırmalık, gazlı içecekler, meyve suları gibi diğer tüm ana kategoriler içinde en hızlı büyüyen kategori oldu. 2009 yılını 104 milyon litre ve 800 milyon TL ile kapatan pazar, 2010 yılı sonunda 134 milyon litreye ve 945 milyon TL büyüklüğe ulaşarak 1 milyar TL'ye dayandı. Pazardaki bu büyümenin temelinde kişi başı dondurma tüketimindeki artış yatıyor. Algida olarak Türkiye pazarına ilk adım attığımız 1990 yılında, yıllık kişi başı dondurma tüketimi 0,3 litrelerde seyrediyordu. Bu rakam 2009 yılında 9 kat artarak 2,8 litrelere yükseldi. 2010 yılında ise 3,5 litreye çıktı. Dolayısıyla Türkiye'de kişi başı dondurma tüketim miktarı 21 yılda 10 kat arttı."

Algida'nın, dünyanın 115 ülkesinde 5 milyar Euro'nun üzerinde ciro ile dünyanın en büyük dondurma şirketi olduğuna dikkat çeken Özgür Kölükfakı, Algida Türkiye'nin 2010 yılındaki başarılarının Türkiye sınırını aştığını belirterek konuşmasını şöyle sürdürdü: "Algida Türkiye olarak tüm Algida ülkeleri arasında, ev dışı ürünlerin tüketiminde dünyanın en büyük dondurma ülkesi haline geldik, dünya şampiyonu olduk. Algida Türkiye toplam dondurma işinde ise ABD'nin ardından dünyanın en büyük 2. Algida ülkesi oldu. 200 milyon litrelik üretim kapasitesi ile Algida Çorlu fabrikası ise dünyanın en büyük 2. Algida fabrikası haline geldi."


HEDEF, KİŞİ BAŞINA DONDURMA TÜKETİMİNİ 2 KATINA ÇIKARMAK


Unilever Türkiye Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin, Algida'nın yaptığı yatırımların ve bilinçlendirme çalışmalarının etkisiyle kişi başı dondurma tüketim rakamlarının arttığını kaydederek, Algida Türkiye'nin 2015 vizyonunu şu sözlerle açıkladı: "2010 yılında kişi başı dondurma tüketimini 2,8 litreden 3,5 litreye çıkararak önemli bir adım daha attık. Hedefimiz, 2015 yılına kadar kişi başı tüketimi ikiye katlayıp 5,6 litre seviyesine getirmek." Türkiye'nin, kişi başı dondurma tüketim rakamlarının 14 litre olduğu ABD ve 8,5 litre olduğu Avrupa'nın gerisinde kaldığını belirten Seçkin, Türkiye pazarını bu ülkelere yaklaştırmak için çalıştıklarını ve Türkiye dondurma pazarında büyüme fırsatının çok büyük olduğunu kaydetti.

Algida'nın 20 yılda Türkiye dondurma pazarına yaptığı yatırımın toplam değerinin 450 milyon Euro olduğunu ve 3800 kişiye istihdam sağladıklarını kaydeden Mustafa Seçkin, 2015 vizyonu doğrultusunda yatırıma devam edeceklerini söyleyerek ikinci bir fabrika için yatırım kararı aldıklarını belirtti. Seçkin, yeni fabrika için fizibilite çalışmalarını sürdürdüklerini ve arazi araştırması için Konya yerel yönetimleriyle temasta olduklarını belirtti. Seçkin, fabrika yatırımının detayları netleştiğinde kamuoyunu bilgilendireceklerini ifade etti.

Algida Türkiye'nin 2015 yılı büyüme vizyonu çerçevesinde yol haritasını da aktaran Mustafa Seçkin, tüketici ve müşteri odaklı bir anlayışla tüketicilerine en kaliteli ürünleri sunmaya devam edeceklerini kaydetti. Seçkin, 2011 yılında Algida portföyüne yeni kategorilerde 14 yeni ürün ve bir yeni marka ekleyeceklerini belirtti. Mustafa Seçkin, Unilever'in Sürdürülebilir Yaşam Planı'na uygun olarak hareket etme sorumluluğuyla çalıştıklarını ve bilinçlendirme çalışmalarıyla insanların sağlıklı ürün tercihlerinin destekçisi olduklarını söyledi.