Yıllık enflasyon yüzde 7,61 seviyesine yükseldi. Yıllık enflasyon Ocak'ta yüzde 7,24, Şubat'ta yüzde 7,55 düzeyindeydi. Yİ-ÜFE Mart ayında aylık yüzde 1,05, yıllık yüzde 3,41 oldu. Çekirdek enflasyon yerine açıklanan özel kapsamlı TÜFE göstergelerinden "H" Mart'ta yıllık yüzde 7,75, ""I" yüzde 7,10 oldu.

FİYATI EN FAZLA ARTAN ÜRÜN

Tüketici fiyatları bazında mart ayında en yüksek fiyat artışı yüzde 31,31 ile karnabaharda gerçekleşti.

AYLIK EN FAZLA ARTIŞ

Aylık en yüksek artış yüzde 2,47 ile gıda ve alkolsüz içecekler grubunda oldu. Ana harcama grupları itibariyle 2015 yılı Mart ayında endekste yer alan gruplardan lokanta ve otellerde yüzde 1,42, eğlence ve kültürde yüzde 1,22, giyim ve ayakkabıda yüzde 1,06 ve sağlıkta yüzde 0,99 artış gerçekleşti.

AYLIK EN FAZLA DÜŞÜŞ

Aylık en fazla düşüş gösteren grup yüzde 0,03 ile haberleşme oldu. Ana harcama grupları itibariyle 2015 yılı Mart ayında endekste düşüş gösteren bir diğer grup ise yüzde 0,01 ile alkollü içecekler ve tütün oldu.

YILLIK EN FAZLA ARTIŞ

Yıllık en fazla artış yüzde 14,12 ile gıda ve alkolsüz içecekler grubunda gerçekleşti. TÜFE'de, bir önceki yılın aynı ayına göre lokanta ve oteller (yüzde 12,76), çeşitli mal ve hizmetler (yüzde 8,44), sağlık (yüzde 8,43), konut (yüzde 8,03) artışın yüksek olduğu diğer ana harcama grupları oldu.

İŞTE TÜİK VERİLERİ

TÜFE'de (2003=100) 2015 yılı Mart ayında bir önceki aya göre %1,19, bir önceki yılın Aralık ayına göre %3,03, bir önceki yılın aynı ayına göre %7,61 ve on iki aylık ortalamalara göre %8,70 artış gerçekleşti.

Aylık en yüksek artış %2,47 ile gıda ve alkolsüz içecekler grubunda oldu

Ana harcama grupları itibariyle 2015 yılı Mart ayında endekste yer alan gruplardan lokanta ve otellerde %1,42, eğlence ve kültürde %1,22, giyim ve ayakkabıda %1,06 ve sağlıkta %0,99 artış gerçekleşti.

Aylık en fazla düşüş gösteren grup %0,03 ile haberleşme oldu

Ana harcama grupları itibariyle 2015 yılı Mart ayında endekste düşüş gösteren bir diğer grup ise %0,01 ile alkollü içecekler ve tütün oldu.

Yıllık en fazla artış %14,12 ile gıda ve alkolsüz içecekler grubunda gerçekleşti

TÜFE'de, bir önceki yılın aynı ayına göre lokanta ve oteller (%12,76), çeşitli mal ve hizmetler (%8,44), sağlık (%8,43), konut (%8,03) artışın yüksek olduğu diğer ana harcama gruplarıdır.

Aylık en yüksek artış %1,87 ile TRC1 (Gaziantep, Adıyaman, Kilis)'de oldu

İstatistiki Bölge Birim Sınıflaması (İBBS) 2. Düzey'de bulunan 26 bölge içinde, bir önceki yılın Aralık ayına göre en yüksek artış %4,12 ile TR33 (Manisa, Afyon, Kütahya, Uşak) bölgesinde, bir önceki yılın aynı ayına göre en yüksek artış %8,66 ile TRC1 (Gaziantep, Adıyaman, Kilis) bölgesinde ve on iki aylık ortalamalara göre en yüksek artış %9,35 ile TR22 (Balıkesir, Çanakkale) bölgesinde gerçekleşti.

Mart 2015'te endekste kapsanan 426 maddeden; 48 maddenin ortalama fiyatlarında değişim olmazken, 284 maddenin ortalama fiyatlarında artış, 94 maddenin ortalama fiyatlarında ise düşüş gerçekleşti.