Gelişmiş ülkeler başta olmak üzere dünya pazarlarında yaşanan daralma sürerken Türkiye'nin ihracatının artmasının en önemli nedenlerinin başında yeni pazarlara açılımla birlikte pazar çeşitlendirmesi, kaliteli üretim ve hızlı tedarikin geldiği belirtildi


Bu yılın sonu için 12 milyar dolar ihracat hedefi belirlediklerini belirten Türkmenoğlu, bu hedefe doğru emin adımlarla yürüdüklerini, hatta yıl sonu için çıtayı biraz daha yükselterek 12 milyar doları geçmeyi hedeflediklerini söyledi.
Türkmenoğlu, dünya pazarlarının daralmaya devam ettiği bir dönemde Türkiye'nin ihracatındaki büyük artışın nedenlerine ilişkin soruya, şu karşılığı verdi: "Pazar payımızın artması, pazar çeşitlendirmesi, yeni pazarlarla desteklenmesi. Şöyle ki bugüne kadar bulunduğumuz pazarlardan aldığımız payı artırdık, artı bunu yeni pazarlarla destekledik. Evet, dünya pazarları daralıyor. Ama bu daralmaya, o pazarların ithalatına baktığımızda çok büyük bir dengesizlik yok bizim açımızdan. Yani biz, durgunluk yaşanan ülkelerdeki payımızı da artırdık."

İhracatın en çok artırıldığı ülkelerin başında Afrika, Uzak Doğu, Avrupa'nın eski doğu bloku ülkeleri ve Rusya, Ukrayna gibi kuzey pazarlarının geldiğini ifade eden Türkmenoğlu, "Bunun yanında daralmayan pazarlar da var ve oralardaki payımız da artıyor. Kafkasya'ya yönelik de ihracatımız yükseliyor" dedi.
Mustafa Türkmenoğlu, Türk ürünlerine güvenin de arttığını, "Made in Turkey" ibaresinin artık belli bir kaliteye işaret eden bir sembol haline geldiğini belirterek, "Türk markası dünyada aranılan bir marka imajını kazandı ve bu devam ettirilebildiği sürece dünya ülkelerinin ithalatından aldığımız pay da artacaktır" şeklinde konuştu.
Bir ana tedarikçi bir de tali tedarikçilik durumunun olduğunu, Türkiye'nin artık hem zamanında teslimat ve hem de kalitesiyle kendini dünyada kanıtladığını anlatan Türkmenoğlu, özellikle de yakın pazarlarda, ekonomik krizden dolayı ithalatçının stok tutmamayla ilgili trendinin Türkiye'ye önemli bir avantaj sağladığını söyledi. Türkmenoğlu, Türkiye'nin yakın pazarlar için lojistik olarak şanslı bir konumu bulunduğunu vurgulayarak, "Avrupa'nın Uzak Doğu'dan tedarik zamanıyla bizim lojistik anlamındaki zamanlarımız arasında fark var" dedi.
İhracatta hızlı tedarikin yanında esnekliğin de önemli olduğunu kaydeden Türkmenoğlu, "İsteğe bağlı hızlı bir imalat sistemimiz var. Daha evvel özellikle bazı ürünlerde tonajlı sevkıyatlar yerine, şimdi istek üzerine farklı imalatlar yapılabiliyor. Bu da Türk ihracatçısının deneyim kazanmasıyla oldu" dedi.