Azerbaycan-Türkiye ticari ilişkilerinde Eurovision dopingi

Azerbaycan'a Türkiye'nin su ürünleri ihracatını arttırmak için harekete geçen Su Ürünleri Tanıtım Grubu, Azerbaycan'ın Bakü şehrinde, 25-27 Mayıs 2011 tarihlerinde 17. Kez düzenlenen WORLDFOOD AZERBAIJAN 2011 Fuarına katıldı ve Türk su ürünlerini tanıttı

Azerbaycan-Türkiye ticari ilişkilerinde Eurovision dopingi
01 Haziran 2011 Çarşamba 13:33

Eurovision Şarkı Yarışması'nda birinci olduktan sonra sahneye Türk bayrağı ile çıkan Azeri Şarkıcı Nigar Cemal'in jestinin iki ülke ilişkilerine ivme kazandırdığı gözlerden kaçmadı.

Türkiye'de su ürünleri ihracatının son 10 yılda 6 kat artış gösterdiğini ancak Azerbaycan'a su ürünleri ihracatının çok az olduğunu belirten Su Ürünleri Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Melih İşliel, STG olarak Azerbaycan'ı hedef pazar olarak belirlediklerini söyledi. İşliel, "Türkiye ve Azerbaycan, "Tek Millet İki Devlet" şeklinde tanımlanıyor, Eurovision Şarkı Yarışması'nda Azerbaycan'ın birinci olmasına Türkiye birinci olmuş gibi sevindim. Azeri Şarkıcı Nigar Cemal'in birinci olduktan sonra sahneye Türk bayrağı ile çıkması sevincimizi ikiye katladı, WORLDFOOD AZERBAIJAN 2011 Fuarı'nda Nigar Cemal'in jestinin iki ülke ilişkilerine getirdiği ivmeyi her ortamda gözlemledik" diye konuştu.

Worldfood Azerbaijan 2011 Fuarı'nın, Azerbaycan'da düzenlenen en önemli gıda fuarı olduğuna vurgu yapan İşliel, şöyle konuştu; "Bu fuar 17. kez gerçekleştirildi ve ilk kez Bakü Expo Center'da düzenlendi. Worldfood Azerbaijan 2011 Fuarı'na 19 ülkeden 100 firma katıldı. Ziyaretçi sayısı ise 5 binin üzerinde idi. Türkiye'den 8 firma yer aldı. Azerbaycan, başta petrol ve doğal gaz olmak üzere yer altı ve yer üstü kaynakları itibariyle son derece zengin bir ülke. Ülke, petrol dışı sektörlerin gelişimini desteklemek üzerinde yoğunlaşmış durumda. Azerbaycan'ın ekonomik potansiyeli, ülkemize yakınlığı gibi nedenlerden dolayı yeni pazar arayışındaki Su Ürünleri Tanıtım Grubu, bu fuara katılım kararı aldı ve 20 m2'lik bir stantla ilk kez katılım sağladı ve başarılı bir fuara imza attı."

Azerbaycan'ın, dünyanın havyar cenneti sayıldığına işaret eden Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, Azerbaycan'ın siyah havyarının çok ünlü olduğunu belirterek, "Tüketici alışkanlığı olarak kişi başına balık tüketimi bu ülkede Türkiye'den az, önümüzdeki yıllarda artacağını öngörüyoruz. Kendi ülkelerinde asetrina balığı var ancak pahalı bir balık. Hazar Denizinden çıkıyor ve ülkemizdeki Mersin Balığına benziyor. Ayrıca alabalık iyi biliniyor. Bir de uzak doğudan ithal edilen kalitesiz balıklar var. Türkiye'nin balığının tadına varıldığında bu ithalatın ülkemize kayacağını düşünüyoruz. Azerbaycan'a ihracatımız önemli düzeyde değil. Ancak 2011 yılında konserve ton ihracatı önemli düzeye erişti ve Nisan ayı sonu itibariyle 636 bin $ olarak gerçekleşti. Bu rakamın önümüzdeki yıllarda katlanarak artması için STG olarak tanıtım çalışmalarına ağırlık vereceğiz" dedi.

İki ülkenin aynı dili konuşması nedeniyle Su Ürünleri Tanıtım Grubu standı ziyaretçi akınına uğradı. Azeri tüketicilere ülkemiz su ürünleri ve sektörü tanıtıldı,  pazar olanakları üzerinde araştırma yapıldı. İnfo standı ziyaret eden alıcılara, ülkemiz su ürünlerine olan ilgileri tespit edilerek talep ettikleri ürünlerle iştigal eden firmalarımızın irtibat bilgileri verildi, promosyon malzemeleri dağıtıldı.

Su Ürünleri Tanıtım Grubu, STG başkanı Melih İşliel, Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyeleri Mustafa Bağcı, Sevinç Kopuz, Ege İhracatçı Birlikleri Şube Müdürü Tahir Kanlıkuyu ve Uzman Serap Ünal'dan oluşan heyetle katıldı.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.