Figen Bican- Ege Bölgesi'nin önde gelen sanayi kuruluşlarından Abalıoğlu Grubu'nun gıda markası Lezita, yeni yıl öncesinde düzenlediği toplantıda 2011 yılını değerlendirerek hedeflerini anlattı. Toplantıya Abalıoğlu Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Ender Abalıoğlu ve Lezita Zincir Mağazalar Satış Müdürü Mesut Ergül katıldı. Abalıoğlu Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Ender Abalıoğlu, Lezita ile bir başarı öyküsü yarattıklarını belirtti.

Abalıoğlu Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Ender Abalıoğlu, Lezita markasının beş yıl gibi kısa bir süre içinde çok değerli bir başarı hikayesine dönüştüğünü belirterek, "2006 yılında gıda sektörüne sunduğumuz, grubumuzun, gıda sektörüne yönelik tam entegrasyon anlayışını en iyi yansıtan  somut adımlardan biri olan markamız Lezita, beş yıl gibi kısa bir süre içinde bir başarı hikayesine dönüştü. Bu başarı öyküsü, Abalıoğlu Grubu bünyesinde Ege Bölgesi ve ekonomisi için de büyük önem taşıyor. Lezita'nın kısa sürede piliç eti, ileri işlenmiş ürünler ve yumurta olmak üzere tüm üretim alanlarında rekabet gücünü artırarak, sektörünün sayılı üreticileri arasına girmesinde de yine sürekli yatırım anlayışımızın rolü var. Lezita, Türkiye'nin en büyük, üretimde geliştirilen en son teknolojilere sahip ve en hijyenik et entegre tesislerinden biri olarak faaliyetlerini sürdürüyor. Toplum sağlığı alanındaki sorumluluğumuzun bilinci ile sağlık ve hijyen kavramlarını yaşam felsefesi haline getiriyor, üretim tesisinden pazarlama zincirlerine kadar her aşamada kaliteyi en üst seviyeye çıkarıyoruz. Biogüvenlik önlemlerini en yüksek noktada uygulayarak taze ve dondurulmuş piliç etinden şarküteri ve köfte ürünlerine modern kaplamalı ürünlerden döner gibi geleneksel ürünlere kadar zengin bir ürün çeşitliliği sunuyoruz" dedi.

Lezita'yı, sektörün en büyük üç markasından biri yapmayı hedeflediklerine dikkat çeken Ender Abalıoğlu, "Piliç eti sektörü 2010 yılında bir önceki yıla göre yüzde 13 oranında büyürken, Lezita'nın büyümesi yüzde 28 olarak gerçekleşti. İleri işlenmiş ürün grubu satış rakamımız 2010 yılında bir önceki yıla göre %38 büyüyerek 6.550 tonlara çıktı. 2011 sonunda bu rakamın 9.000 ton, 2013 yılında ise iki kat artışla 18.000 ton olarak gerçekleşmesini bekliyoruz. Yumurta ürün grubunda 2011 yılını miktarsal anlamda yüzde 12'lik bir büyüme ve 220 milyon adet üretimden satış ile kapatacağız. Lezita olarak bugün, bugün yıllık 250 milyon adetlik üretimimiz ile sektörün üç büyük yumurta üreticisi arasında yer alıyoruz. Tüm gıda iş kollarında 2011 yılını yaklaşık 15 milyon dolar ihracat ile kapatmayı, böylelikle bir önceki yıla göre ihracat hacmimizi yüzde 33 oranında büyütmeyi bekliyoruz. Öncelikli hedefimiz önümüzdeki dönemde yüzde7 olan pazar payımızı arttırarak sektördeki en büyük üç markadan biri olmak amacındayız" şeklinde konuştu.

Toplantıda, ileri işlenmiş ürünlerin tüm dünyada son yıllarda çok hızlı bir büyüme gösterdiğine, hazırlaması kolay pratik ürünlere yönlendirdiğine dikkat çekilirken, Lezita'nın yeni ürün grubu "Pratik Şef" de, Abalıoğlu Grubu'nun düzenlediği toplantıda tanıtıldı. Lezita'da bio güvenlik önlemleri her noktada en üst seviyede uygulanmakta ve AB kriterleri doğrultusunda üretim yapıldığına dikkat çekildi.