Ege, bu yıl turizm sektöründe %10 büyüyecek

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İşler, turizm sektörü için kriz yılı ilan edilen 2012'de Ege Bölgesi'nin, sektörde %10 büyüyeceğini söyledi

Ege, bu yıl turizm sektöründe %10 büyüyecek
11 Mart 2012 Pazar 18:55

Egeli turizmciler, "dünyanın en büyük turizm fuarı" olarak tanımlanan Uluslararası Turizm Borsası'ndan (ITB Berlin) umutlu dönüyor. Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İşler, Türk turizm sektörünün "kriz yılı" olarak değerlendirilen 2012'den büyüyerek çıkacağına, Ege Bölgesi'nin de bu büyümeden payını alacağını söyledi. İşler, "Türk turizminde bu yıl yüzde 3 - yüzde 5 dolayında, Ege Bölgesi'nde de yüzde 10 oranında büyüme bekliyoruz" dedi.

Almanya'nın Berlin kentinde 46. kez düzenlenen Uluslararası Turizm Borsası (ITB Berlin), 7-11 Mart 2012 tarihleri arasında kapılarını dünya turizmcilerine açtı. Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK), İzmir Kalkınma Ajansı, Konak Belediyesi, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve Destination İzmir Grubu ile birlikte katıldı. Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Yönetim Kurulu Başkanı, Türkiye Otelciler Fededasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, Berlin'deki etkinlikte turizmin nabzının attığı, trendlerin, yeniliklerin sergilendiğini belirterek şu görüşleri dile getirdi:

"ITB Berlin'deki gelişmeler Türkiye için son derece olumlu yönde olduğunu görmek biz turizmcileri çok sevindirdi. Türk turizminde bu yıl yüzde 3 - yüzde 5 dolayında büyüme bekliyoruz. Bu pozitif artıştan Ege Bölgesi de etkilenecek. Bölgemizde de yüzde 10 oranında bir büyüme olacağını tahmin ediyoruz. Görüşmelerimiz son derece olumlu geçti. Fuara İzmir'den 100'e yakın turizmci katıldı. İzmir bu fuarda tek yürek olup, hedefe kilitlendi. Bu kadar yoğun ilginin olduğu bir sektörde, başarı biz istemesek de gelecek. Turizmciler kentin kanaat önderlerini daha çok yanlarında hissettikçe başarıyı yakalaması olanaksız."

Geçen yıl yüzde 15 büyüyen ve yılda ortalama 4,5 milyon turist getiren Alman pazarı için bu yıl Avrupa'da en çok artış gösterecek ülkenin Türkiye olacağını söyleyen Mehmet İşler sözlerini şöyle sürdürdü:

"Avrupa pazarında bu yıl da rekabetin Türkiye ve İspanya arasında geçeceği, ITB Berlin'de bir kez daha görüldü. Fuarda sıklıkla Avrupa'da kriz nedeniyle düşen taleplerin beklentinin altında seyredileceği konuşuldu. Türkiye için bu açığı kapatacak pazar Rusya olacak gibi görünüyor. İngiltere pazarında ise sıkıntı sürüyor. Almanya pazarının ise Avrupa'da büyüyeceği bir numaralı pazar Türkiye olacak. Alman pazarında Ege bögesi olarak yüzde 20 oranında bir artış bekliyoruz. Burada bulunan ikinci, üçüncü kuşak Alman vatandaşlarımız da bu pazarın büyümesinde son derece etkili. Almanya'da yaşayan ve ekonomik açıdan Avrupalı turist kadar güçlü olan Türk vatandaşlarımızın pazarın gelişmesinde büyük katkıları var."

İzmir tek yürek oldu, hedefe kilitlendi

İzmir'den bu yıl Destination İzmir Grubuyla birlikte 40 metrekarelik bir stantta yer aldıklarını anımsatan ETİK Yönetim Kurulu Başkanı ve TÜROFED Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, "İzmirliler olarak bölgemizin gücünü bu fuarda gösterdik" diyerek şu görüşleri dile getirdi:

"İzmir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, İzmir Kalkınma Ajansı, Konak Belediyesi, Destination İzmir Grubu ve ETİK olarak gücümüzü birleştirerek katıldığımız fuarda, görüşmelerimizi ağırlıkla seyahat acentalarıyla yaptık. İş ortaklarımızın İzmir ve Ege Bölgesi'nde turizm potansiyelini arttırmamız için neler yapabileceğimizi sormaları, önerilerde bulunmaları bu yıl hepimizi çok mutlu etti. Bu fuarda İzmir'e ilişkin farkındalığın arttığını gördük. Bakanlıkla yaptığımız olumlu işbirliğinin, tanıtım çalışmalarının faydasını görmeye başladığımızı söyleyebilirim."

Sağlık turizmi ve internetten satış öne çıkıyor

Bu yıl fuarda sağlık turizmine ilişkin duyarlılığın arttığını, SPA ve termal tesislerin yoğun tanıtım yaptığını belirten Mehmet İşler, "Yaşlanan Avrupalı toplumların en çok ilgi gösterdiği turizm çeşidi sağlık, SPA, termal ve alternatif tıp. İzmir olarak önümüzdeki sağlık turizmine daha çok yer vermemiz gerekiyor. Bu fuarda İzmir'in EXPO temasının sağlık olarak seçilmesinin doğruluğunu bir kere daha gördük" dedi. ITB Berlin'de internetten satış konusunun da çok öne çıkıtğını kaydeden İşler, "Bu fuarda internet satışlarının katalog satışlarınnı önüne geçtiğini gördük. Otellerimizin, turizm kuruluşlarınnı stratejilerini e-seyahattaki gelişmeleri takip ederek kurması gerekiyor" diye konuştu.

ITB Berlin'de EXPO 2020 vurgusu

EXPO 2020 adayı İzmir'in fuarda EXPO logosunu kullanarak, adaylığını tüm dünyaya duyurduğuna dikkat çeken ETİK Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İşler, diğer aday ülke standlarını gezdiğini, ancak onlarda EXPO'ya ilişkin herhangi bir duyuru görmediğini kaydetti. İşler, "ITB Berlin fuarında standımızı İZKA yöneticileriyle birlikte hazırladık. Standımızda EXPO 2020 logosunu kullanarak, bir yerde adaylığımızı bu uluslararası fuarda dünyaya duyurduk. Kültür ve Turizm Bakanlığı da fuarda kullandığı İzmir görsellerinde EXPO 2020 logosuna yer verdi. Fuarda en güçlü adaylardan birisi olduğumuzu bir kere daha gördük. Diğer aday ülke standlarını gezdiğimizde EXPO'ya ilişkin herhangi bir vurgu yapmadıklarını gözlemledik" dedi. Mehmet İşler, Rusya, Dubai, Brezilya ve Thailand standlarına ilişkin gözlemlerini şöyle paylaştı:

"Fuara yetiştiremediklerinden mi, yoksa bilinçli olarak mı EXPO vurgusu yapmadılar bilemiyoruz. Ancak standlarda görüştüğümüz yetkililerin verdikleri ipuçları da önemli. Örneğin Dubai standındaki yetkililer, ülke olarak marka değerlerinin EXPO'nun çok üstünde olduğunu belirtti. Rusya ve Brezilya standında görüştüğümüz yetkililer ise gereken dökümanları yetiştiremediklerini söyledi. Thailand ise fuarın açılışına prenseslerinin katıldığını, onun marka imajını gölgeleyecek başka bir etkinliğe yer vermediklerini söyledi. Ancak hepsinin ortak olarak söylediği tek şey vardı, önümüzdeki yıl ITB Berlin'e çok iyi hazırlanıp bu yönde tanıtım yapacaklarını söylediler."


Tercan: Tur operatörlerinin favorisi İzmir oldu

ITB Berlin'de İzmir'in büyük çıkış gösterdiğini belirten ETİK Başkan Yardımcısı, Destination İzmir Grubu sözcüsü Bülent Tercan, "Tur operatörlerimizle görüşmelerimiz çok başarılı geçti. Almanya'dan Türkiye'ye gelen turist sayısında yüzde 20 artış bekliyoruz" dedi. Fuarda EXPO 2020 adaylığını çok güçlü bir şekilde vurgulandığını anlatan Tercan, "Standlarımızda sağlık temasını öne çıkartık. Bu fuarda EXPO 2020'nin ana konusunun sağlık olmasının ne kadar doğru olduğunu bir kere daha gördük. İzmir'deki termal kür merkezlerini uluslararası tesis standartlarına getirmemiz gerekiyor. Termallerimize daha çok sahip çıkıp tanıtım yapmamız gerekiyor. EXPO'yu alamasak bile, bu yolla tesislerimizin tanıtımını yapmış olacağız" görüşünü dile getirdi.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.